Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) Deseño de proxectos educativos de centro Código 652512209
Titulación
Mestrado Universitario en Dirección, Xestión e Innovación de Institucións Escolares e Socioeducativa
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 4.5
Idioma
Galego
Prerrequisitos
Departamento Pedagoxía e Didáctica
Coordinación
Torres Santomé, Jurjo
Correo electrónico
jurjo.torres@udc.es
Profesorado
Sanchez Bello, Ana
Torres Santomé, Jurjo
Correo electrónico
ana.sanchez.bello@udc.es
jurjo.torres@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Ser capaz de identificar os diferentes fundamentos teóricos e metodolóxicos dun proxecto de educación democrática e crítica, facendo especial énfase nos dereitos humanos e a igualdade de xénero, desenvolvendo culturas da mediación e da paz.
A6 Desenvolver proxectos educativos de centro e/ou propostas pedagóxicas innovadoras baseadas na xustiza, a democracia e a diversidade.
A8 Redactar, presentar e defender proxectos de investigación e informes, memorias, regulamentos, así como outros documentos básicos que contribúan a organizar a acción escolar e/ou socioeducativa.
A11 Capacidade para fomentar e liderar a creatividade e innovación nas entidades e institucións promovendo proxectos orientados ao cambio de culturas profesionais.
B1 Capacidade de análise e síntese
B2 Capacidade de resolución de problemas
B4 Aprender a aprender
B6 Capacidade de crítica e autocrítica
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Planificar y llevar a cabo propuestas pedagógicas innovadoras basadas en la equidad, la democracia, y la inclusión AP1
AP6
BM1
BM4
BM6
CM4
Identificar y seleccionar los principios que sustentan la cultura axiológica, organizativa y metodológica de un centro educativo AP6
AP8
AP11
BM1
BM2
BM4
BM6
CM4

Contidos
Temas Subtemas
Perspectiva y definición del proyecto educativo de centro Estructura y características del curriculum en los distintos niveles del sistema educativo.
Significado de las políticas de comprensividad.
La descentralización y el control del curriculum.
Finalidades del proyecto educativo de centro Componentes del proyecto educativo de centro
Proceso de elaboración del proyecto educativo de centro Diseño de un proyecto curricular de centro: Componentes.
Implicaciones para los proyectos curriculares de aula.
El diseño como toma de decisiones contextualizadas.
Implementación del proyecto educativo de centro A reflexibilidad y la acción crítica en educación.
La Investigación-Acción basada en la instituición escolar y el seguimiento de los proyectos curriculares de centro
El proyecto educativo de centro y el cambio sostenible: promoviendo la democracia, la justicia y la inclusividad La programación, la implementación y evaluación de un proyecyo curricular como actividad reflexiva y crítica, y como estrategia para la renovación pedagógica

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Discusión dirixida 0 0 0
Traballos tutelados 0 0 0
Seminario 0 0 0
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Discusión dirixida Sobre a base de leituras programas ao comenzo do curso
Traballos tutelados Elaboración dun traballo de deseño curricular realizado en grupo de tres persoas
Seminario Análise práctica de deseños curriculares

Atención personalizada
Metodoloxías
Discusión dirixida
Traballos tutelados
Seminario
Descrición
As aulas serán maioritariamente de debate sobre as leituras programadas.
E tanto para consultas sobre as leituras, como para os traballos tutelados e o seminario as tutorías de ambos docentes servirán tamén de axuda ao alumnado

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Discusión dirixida 40
Traballos tutelados 40
Seminario 20
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica HARGREAVES, Andy e FULLAN, Michael (2014). Capital profesional. Madrid. Morata
RUDDUCK, Jean e FLUTTER, Julia (2007). Cómo mejorar tu centro escolar dando la voz al alumnado. Madrid. Morata
AYERS, WIlliam e ALEXANDER-TANNER, Ryan (2013). Enseñar, un viaje en cómic.. Madrid. Morata
WRIGLEY, Terry (2007). Escuelas para la esperanza. Una nueva agenda para la renovación. Madrid. Morata
TORRES SANTOMÉ, Jurjo (2006). Globalización e Interdisciplinariedad: el curriculum integrado. Madrid. Morata
GIMENO SACRISTÁN, José (Comp.) (2010). Saberes e incertidumbres sobre el currículum. Madrid. Morata
SLEE, Roger (2012). Una escuela extraordinaria. Exclusión, escolarización y educación inclusiva. Madrid. Morata

Bibliografía complementaria PÉREZ MILLÁN, Juan Antonio (2014). Cine, enseñanza y enseñanza del cine. Madrid. Morata
NUSSBAUM, Martha C. (2012). Crear capacidades. Propuesta para el desarrollo humano.. Barcelona. Paidós
DEWEY, John (2004). Democracia y educación (edic. completa).. Madrid. Morata
FISHER, Robert (2012). Diálogo creativo. Hablar para pensar en el aula. . Madrid. Morata
TANN, C. Sarah (2004). Diseño y desarrollo de unidades didácticas en la escuela primaria. . Madrid. Morata - M.E.C
TORRES SANTOMÉ, Jurjo (2007). Educación en tiempos de Neoliberalismo. Madrid. Morata
MARTÍNEZ RODRÍGUEZ, Juan Bautista (2006). Educación para la ciudadanía. . Madrid. Morata
GIMENO SACRISTÁN, José (Comp.) (2009). Educar por competencias, ¿Qué hay de nuevo?. Madrid. Morata
PÉREZ GÓMEZ, Ángel I. (2012). Educarse en la era digital.. Madrid. Morata.
LOUGHLIN, Catherine E. e SUINA, Joseph H. (1997). El ambiente de aprendizaje: Diseño y organización. . Madrid. Morata - M.E.C
SHORT, Kathy G (2000). El aprendizaje a través de la indagación. Docentes y alumnos diseñan juntos el currículo.. Barcelona. Gedisa
NUSSBAUM, Martha C. (2005). El cultivo de la humanidad. Una defensa clásica de la reforma de la educación liberal. . Barcelona. Paidós
TORRES SANTOMÉ, Jurjo (2005). El curriculum oculto. . Madrid. Morata, 8ª edic.
HARGREAVES, Andy (2003). Enseñar en la sociedad del conocimiento. . Barcelona. Octaedro
SANTOS, Boaventura de Sousa e MENESES, Maria Paula (2014). Espistemologias del Sur. Madrid. Akal
TOMLINSON, Carol Ann (2005). Estrategias para trabajar con la diversidad en el aula. . Barcelona. Paidós
DADZIE, Stella (2004). Herramientas contra el racismo en las aulas. . Madrid. Morata
GOODSON, Ivor F. (1995). Historia del curriculum. La construcción social de las disciplinas escolares. . Barcelona. Pomares Corredor
WHITIN, Phyllis e WHITIN, David J. (2000). Indagar junto a la ventana. Cómo estimular la curiosidad en los alumnos. . Barcelona. Gedisa
STENHOUSE, Lawrence (2010). Investigación y desarrollo del curriculum. . Madrid. Morata, 6ª ed.
PERRENOUD, Philippe (2007). La construcción del éxito y el fracaso escolar. . Madrid. Morata - Fundación Paideia
TORRES SANTOMÉ, Jurjo (2009). La desmotivación del profesorado. . Madrid. Morata
GUTMANN, Amy (2001). La educación democrática: una teoría política de la educación.. Barcelona. Paidós
BRUNER, Jerome (1997). La educación, puerta de la cultura. Madrid. Visor
DUBET, François (2005). La escuela de las oportunidades ¿Qué es una escuela justa? . Barcelona. Gedisa
SANTOS GUERRA, Miguel Ángel (2006). La escuela que aprende. . Madrid. Morata
BERNSTEIN, Basil (2001). La estructura del discurso pedagógico (Clases, códigos y control. Vol. IV). . Madrid. Morata - Fundación Paideia
ZEICHNER, Kenneth M. (2010). La formación del profesorado y la lucha por la justicia social. . Madrid. Morata
BEANE, James A. (2005). La integración del currículum. . Madrid. Morata
GARDNER, Howard (1993). La mente no escolarizada. Cómo piensan los niños y cómo deberían enseñar las escuelas. Barcelona. Paidós
BAUMAN, Zygmunt (2007). Los retos de la educación en la modernidad líquida.. Barcelona. Gedisa
MORIN, Edgar (2001). Los siete saberes necesarios para la educación del futuro. . Barcelona. Paidós
TORRES SANTOMÉ, Jurjo (2008). Multiculturalismo Anti-Racista. Porto (Portugal). Profedições
MARTÍNEZ RODRÍGUEZ, Juan Bautista (1999). Negociación del curriculum. La relación enseñanza-aprendizaje en el trabajo escolar. . Madrid. La Muralla
LANKSHEAR, Colin e KNOBEL, Michele (2009). Nuevos alfabetismos. Su práctica cotidiana y el aprendizaje en el aula. . Madrid. Morata
STOBART, Gordon (2010). Tiempos de pruebas: Los usos y abusos de la evaluación. . Madrid. Morata
SLEE, Roger; WEINER, Gaby e TOMLINSON, Sally (Eds.) (2001). ¿Eficacia para quién? Crítica de los movimientos de las escuelas eficaces y de la mejora escolar. . Madrid. Akal


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías