Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) Intervención psicopedagóxica nas dificultades de aprendizaxe Código 652511214
Titulación
Mestrado Universitario en Psicopedagoxía
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Psicoloxía Evolutiva e da Educación
Coordinación
Vieiro Iglesias, Maria del Pilar
Correo electrónico
pilar.vieiro@udc.es
Profesorado
Vieiro Iglesias, Maria del Pilar
Correo electrónico
pilar.vieiro@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación
B2 Aprender a aprender
B3 Capacidade de resolución de problemas
B4 Capacidade de aplicar coñecementos na práctica psicopedagóxica
B6 Traballar de forma autónoma e con iniciativa

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
B2 Aprender a aprender BM2
B3 Capacidade de resolución de problemas BM3
B4 Capacidade de aplicar coñecementos na práctica psicopedagóxica BM4
B6 Traballar de forma autónoma e con iniciativa BM6

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1. CONCEPTO Y CLASIFICACIÓN DE LAS DIFICULTADES DE APRENDIZAJE CONCEPTO
TIPOLOGÍA
TEMA 2. DIFICULTADES DE APRENDIZAJE EN LENGUAJE ESCRITO DAL: DISLEXIA/RETRASO LECTOR
INTERVENCIÓN FUNCIONAL EN DAL
DAE: DISGRAFÍA/ RETRSO ESCRITOR
INTERVENCIÓN FUNCIONAL EN DAE
TEMA 3. DIFICULTADES DE APRENDIZAJE EN LAS MATEMÁTICAS DISCALCULIA
RESOLUCIÓN DE PROBLEMAS MATEMÁTICOS

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba de resposta múltiple 1 5 6
Sesión maxistral 10 0 10
Seminario 5 0 5
Estudo de casos 17 0 17
Lecturas 0 5 5
Portafolios do alumno 5 25 30
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba de resposta múltiple Prueba tipo test con tres alternativas de respuesta 30% asignatura
Sesión maxistral explicación por parte del profesor de los contenidos teórico-prácticos. Asistencia 10%
Seminario Participación en seminarios referentes a la asignatura vals 10%
Estudo de casos Estudio de casos por grupos valor 20%
Lecturas
Portafolios do alumno Presentación individual de las actividades desarrolladas en la asignatura 30%

Atención personalizada
Metodoloxías
Descrición


Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Portafolios do alumno PRESENTACIÓN DE UN PORTAFOLIOS DE LAS ACTIVIDADES REALIZADAS 3
Proba de resposta múltiple PRUEBA DE OPCIÓN MÚLTIPLE SOBRE LOS CONTENIDOS: VALOR (3) 3
Sesión maxistral ASISTENCIA Y PARICIPACIÓN A SESIONES MAGISTRALES 1
Seminario ASISTENCIA Y PARTICIPACIÓN A SEMINARIOS ESPECÍFICOS 1
Estudo de casos CASOS EN GRUPO 2
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica GARCÍA, N (1997). INSTRUCCIÓN, APRENDIZAJE Y DIFICULTADES. LU
JIMÉNEZ (1999). PSICOLOGÍA DE LA DIFICULTADES DE APRENDIZAJE. SÍNTESIS
VIEIRO, P (2007). PSICOPEDAGOGÍA DE LA ECSRITURA. PIRÁMIDE

Bibliografía complementaria VIEIRO, P Y GÓMEZ, I (2004). PSICOLOGÍA DE LA LECTURA. PEARSON


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías