Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) Proxectos de innovación e investigación educativa en formación profesional e orientación laboral Código 652606E31
Titulación
5 Mestrado Universitario en Profesorado de Educación Secundaria: Formación e Orientación Laboral
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial Anual
Primeiro Obrigatoria 2
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Filosofía e Métodos de Investigación en Educación
Coordinación
Arza Arza, Neves
Correo electrónico
neves.arza@udc.es
Profesorado
Arza Arza, Neves
Correo electrónico
neves.arza@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A11 Coñecer e aplicar propostas docentes innovadoras no ámbito da especialización cursada.
A14 Coñecer e aplicar metodoloxías e técnicas básicas de investigación e avaliación educativas e ser capaz de deseñar e desenvolver proxectos de investigación, innovación e avaliación.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Analizar e deseñar propostas docentes innovadoras nos módulos da especialidade AP11
CM3
CM6
CM7
Deseñar un proxecto de investigación relacionado cos módulos da especialidade ou coas funcións orientadoras do profesorado de FOL AP14
Comprender e valorar a importancia da innovación e da investigación como ferramentas para a mellora dos procesos de ensino e aprendizaxe e para a propia aprendizaxe profesional. CM7
CM8

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1. Innovación nos modulos e materias da especialidade de FOL

- TICs e innovación docente
- Experiencias innovadoras con TICs
- A incorporación do enfoque de xénero

Tema 2. Proxectos de investigación no ámbito docente e orientador de Formación e Orientación Laboral - O papel do profesorado de FOL nos estudos de inserción laboral
- Os estudos de inserción laboral: obxectivos, metodoloxía e instrumentos


Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Análise de fontes documentais 3 15 18
Presentación oral 2 2 4
Sesión maxistral 4 0 4
Traballos tutelados 5 15 20
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Análise de fontes documentais Busca e análise de experiencias anovadoras e de pesquisas de investigación aplicables a función docente e orientadora do profesorado de FOL
Busca e utilización de bibliografía específica para a fundamentación e deseño dun proxecto de anovación ou pesquisa.
Presentación oral Das experiencias innovadoras analizadas e do proxecto de innovación ou pesquisa deseñados
Sesión maxistral Para a presentación e síntese das temáticas que se abordan na materia
Traballos tutelados Deseño dun proxecto innovador ou dun proxecto de investigación. Esta actividade é grupal e debe de desenvolverse baixo os principios do traballo colaborativo

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
A atención personalizada ten como obxectivo proporcionar a axuda e orientacións necesarias para unha boa relización dos Traballos Tutelados. É obrigatoria a asistencia a dúas titorias.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Presentación oral Exposición do traballo tutelado 20
Traballos tutelados Deseño dun proxecto de innovación ou investigación 80
 
Observacións avaliación

Para cualificar os traballos tutelados tense en conta a autoavaliación  e coavaliación realizada entre e polos membros do grupo. O procedemento e criterios para estas modalidades de avaliación seran fixados en colaboración co alumnado.

A cualificación  da presentación oral vai ser obtida  a través da coavaliación do grupo clase. O procedemento e criterios será consensuado co alumnado.

Aquelas persoas que, por razóns debidamente acreditadas non podan ter
unha asistencia regular

poden acollerse a unha modalidade
de avaliación específica. Para  optar esta modalidade cómpre concretar coa docente  as actividades de avaliación e o  procedemento  para a súa   supervisión e seguimento .


Fontes de información
Bibliografía básica Instituto de Tecnologías Educativas (). . http://www.ite.educacion.es/
Rosa Cubo, C. (2010). Innovación educativa e historia de las relaciones e género.. Valladolid: Universidad de Valladolid.
Navas Baena, R. (2010). Investigación e innovación en el aula.. Granada: Ada.
EDUCAWEB (). Premios Educaweb Orientación Académica y Profesional. http://www.educaweb.com/premios/ediciones/
INTEF. Ministerio de Educación, Cultura y Deporte (). Red de buenas prácticas 2.0. http://recursostic.educacion.es/buenaspracticas20/web/es/formacion-profesional/608-buenas-practicas-

Bibliografía complementaria Victor Cuevas (). Busca tu camino. Blog de orientación. http://victorcuevas.es/orientacion/
EDUCAWEB (2011). El blog como herramienta de orientación profesional . http://static.educaweb.com/pdf/premi/3-edicio/1B.pdf
Victor Cuevas (). El portafolio vocacional. http://victorcuevas.es/orientacion/?page_id=1455
Victor Cuevas (). El uso del blog como herramienta de orientación académica y profesional. http://static.educaweb.com/pdf/premi/3-edicio/2B.pdf
(). Guía de blogs de orientación. http://www.netvibes.com/guia-de-informacion-academica-e-profesional#BLOGS
EDUCAWEB (2010). Premios Educaweb Orientación Académica y Profesional. http://www.educaweb.com/publicaciones/hey/2012/proyectos-ganadores-premios-educaweb-orientacion-acad
(2013). Premios Educaweb. 5ª Edición. http://www.educaweb.com/noticia/2013/01/16/educaweb-premia-proyectos-orientacion-dirigida-adultos-5-


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías