Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Coñecer as diferentes teorías e estratexias referentes a avaliación, tanto en ensino secundario como en formación profesional e escolas de idiomas. |
AP2 AP3 AP4 AP5 AP11
|
|
CM2 CM6
|
Coñecer a terminoloxía e as diferentes características do proceso avaliador. |
AP2 AP5 AP7 AP11 AP12
|
|
CM4 CM6
|
Coñecer e aplicar a natureza da autoavaliación nun proceso de avaliación continuada e apredizaxe autónomo. |
AP4 AP5 AP10 AP11
|
|
CM2 CM3 CM6
|
Coñecer e poñer en práctica o papel do profesor como formador e facilitador nas tarefas susceptibles de seren avaliadas. |
AP4 AP5 AP7 AP10 AP11 AP12
|
|
CM2 CM3 CM6 CM8
|
Comprender e aplicar os criterios competenciais dunha lingua estranxeira para facer unha avaliación por competencias. |
AP2 AP4 AP5 AP7 AP9 AP10 AP11
|
|
CM2 CM3 CM4 CM6
|
Identificar e analizar situaciones educativas que requiren diferentes estratexias avaliadoras, en función dos estudiantes con diferentes capacidades, aptitudes, e diferentes ritmos no desenvolvemento educativo. |
AP2 AP4 AP5 AP7 AP8 AP9 AP10 AP11 AP13 AP14
|
|
CM2 CM3 CM4 CM6
|
Coñecer e poñer en práctica a avaliación de alumnos con necesidades educativas especiais. |
AP2 AP4 AP5 AP7 AP8 AP9 AP10 AP14
|
|
CM2 CM4 CM8
|
Coñecer e poñer en práctica a avaliación atendendo aos criterios de diversidade e igualdade. |
AP1 AP2 AP4 AP5 AP7 AP8 AP9 AP11 AP13 AP14
|
|
CM2 CM3 CM4 CM6 CM8
|
Aplicación de diferentes modelos de actividades de avaliación tendo en conta as caracteristicas do alumnado. |
AP4 AP8 AP9 AP13 AP14
|
|
CM4 CM6 CM8
|
Coñecer e analizar as relacións entre os procesos de avaliación e o fracaso escolar. |
AP5 AP10 AP14
|
|
CM3 CM4 CM8
|
Saber utilizar as ferramentas tecnolóxicas de xestion utilizadas para avaliación dos alumnos polo Ministerio de Educación. Outras ferramentas. |
AP2 AP4 AP7 AP9 AP10 AP12 AP13 AP14
|
|
CM3 CM4
|
Coñecer e extraer conclusións das avaliacións internacionais e externas do proceso educativo do estado. |
AP2 AP4 AP5 AP10 AP12 AP14
|
|
CM3 CM4 CM6
|
Ser capaz de convertir as indicacions curriculares en actividades avaliadoras de diferente natureza. |
AP2 AP4 AP5 AP7 AP9 AP10 AP13 AP14
|
|
CM2 CM3 CM6 CM8
|
Deseñar e poñer en práctica propostas avaliativas seguindo os diferentes enfoques metodolóxicos. |
AP2 AP4 AP5 AP6 AP7 AP10 AP11 AP14
|
|
CM2 CM3 CM4 CM6
|
Seleccionar técnicas e instrumentos de avaliación axeitados e graduados para o tipo de obxecto que se quere avaliar. |
AP2 AP5 AP9 AP10 AP12 AP14
|
|
CM2 CM3 CM4 CM6 CM8
|
Saber comunicar os resultados dun proceso de avaliación salientando as partes positivas susceptibles de derivar en unha mellora do alumnado o dos axentes avaliados. |
AP2 AP4 AP10 AP11 AP12 AP14
|
|
CM2 CM3 CM5 CM6
|
Interpretar a avaliación cun sentido crítico no contexto educativo e no contexto xeral, tentando de preparar aos alumnos para a vida. |
AP2 AP10 AP13 AP14
|
|
CM5 CM6 CM7
|
Aplicar o autoavaliación e a avaliación dos alumnos a tarefa do profesor. |
AP2 AP8 AP9 AP10 AP11 AP13 AP14
|
|
CM2 CM6 CM7 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1.-A Avaliación |
Concepto e terminoloxía. Avaliación e cualificacions. Elementos que deben terse en conta na avaliación. Funcións da avaliación. Otros aspectos referentes ao concepto da avaliación. O concepto de pre-avaliación nos centros de ensino secundario. A avaliación como método de mellora do ensino e como elemento para evitar o fracaso escolar. O concepto de proceso evaluativo. O papel do avaliador. |
2.-Modelos de avaliación. |
Estudo das diferentes teorías e escolas sobre a avaliación e a súa posta en práctica. |
3.-Estratexias de avaliación |
A diversidade. As necesidades especiais. Avaliando un 'mixed-ability group'. A adaptación da avaliación as tarefas e contidos. A adaptación da avaliación ao proxecto curricular. A trasformación de curriculo en actividades. A gradación de dificultade na avaliación. |
4.Criterios de avaliación.
|
Procedimientos de avaliación curricular. Avaliación da práctica docente. Criterios para a avaliación na aula. Análise do erro como elemento constructivo na aprendizaxe. Criterios de avaliación por ciclos e niveles. |
5.-A avaliación continuada e sumativa. |
Concepto e deseño de tarefas. Deseño dun sistema de avaliación continuada. |
6.-Autoavaliación e 'autonomous learning' |
Tests de autoavaliación, técnicas de autocorrección, avaliación a través das plataformas das TICs. |
7.-Avaliación por competencias na lingua estranxeira. |
Avaliación por competencias. A competencia lingüística e a competencia comunicativa en lingua estranxeira. Deseño de actividades e tarefas. |
8.-Outros procedimentos de avaliación da lingua estranxeira. |
Deseño de actividades. One-minute paper, portafolios, mapas conceptuais,role play, tests, xeración de tests por hot potatoes, avaliación por proxectos. |
9. A integración das TICs no proceso de avaliación. |
Deseño de tarefas. Avaliación e plataformas de ensino virtual. |
10.-A Avaliación de diagnóstico. As avaliacións externas e internacionais. |
A avaliación aplicada a centros e a sistemas educativos completos, dentro do marco da Unión Europea. O Modelo Europeo de
excelencia, no apartado de linguas estranxeiras, e a súa implantación nos centros
educativos en Galicia. International Student Assessment (PISA). As seccións bilingües no desenvolvemento da competencia lingüística. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Presentación oral |
2 |
4 |
6 |
Proba obxectiva |
1 |
3 |
4 |
Proba mixta |
2 |
2 |
4 |
Análise de fontes documentais |
0 |
6 |
6 |
Prácticas a través de TIC |
2 |
4 |
6 |
Aprendizaxe colaborativa |
1 |
2 |
3 |
Portafolios do alumno |
0 |
4 |
4 |
Lecturas |
0 |
4 |
4 |
Estudo de casos |
0 |
1 |
1 |
Sesión maxistral |
12 |
24 |
36 |
|
Atención personalizada |
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Presentación oral |
Prueba oral, individual ou grupal (3 alumnos por grupo, máximo), que forma parte da avaliación final da materia. Deberá ser en inglés e ter o apoio dun sistema de exposición en pantalla, por exemplo, Powerpoint, ou as presentacións de prezi.com |
Proba obxectiva |
Proba obxectiva sobre os contidos da materia. Forma parte da avaliación final. |
Proba mixta |
Proba o probas que combinan o traballo en clase e as actividades prácticas sobre os contidos aprendidos. Forma parte da avaliación final. |
Análise de fontes documentais |
Lectura e estudo de textos relevantes para a materia. |
Prácticas a través de TIC |
Traballo coa plataforma UDC Moodle, que pode ter compoñentes prácticos e actividades engadidas. |
Aprendizaxe colaborativa |
Traballo grupal na aula ou fóra dela. Tamén, no entorno virtual. |
Portafolios do alumno |
Apuntamentos dos alumnos sobre as clases ou actividades reflectidas no portafolios. |
Lecturas |
Lecturas diversas, obrigatorios ou voluntarias (indicarase no seu momento) que deben ou poden facer os alumnos fóra da aula. |
Estudo de casos |
Análise dalgunhas probas de avaliación concretas deseñadas para programas concretos e auténticos. |
Sesión maxistral |
Exposición por parte do profesor dos contidos teóricos do libro e de actividades de avaliación de exemplo para os alumnos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas a través de TIC |
Aprendizaxe colaborativa |
Estudo de casos |
|
Descrición |
O profesor atenderá persoalmente, e tamén por correo electónico, as dúbidas que os alumnos podan ter. Asemade, dirixirá dun xeito persoal as prácticas coas novas tecnoloxías de comunicación e información, no contexto da construcción de probas de avaliación para a lingua estranxeira. Igualmente, deberá exercer atención personalizada no traballo grupal na aula e no estudo documental o de casos concretos relativos a avaliación que integran o programa. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Presentación oral |
Presentación oral dun tema relativo a avaliación (actividades ou tarefas de avaliación, teorías, investigación, aspectos prácticos, simulacións, deseño de actividades...). |
40 |
Proba obxectiva |
Preguntas concretas sobre os contidos explicados nas clases maxistrais. |
30 |
Proba mixta |
Preguntas breves e preguntas prácticas (actividades de avaliación) feitas e recollidas na clase. |
30 |
|
Observacións avaliación |
No caso de facer a presentación oral dun xeito individualizado, as porcentaxes cambiarían: Presentación 50, Proba obxectiva 30, Proba mixta 20.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Deseño curricular e didáctica da lingua estranxeira/652609921 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
É recomendable ter un nivel alto de coñecemento de inglés.
As probas da materia faranse en lingua inglesa.
O enderezo electrónico preferente para o atendemento continuado por parte do profesor é: giral@udc.es |
|