Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A38 |
Adquirir competencias matemáticas básicas (numéricas, cálculo, xeométricas, representacións espaciais, estimación e medida, organización e interpretación da información, etc.). |
A39 |
Coñecer o currículo escolar de matemáticas. Analizar, razoar e comunicar propostas matemáticas. |
A40 |
Formular e resolver problemas vinculados coa vida cotiá. |
A41 |
Valorar a relación entre matemáticas e ciencias como un dos pilares do pensamento científico. |
A42 |
Desenvolver e avaliar contidos do currículo mediante recursos didácticos apropiados e promover as competencias correspondentes nos estudantes. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B8 |
Capacidade para elaborar discursos coherentes e organizados loxicamente. |
B9 |
Capacidade para expoñer as ideas elaboradas, de forma oral e na escrita. |
B10 |
Capacidade de expresión oral e escrita en varias linguas (a lo menos nunha lingua estranxeira). |
B11 |
Capacidade de comprensión dos distintos códigos audiovisuais e multimedia e manexo das ferramentas informáticas. |
B12 |
Capacidade de selección, de análise, de avaliación e de utilización de distintos recursos na rede e multimedia. |
B15 |
Capacidade para utilizar diversas fontes de información, seleccionar, analizar, sintetizar e extraer ideas importantes e xestionar a información. |
B18 |
Compromiso ético para o exercicio das tarefas docentes. |
B19 |
Capacidade de adaptarse a novas situacións nunha sociedade cambiante e plural. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Adquisición de conceptos matemáticos básicos. |
A38
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B15 B18 B19
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Coñecer o currículum escolar da etapa de Educación Primaria. |
A39
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B15 B18 B19
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Analizar e resolver problemas da vida cotiá. |
A40
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B15 B18 B19
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
As Matemáticas están presentes en tódalas Ciencias, favorecendo o desenrolo social e económico da Sociedade. |
A41
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B15 B18 B19
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Coñecer os recursos e material didactico para a etapa de Educación Primaria, para o seu correcto uso nas aulas e avaliación. |
A42
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B15 B18 B19
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
A xeometría do espazo e do plano. |
A representación do espazo: da topoloxía á xeometría métrica.
Os obxetos xeométricos: descripción, propiedades e relacións.
O proceso de clasificar, definir e demostrar en xeometría.
O pensamento espacial na Educación Primaria. A xeometría no currículum.
Modelos de ensinanza e aprendizaxe dos obxetos xeométricos. |
Os obxetos xeométricos. |
Os obxetos xeométricos do plano.
Os obxetos xeométricos do espazo. |
Movementos e transformacións xeométricas. |
Os movementos planos: traslacións, rotacións e simetrías.
Semellanzas e homotecias. |
A medida de magnitudes. |
Estimación e medida de magnitudes. Propiedades da medida.
A unidade de medida. Tipos de medida.
O sistema Métrico Decimal.
Análise didáctica da medida. |
Medida de obxetos xeométricos. |
Medida de lonxitudes.
Medida de superficies.
Medida de volúmenes. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
21 |
21 |
42 |
Proba mixta |
2 |
18 |
20 |
Foro virtual |
0 |
6 |
6 |
Lecturas |
0 |
7 |
7 |
Presentación oral |
1 |
5 |
6 |
Traballos tutelados |
0 |
10 |
10 |
Proba de resposta múltiple |
0.5 |
5 |
5.5 |
Prácticas a través de TIC |
0.5 |
9 |
9.5 |
Sesión maxistral |
21 |
21 |
42 |
|
Atención personalizada |
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
Traballo na aula, en grupos reducidos ou de forma individual sobre aspectos concretos dos diferentes temas, seguindo guións máis ou menos abertos, e coa axuda de materiais. |
Proba mixta |
Proba escrita (exame) onde combinaranse preguntas abertas e pechadas. En principio referirase o exame final da materia, aínda que pode haber outras probas ó longo do curso. |
Foro virtual |
Participación nunha rede social da materia, onde os estudantes proporán foros e participarán neles. |
Lecturas |
Material escrito que se lle propoñerá ós estudantes para coñecer diferentes cuestións do temario. |
Presentación oral |
Exposición na aula dos traballos realizados en equipo por cada un dos membros do grupo. |
Traballos tutelados |
Propoñeranse varios traballos relacionados con algún ou algúns dos temas ou contidos da materia. Serán realizados en equipo ou de forma individual. |
Proba de resposta múltiple |
Test obligatorio para cada uno de los temas, que se hará al finalizar el trabajo en clase de cada uno de los temas del curso. Las fechas para su realización se comunicarán al comienzo del curso académico y se realizarán a través de la plataforma virtual |
Prácticas a través de TIC |
Realización de una actividad o recurso mediante el software libre Geogebra |
Sesión maxistral |
Exposición dos distintos contidos da materia por parte do profesor, buscando presentar a información, motivar o estudo e o traballo e a participación do alumnado. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Proba mixta |
Presentación oral |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A atención personalizada descríbese en torno a estas metodoloxías como momentos de traballo presencial co profesor polo que se pide unha participación obrigatoria do alumnado.
A forma e o momento no que se desenvolve indicarase en relación a cada actividade ó longo do curso mediante o plan de traballo da materia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
Terase en conta a participación, o interese mostrado, a realización razoada das tarefas, ... |
10 |
Proba mixta |
Exame: valorarase a argumentación e o rigor da resposta en cada unha das probas realizadas.
Será imprescindible obter máis de 3 puntos sobre 10 nesta proba para poder superar con éxito a materia. |
40 |
Foro virtual |
Cada estudante proporá un foro de debate, ó redor dunha noticia ou evento e participará nos foros propostos por outros estudantes. |
3 |
Presentación oral |
Valorarase a claridade, a habilidade para presentar a información e a comunicación dos resultados e as conclusións. |
5 |
Traballos tutelados |
Valorarase o grado de consecución de cada un dos traballos propostos que deben cumprir as directrices expostas de cada un deles. |
12 |
Proba de resposta múltiple |
El test de cada uno de los temas constará de 5 preguntas cada una con tres opciones de respuesta. Cada respuesta correcta valdrá dos puntos y cada respuesta incorrecta restará un punto. |
20 |
Prácticas a través de TIC |
Se valorará el grado de consecución de los objetivos propuestos, el orden y la claridad.
|
10 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación é orientativa, pode modificarse ó longo do curso
escolar. As faltas de ortografía nos traballos, nos materiais presentados e
no exame reducirán a puntuación final. A asistencia considérase obrigatoria.
Será necesario obtener una nota mínima de 3.5 sobre 10 en el examen final para poder hacer media con las demás actividades evaluables. El estudiante que no asista al 80% de las clases, no será evaluado mediante el sistema anterior. Será evaluado mediante un examen final (80%) y la realización de los test de
cada tema (20% la media de los 5 test), constituyendo esa nota conjunta la calificación final de
esta materia.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
ALSINA, C. BURGUES, C. - FORTUNY, J.M. (1987) "Invitación
a la didáctica de la geometría" (Síntesis:Madrid) ALSINA, C. BURGUES, C. - FORTUNY, J.M. (1988)
"Materiales para construir la
Geometría" (Síntesis:Madrid) ALSINA, C. PEREZ, R. RUIZ, C.(1989) "Simetría
dinámica" (Síntesis:Madrid) BRIALES, F.J. JIMENEZ, M. (1989) "Matemática
viva" (Alhambra: Madrid) CASTELNUOVO, EMMA (1990) Didáctica
de la matemática moderna (Trillas: México) CHAMORRO, Mª del
CARMEN (coord.) (2003) Didáctica de las
Matemáticas para Primaria. (Pearson: Madrid) DEL OLMO, M.A. – MORENO, M.F. – GIL, F. (1989) “Superficie
y volumen. ¿Algo más que el trabajo con fórmulas?” (Síntesis:Madrid) DICKSON, L. BROWN, M. GIBSON, O. (1991) "El
aprendizaje de las matemáticas" (Labor / M.E.C.:Madrid) FISHER, R. - VINCE, A. (1990) "Investigando
las Matemáticas" 4 vol. (Akal:Madrid) GERDES,
Paulus (1999) “Geometry from Africa: Mathematical and Educational Explorations”. Mathematical Association of America,
Washington. GODINO, JUAN D. (2003) “Proyecto Edumat-Maestros. Matemáticas y su Didáctica para Maestros”
URL: http://www.ugr.es/~jgodino/edumat-maestros/welcome.htm N.C.T.M. (2003) "Principios y Estándares para la
educación matemática" (S.A.E.M. Thales:Sevilla) |
Bibliografía complementaria
|
|
ALSINA, Claudi (2005) “Geometria cotidiana. Placeres y sorpresas del diseño”. Ed.
Rubes. Barcelona. ALSINA, C. FORTUNY, J.M. (1994) "La matemática
del consumidor" (Institut Català del Consum:Barcelona) ALSINA, C. y otros. (1996) "Enseñar
matemáticas" (Graó:Barcelona) BOLT, B. (1992) "Matemáquinas"
(Labor:Barcelona) CALVO, XELO... [et al.]
(2002) La
geometría de las ideas del espacio al espacio de las ideas en el aula (Graó: Barcelona) CASADO BARRIO, MARÍA JESÚS
(2002) Geometría dinámica con papel
(Proyecto Sur. Colec. 2 Puntos: Granada) CLEMENS, S.R. O'DAFFER, P.G. COONEY, T.J. (1989) "Geometría con aplicaciones y soluciones
de problemas" (Addison?Wesley Iberoameri:Mexico) COMAP (1999) Las
matemáticas en la vida cotidiana (Addison-Wesley: Madrid) CORBALÁN, F. (1995) "La matemática aplicada a la vida
cotidiana" (Graó:Barcelona) CHAMOSO, JOSÉ; RAWSON,
WILLIAM (2003) Matemáticas en una tarde de paseo (Nivola: Madrid) CHAMOSO, JOSÉ; RAWSON,
WILLIAm (2004) Contando la geometría (Nivola: Madrid) EMMER, Michael – MANARESI, Mirella (2002) Matematica, arte, tecnologia, cinema. Springer.
Milano. FIOL,
M.L. – FORTUNY, J.M. (1990) “Proporcionalidad directa. La forma y el número” (Síntesis:Madrid) GALLEGO LÁZARO, CARLOS... [et al.] (2005) Repensar el
aprendizaje de las matemáticas: Matemáticas para convivir comprendiendo el
mundo (Graó: Barcelona) GARCIA ARENAS, J. BERTRAN, C. (1987) "Geometría
y experiencias" (Alhambra:Madrid) GERDES, P.
(1991) "Cultura e o despertar do pensamento geométrico"
(Instituto superior Pedagógico: Mozambique) GIMÉNEZ, JOAQUIM; SANTOS, LEONOR; DA PONTE, JOAO PEDRO
(coords.) (2004) La actividad matemática en el aula Homenaje a Pablo Abrantes
(Graó: Barcelona) GRACIA ALCAINE, F. (1995) "Imágenes"
(Proyecto Sur:Granada) GUIBERT, A. LEBEAUME, J. ? MOUSSET, R. (1993) "Actividades
geométricas para Educación Infantil y Primaria" (Narcea:Madrid) MORA, J.A. RODRIGO, J. (1993) "Mosaicos I y II" (Proyecto Sur:Granada) MORA, J.A.
RODRIGO, J. (1993) "Mosaicos. Actividades"
(Proyecto Sur:Granada) VILARRASA, A. COLOMBO, F. (1988) "Ejercicios de exploración y representación del
espacio" (Graó:Barcelona) |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Resolución de problemas en matemática/652G02030 |
|
Materias que continúan o temario |
Educación matemática I/652G02008 | Educación matemática II/652G02018 |
|
|