Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Ser capaz de asesorar centros, profesionais, familias e institucións co fin de axudar a resolver problemas educativos e promover a innovación |
A3 |
Planificar programas, proxectos e servizos de intervención para a mellora dos membros da comunidade educativa, aplicables a diferentes contextos e grupo destinatario. |
A6 |
Dominar o marco lexislativo que regula o funcionamento das diversas institucións e adoptar un marco teórico de referencia que ampare os criterios de selección dos diferentes instrumentos e estratexias de diagnóstico, intervención e avaliación. |
A7 |
Potenciar a xustiza curricular mediante o uso de estratexias didácticas respectuosas coa diversidade social, cultural e ambiental, analizando criticamente a experiencia histórica de exclusión educativa, e elaborando as adaptacións do currículo que garantan unha perspectiva inclusiva da educación |
A12 |
Comprender a necesidade de incorporar o enfoque de xénero e deseñar propostas de orientación profesional que integren esta dimensión |
A13 |
Ser capaz de deseñar, desenvolver e avaliar procesos de investigación educativa, utilizando os métodos máis apropiados á natureza do problema, á finalidade da investigación e os criterios científicos máis adecuados, con especial énfase nos procesos de investigación na aula |
B4 |
Capacidade de aplicar coñecementos na práctica psicopedagóxica |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Analizar as bases teóricas, conceptuais e legais da orientación profesional e valorar as súas implicacións para a intervención. |
AP6
|
|
|
Caracterizar o desenvolvemento institucional da orientación profesional e analizar a súa situación actual
|
AP6
|
|
|
Analizar as funcións sociopolíticas da orientación profesional e reflexionar sobre as posibilidades e características dunha orientación profesional para o cambio que incida nunha práctica non discriminatoria
|
AP7
|
|
|
Planificar e avaliar intervencións aplicables a diferentes contextos e destinatarios
|
AP1 AP3
|
BM4
|
|
Coñecer os distintos ámbitos de aplicación das TICs na orientación profesional e saber utilizalas
|
|
|
CM3 CM6
|
Comprender a necesidade de incorporar o enfoque de xénero e deseñar propostas de orientación profesional que integren a dimensión de xénero.
|
AP7 AP12
|
|
|
Adquirir unha actitude crítica e transformadora ante as problemáticas da orientación profesional |
|
|
CM4
|
Identificar as principais liñas de investigación en orientación profesional e deseñar unha pesquisa neste ámbito |
AP13
|
|
CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema. 1. Delimitación conceptual e bases teóricas da Orientación Profesional |
1.1 Procesos contextos, persoas destinatarias e denominacións
1.2. Principios de intervención e ideas forza
1.3. Modelos de intervención
1.4. Áreas de intervención
|
Tema 2. Orientación profesional con enfoque de xénero: finalidades y pautas para su integración. |
2.1. A influenza do xénero na toma de decisións académicas e profesionais
2.2. Radiografía das desigualdades de xénero no sistema educativo e no mercado laboral
2.3. Normativa legal e enfoque de xénero na OP: evolución e situación actual.
2.4. Finalidades, obxectivos e contidos da OP con enfoque de xénero.
2.5.Análise e deseño de programas e actividades de OP que incorporan a perspectiva de xénero.
|
|
|
Tema 3. A orientación profesional no sistema educativo |
3.1. Desenvolvemento insitucional e situación actual
3.2. Orientación para a transición da escola ó traballo
3.2. Análise e deseño de programas e servizos de orientación profesional |
Tema 4. A orientación profesional con persoas desempregadas |
4.1. Principais fitos e tendencias no desenvolvemento institucional da da OP no ámbito laboral.
4.2. Colectivos con especiais dificultades de inserción laboral
4.3. Itinerarios personalizados de inserción como metodoloxía de intervencion
4..4 A OP no proceso de acreditación de competencias
|
Tema 5. TIC e Orientación Profesional |
5.1. Ámbitos de utilización de Internet e da web 2.0
4.2. Posibilidades de utilización dalgunhas ferramentas da web 2.0
4.3. As competencias dixitais dos profesionais da orientación profesional.
|
|
|
Tema 6. A investigación en Orientación Profesional |
6.1.Desenvolvemento institucional e liñas de investigación
6.2. Principais liñas de investigación |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
4 |
40 |
44 |
Análise de fontes documentais |
8 |
8 |
16 |
Sesión maxistral |
14 |
0 |
14 |
Aprendizaxe colaborativa |
3 |
20 |
23 |
Portafolios do alumno |
0 |
15 |
15 |
|
Atención personalizada |
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Consiste no deseño dunha proposta de intervención no ámbito da orientación profesional. Actividade grupal. |
Análise de fontes documentais |
A análise de fontes documentais abrangue distintas temáticas:
- Cuestións teóricas sobre a orientación profesional e integración do enfoque de xénero.
- Programas de orientación profesional non sexistas.
- Investigacións no ámbito da orientación profesional
|
Sesión maxistral |
A súa utilización limítase a presentación dos distintos temas da materia |
Aprendizaxe colaborativa |
Principio que orienta as actividades grupais. |
Portafolios do alumno |
Documento no que o alumnado ha de dar conta das aprendizaxes adquiridas |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
É obrigatoria a asistencia a dúas titorías grupais |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Portafolios do alumno |
Documento de elaboración individual no que se recolle e reflexiona sobre as aprendizaxes adquiridas e sobre o proceso mesmo de aprendizaxe |
50 |
Traballos tutelados |
Deseño dunha proposta de orientación profesional que integre o enfoque de xénero
Bosquexo dunha pesquisa nunha das liñas de investigación |
50 |
|
Observacións avaliación |
Para cualificar as actividades grupais tense en conta a
autoavaliación e coavaliación realizada entre e polas persoas do grupo de traballo. O procedemento e criterios para estas modalidades de avaliación seran
fixados en colaboración co alumnado. Aquelas persoas que, por razóns debidamente
acreditadas non podan ter unha asistencia regular , poden
acollerse a unha modalidade de avaliación específica. Para optar a mesma cómpre establecer coa docente as actividades de avaliación
e o proceso de supervisión e seguimento.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|