Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) Fundamentos metodolóxicos e profesionais do ensino das linguas e literaturas galega e castelá en educación secundaria Código 652608823
Titulación
6 Mestrado Universitario de Educación Secundaria: Lingua e Literatura Galega e Lingua e Literatura Castelá
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial Anual
Primeiro Obrigatoria 4
Idioma
Castelán
Galego
Prerrequisitos
Departamento Didácticas Específicas
Coordinación
Cano López, Pablo
Correo electrónico
pablo.cano@udc.es
Profesorado
Cano López, Pablo
Correo electrónico
pablo.cano@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación

Contidos
Temas Subtemas
Parte de Lingua e literatura castelá
(Prof. Pablo Cano López)
1. LIMIAR: REPASO DE CONCEPTOS FUNDAMENTAIS
1. 1. A noción de currículum
1. 2. Os niveis de concreción curricular no sistema educativo español

2. O DOCENTE PLANIFICA
2. 1. A programación de aula: que é?, que criterios presiden a súa elaboración?
2. 2. As unidades didácticas: que son?, como se deseñan?, cales son as condicións xerais que deben satisfacer?


3. O DOCENTE OBSERVA E VALORA
3. 1. Ideas: a avaliación
3. 1. 1. Concepto e tipos
3. 1. 2. Obxectivos, criterios e instrumentos
3. 2. Actos: que e como adoitamos avaliar os docentes de Lingua castelá e literatura?
3. 3. Propósitos: que e como debemos avaliar os docente de Lingua castelá e literatura


4. APÉNDICE: DE GRADUADO EN LINGUA E LITERATURA CASTELÁ A TRABALLADOR DO ENSINO
4. 1. O estatus laboral do docente na escola pública española
4. 2. Vías de acceso ao exercicio profesional

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados 25 750 775
Actividades iniciais 10 150 160
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Realización de traballos
Actividades iniciais Presentación e tratamento bibliográfico inicial

Atención personalizada
Metodoloxías
Actividades iniciais
Traballos tutelados
Descrición
Observación e formación doa alumnado en virtude da súa asistencia e compromiso coa cadeira

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Actividades iniciais Control de análise sobre a bibliografía e as metodoloxías que se van desenvolver 40
Traballos tutelados Realización de traballos bibliográficos e/ou de investigación 60
 
Observacións avaliación

Na parte de Lingua e literatura castelá, cuxa docencia está encomendada ao Prof. Pablo Cano López, a avaliación realizarase por medio dun exame que terá lugar en data e hora que establecerá o coordinador xeral do Máster. Na primeira sesión da materia informarase os alumnos verbo do carácter da devandita proba, dos contidos que cómpre dominar para superala, da súa previsible duración, etc.


Fontes de información
Bibliografía básica

Parte de lingua e literatura castelá (Prof. Pablo Cano López)

Cassany, Daniel et alii (2007): Enseñar lengua, Barcelona: Graó [12ª edición].

Cervera, Ángel (1995): Lengua para todos en Secundaria, Madrid: Narcea [2ª edición].

Ruiz Bikandi, Uri (coord.) (2011a): Didáctica de la lengua castellana y la literatura, Barcelona: Graó.

Ruiz Bikandi, Uri (coord.) (2011b): Lengua castellana y literatura. Investigación, innovación y buenas prácticas, Barcelona: Graó.

Bibliografía complementaria

Parte de lingua e literatura castelá (Prof. Pablo Cano López)

Lomas, Carlos (1999): Cómo enseñar a hacer cosas con las palabras: teoría y práctica de la educación lingüística, Barcelona: Paidós [2ª edición].

Lomas, Carlos e Andrés Osoro (comps.) (1993): El enfoque comunicativo en la enseñanza de la lengua, Barcelona: Paidós.

Lomas, Carlos et alii (1993): Ciencias del lenguaje, competencia comunicativa y enseñanza de la lengua, Barcelona: Paidós.

López Valero, Armando e Eduardo Encabo Fernández (2001): El desarrollo de habilidades lingüísticas: una perspectiva crítica, Granada: Grupo Editorial Universitario.

López Valero, Armando e Eduardo Encabo Fernández (2002): Introducción a la didáctica de la lengua y la literatura: un enfoque sociocrítico, Barcelona: Octaedro.

Martín Vegas, Rosa Ana (2009): Manual de didáctica de la lengua y la literatura, Madrid: Síntesis.

Mendoza Fillola, Antonio et alii (1996): Didáctica de la lengua para la Enseñanza Primaria y Secundaria, Madrid: Akal.

Mendoza Fillola, Antonio (coord.) (1998): Conceptos clave en didáctica de la lengua y la literatura, Barcelona: S. E. D. L. L. / UB – I. C. E. / Horsori.

Mendoza Fillola, Antonio (coord.) (2003): Didáctica de la lengua y la literatura para Educación Primaria, Madrid: Pearson Educación.

Pérez Esteve, Pilar e Felipe Zayas (2007): Competencia en comunicación lingüística, Madrid: Alianza Editorial.

Prado Aragonés, Josefina (2011): Didáctica de la lengua y la literatura para educar en el siglo XXI, Madrid: La Muralla [2ª edición].

Serrano, Joaquín e José Enrique Martínez (coords.) (1997): Didáctica de la lengua y la literatura, Barcelona: Oikos-Tau.

Unamuno, Virginia (2003): Lengua, escuela y diversidad sociocultural: hacia una educación lingüística crítica, Barcelona: Graó.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías