Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Coñecer o valor formativo e cultural das materias correspondentes á especialización. |
A2 |
Coñecer os contidos que se cursan nos respectivos ensinos. |
A3 |
Coñecer a historia e os desenvolvementos recentes das materias e as súas perspectivas para poder transmitir unha visión dinámica das mesmas. |
A4 |
Coñecer contextos e situacións en que se usan ou aplican os diversos contidos curriculares. |
A6 |
Transformar os currículos en programas de actividades e de traballo. |
A7 |
Adquirir criterios de selección e elaboración de materiais educativos. |
A8 |
Fomentar un clima que facilite a aprendizaxe e poña en valor as achegas dos estudantes. |
A9 |
Integrar a formación en comunicación audiovisual e multimedia no proceso de ensino-aprendizaxe. |
A11 |
Coñecer e aplicar propostas docentes innovadoras no ámbito da especialización cursada. |
A12 |
Analizar críticamente o desempeño da docencia, das boas prácticas e da orientación utilizando indicadores de calidade. |
A13 |
Identificar os problemas relativos ao ensino e a aprendizaxe das materias da especialización e expor alternativas e solucións. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Coñecer os contidos de Tecnoloxía obxeto de ensinanza e aprendizaxe na ESO. |
AP1 AP2 AP3 AP4 AP6 AP7 AP8 AP9 AP11 AP12 AP13
|
|
CM1 CM2 CM3 CM4 CM6 CM7 CM8
|
Coñecer os contextos e situacións do entorno adecuados para a aplicación dos contidos curriculares da Tecnoloxía. |
AP2 AP3 AP4 AP6 AP7 AP8 AP9 AP13
|
|
CM1 CM2 CM3 CM4 CM6 CM7 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Bloque 1. Tecnoloxía na Educación Secundaria Obrigatoria |
1.1. Introdución á asignatura no Máster: contextualización, obxetivos, contidos, metodoloxía, planificación, avaliación e fontes de información
1.2. A materia de Tecnoloxía na Educación Secundaria Obrigatoria
1.2.1. Contextualización
1.2.2. Programación
1.2.3. Currículo
1.3. Revisión histórica
1.4. A tecnoloxía na nosa vida: contextos e situacións
1.5. O impacto tecnolóxico na sociedade |
Bloque 2. Contidos |
2.1. Proceso de resolución de problemas tecnolóxicos
2.2. Tecnoloxía e sociedade
2.3. Técnicas de expresión e comunicación
2.4. Materiais de uso técnico
2.5. Mecanismos e estructuras
2.6. Electricidade e electrónica
2.7. Control e robótica
2.8. Neumática e hidráulica
2.9. Hardware e sistemas operativos
2.10. Tecnoloxías da comunicación. Internet |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Presentación oral |
12 |
0 |
12 |
Traballos tutelados |
0 |
24 |
24 |
Prácticas a través de TIC |
6 |
1.5 |
7.5 |
Lecturas |
0 |
19 |
19 |
Proba mixta |
1 |
0 |
1 |
Sesión maxistral |
17 |
42.5 |
59.5 |
|
Atención personalizada |
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Presentación oral |
Defensa oral de traballos tutelados propostos polo profesor.
A metodoloxía empregada permite adquirir as competencias específicas A1, A2, A3, A4, A6, A7, A8, A9, A11, A12 e A13, e as transversais C1, C3, C4, C6, C7 e C8. |
Traballos tutelados |
Traballos realizados polo alumno para aprofundar e afianzar os coñecementos sobre diferentes aspectos das tecnoloxías.
Os traballos tutelados non serán necesariamente presenciais, facilitando así a súa realización para aqueles alumnos que non poidan asistir ás sesións presenciais ou o fagan de xeito parcial mediante a modalidade de matriculación a tempo parcial. A entrega e defensa dos traballos será flexible segundo as necesidades deste alumnado.
A metodoloxía empregada permite adquirir as competencias específicas A1, A2, A3, A4, A6, A7, A8, A9, A11, A12 e A13, e as transversais C1, C2, C3, C4, C6, C7 e C8. |
Prácticas a través de TIC |
O alumno estudará a aplicación práctica dalgúns dos contidos teóricos vistos nas clases maxistrais. Nestas prácticas o alumno utilizará diferentes ferramentas propostas polo profesor.
As prácticas non serán necesariamente presenciais, facilitando así a súa realización para aqueles alumnos que non poidan asistir ás sesións presenciais ou o fagan de xeito parcial mediante a modalidade de matriculación a tempo parcial. A entrega das prácticas será flexible segundo as necesidades deste alumnado.
A metodoloxía empregada permite adquirir as competencias específicas A1, A2, A3, A4, A6, A7, A8, A9, A11, A12 e A13, e as transversais C1, C2, C3, C4, C6, C7 e C8. |
Lecturas |
Lectura de material bibliográfico e búsqueda de fontes de información para a realización dos traballos tutelados propostos polo profesor.
A metodoloxía empregada permite adquirir as competencias específicas A1, A2, A3, A4, A6, A7, A8, A9, A11, A12 e A13, e as transversais C1, C2, C3, C4, C6, C7 e C8. |
Proba mixta |
Proba escrita de resolución de cuestións e exercicios prácticos sobre os contidos da asignatura.
A metodoloxía empregada permite adquirir as competencias específicas A1, A2, A3 e A4, e as transversais C1, C4 e C6. |
Sesión maxistral |
Exposición dos contidos teóricos da asignatura dacordo cos resultados de aprendizaxe.
A metodoloxía empregada permite adquirir as competencias específicas A1, A2, A3, A4, A6, A7, A8, A9, A11, A12 e A13, e as transversais C1, C3, C4, C6, C7 e C8. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
Traballos tutelados |
Sesión maxistral |
Prácticas a través de TIC |
Lecturas |
Proba mixta |
|
Descrición |
Resolver dudas do alumnado sobre os contidos da asignatura.
Seguimento da aprendizaxe evolutiva do alumno e da súa participación activa na dinámica da aula.
O horario de titorías presencial poderá adaptarse segundo as necesidades do alumnado na modalidade de matriculación a tempo parcial. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Presentación oral |
Presentación e defensa oral realizada polo alumno do traballo tutelado proposto polo profesor, na que se valorará a estrutura e contidos da exposición, a claridade da mesma, a adecuación ao tempo establecido e a resposta ás preguntas do profesor.
Avalianse as competencias específicas A1, A2, A3, A4, A6, A7, A8, A9, A11, A12 e A13, e as transversais C1, C3, C4, C6, C7 e C8. |
15 |
Traballos tutelados |
Traballos propostos polo profesor nos que se valorará a estructura e contidos, a claridade e redacción e a amplitude e corrección na aplicación dos contidos da asignatura.
Nas sesións maxistrais realizaranse tamén pequenos exercicios nunha dinámica grupal que se avaliarán neste apartado.
Avalianse as competencias específicas A1, A2, A3, A4, A6, A7, A8, A9, A11, A12 e A13, e as transversais C1, C2, C3, C4, C6, C7 e C8. |
25 |
Prácticas a través de TIC |
Avaliación do traballo realizado polo alumno nas prácticas mediante a entrega das mesmas e o seguimento continuado das tarefas realizadas.
Avalianse as competencias específicas A1, A2, A3, A4, A6, A7, A8, A9, A11, A12 e A13, e as transversais C1, C2, C3, C4, C6, C7 e C8. |
10 |
Proba mixta |
Avaliación das competencias específicas A1, A2, A3 e A4, e das transversais C1, C4 e C6 mediante unha proba escrita final sobre os contidos teóricos e prácticos explicados ao longo do curso. |
50 |
|
Observacións avaliación |
É obrigatoria a asistencia do alumno ao 80% das sesións. Se non acada dita porcentaxe, a cualificación final do alumno na primeira oportunidade será NON PRESENTADO. Na segunda
oportunidade realizarase unicamente a proba mixta final na data fixada para o exame no calendario oficial. A nota de presentación oral, traballos tutelados e prácticas a través de TIC será a que se obtivera para a primeira oportunidade mediante a avaliación continuada do traballo do alumno.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
José Carlos Tejero Cabello (2005). Cuerpo de profesores de enseñanza secundaria. Nuevos problemas y proyectos de tecnología. MAD
Julio C. Brégains, Paula M. Castro (2012). Electricidad Básica. Problemas resueltos. Starbook
Julio C. Brégains, Paula M. Castro (2013). Electrónica Básica. Problemas resueltos. Starbook
Paula M. Castro, Julio C. Brégains (2014). https://moodle.udc.es/. Aula virtual
(2013). Technology 1-2 ESO, 3 ESO, 4 ESO. EsoBook
José Carlos Tejero Cabello (2004). Tecnologia, problemas y proyectos. Cuerpo de profesores de enseñanza secundaria. MAD
David Cervera Olivares (2010). Tecnología. Complementos de formación disciplinar. GRAÓ
Carretero Ruíz, Pablo (2009). Tecnología. Cuerpo de profesores de enseñanza secundaria. CEP
(2013). Tecnoloxías 2º ESO, 3º ESO, 4º ESO. Santillana |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Tecnoloxía para profesorado de bacharelato/652602212 | Didáctica da tecnoloxía na educación secundaria/652602221 | Deseño. planificación e avaliación de propostas didácticas de tecnoloxía na educación secundaria/652602222 | Proxectos de innovación e investigación educativa en tecnoloxía/652602E31 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|