Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A8 |
Redactar, presentar e defender proxectos de investigación e informes, memorias, regulamentos, así como outros documentos básicos que contribúan a organizar a acción escolar e/ou socioeducativa. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese |
B12 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B13 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos más amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B14 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B15 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B16 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Redactar, presentar e defender proxectos e informes de investigación. |
AP8
|
BM1 BM12 BM13 BM14 BM15 BM16
|
CM1 CM6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Estrutura, significado e funcións do proxecto
|
. |
2. Estrutura do informe
|
. |
3. As citas, as notas e as referencias bibliográficas
|
. |
4. Algunhas suxestións para a redacción |
. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
0 |
28 |
28 |
Discusión dirixida |
9 |
0 |
9 |
Proba de ensaio |
0 |
15 |
15 |
Seminario |
21 |
0 |
21 |
|
Atención personalizada |
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico. |
Discusión dirixida |
Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador. |
Proba de ensaio |
Redactar un proxecto de investigación. |
Seminario |
Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba de ensaio |
|
Descrición |
Asesoramento para a elaboración do proxecto de investigación. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Seminario |
Participación no seminario. |
20 |
Discusión dirixida |
Participación na discusión dirixida. |
10 |
Proba de ensaio |
Redacción dun proxecto de investigación. |
70 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Donatella della Porta e Michael Keating (eds.): Enfoques y metodologías de las ciencias sociales. Una perspectiva pluralista. Madrid, Akal, 2013. Gloria Pérez Serrano (coord.): Modelos de investigación cualitativa en Educación Social y Animación Sociocultural. Aplicaciones prácticas. Madrid, Narcea, 2001. José Manuel Prellezo e Jesús Manuel García: Investigar. Metodología y técnicas del trabajo científico. Madrid, CCS, 2003. Julio Alguacil Gómez: Cómo se hace un trabajo de investigación en sociología. Madrid, Los Libros de la Catarata, 2011. María José Rubio e Jesús Varas: El análisis de la realidad en la intervención social. Mëtodos y técnicas de investigación. Madrid, CCS, 2004. Phyllis Creme e Mary R. Lea: Escribir en la universidad. Barcelona, Gedisa, 2003. Ramón Soriano: Cómo se escribe una tesis. Guía práctica para estudiantes e investigadores. Córdoba, Berenice, 2008. Roberto Hernández Sampieri, Carlos Fernández Collado e Pilar Baptista Lucio: Fundamentos de metodología de la investigación. Madrid, McGraw-Hill, 2010. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|