Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Conocimiento de la naturaleza de la informacion y de los documentos, de sus diversos modos de producción y de su ciclo de gestión, de los aspectos legales y éticos de su uso y transferencia, y de las fuentes principales de información en cualquier soporte, y a lo largo del tiempo. |
A2 |
Conocimiento, comprensión, aplicación y valoración de los principios teóricos y metodológicos, y de las técnicas para la planificación, organización y evaluación de sistemas, unidades y servicios de información. |
A3 |
Conocimiento, comprensión y aplicación de los principios teóricos y metodológicos, y de las ténicas y normativas para la creación y autenticación, reunión, selección, organización, representación, preservación, recuperación, acceso, difusión e intercambiio, y evaluación de la información y de los recursos informativos. |
A5 |
Conocimiento y aplicación de las tecnologías de la información que se emplea en las unidades y servicios de información y en los procesos y transferencia de la información. |
A6 |
Conocimiento de la realidad nacional e internacional en materia de políticas y servicios de información y de las industrias de la cultura. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
Comunicarse de manera efectiva en un entorno de trabajo. |
B8 |
Capacidad de análisis y de síntesis aplicada a la gestión y organización de la información. |
B9 |
Capacidad de gestión de la información relevante. |
B11 |
Habilidades en el uso de software genérico. |
B16 |
Capacidad para la adaptación a cambios en el entorno. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. |
C3 |
Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida. |
C5 |
Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras. |
C6 |
Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponibles para resolver los problemas con los que deben enfrentarse. |
C7 |
Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Analizar os procesos e as metodoloxías da información en organizacións de diferente complexidade.
|
A1
|
B2
|
C5
|
Ser conscientes e aproveitar o impacto que as novas tecnoloxías teñen sobre todos os procesos e elementos da xestión da información.
|
A5
|
B11 B16
|
C6
|
Recoñecer as necesidades de información e aprender a determinalas e formalizalas.
|
A2 A3
|
B9
|
C7
|
Dominar a linguaxe técnica empregada en Documentación.
|
|
B7
|
C1
|
Distinguir as principais estratexias de procura e obtención de información en distintos recursos de información.
|
A6
|
B1 B2 B8
|
C3
|
Coñecer e manexar ferramentas bibliográficas a nivel de usuario.
|
A5
|
B11
|
C3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. INTRODUCIÓN Á TEORÍA DA INFORMACIÓN |
1.1. Introdución: Das orixes da escritura á sociedade da información e do coñecemento
1.2. Conceptos principais.
|
2. TIPOLOXÍA DE BIBLIOTECAS, ARQUIVOS E MUSEOS |
2.1. Concepto, funcións e tipoloxía de bibliotecas, centros de documentación, arquivos e museos.
2.2 Definición e tipos de documentos.
|
3. MANEXO DE FERRAMENTAS BIBLIOGRÁFICAS |
3.1 Normas e estilos de citación e referencia bibliográfica.
3.2 Xestores bibliográficos.
3.3 Pautas de elaboración dunha bibliografía para traballos académicos.
|
4. BÚSQUEDA E RECUPERACIÓN DA INFORMACIÓN |
4.1. Introdución á selección, recuperación e avaliación da información.
4.2. Estratexias de búsqueda de información.
|
5. XESTIÓN DA INFORMACIÓN NAS ORGANIZACIÓNS |
5.1 Introdución: Conceptos, antecedentes e tendencias.
5.2 Principios da xestión de información.
5.3 Procesos e fases.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Discusión dirixida |
6 |
6 |
12 |
Proba obxectiva |
2 |
20 |
22 |
Sesión maxistral |
23 |
4 |
27 |
Traballos tutelados |
8 |
45 |
53 |
Lecturas |
2 |
14 |
16 |
Prácticas a través de TIC |
6 |
12 |
18 |
|
Atención personalizada |
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Discusión dirixida |
Lectura e comentario de textos relevantes e/ou actuais que completen a formación do alumno.
|
Proba obxectiva |
Método de avaliación dos coñecementos adquiridos polo alumnado. Haberá unha proba final obxectiva que computará para a cualificación global. Poderá tamén realizarse probas de autoevaluación para os diversos bloques temáticos.
|
Sesión maxistral |
Desenvolvemento expositivo dos contidos esenciais correspondentes aos temas en que se divide o programa. Visualización de exemplos e modelos. Resposta a dúbidas e preguntas.
|
Traballos tutelados |
Estarán orientados á aplicación dos conceptos e técnicas da materia de forma autónoma por parte do alumnado, contando sempre coa atención personalizada e seguimento da docente. Os traballos serán individuais e elaboraranse de acordo coas pautas formais e de contido proporcionadas pola profesora.
|
Lecturas |
Inclúese baixo este epígrafe o resumo e comentario de lecturas, vídeos, conferencias, etc. Trátase de actividades que permiten profundar nos contidos traballados.
|
Prácticas a través de TIC |
Actividades de carácter práctico que permiten ao alumnado aprender de forma efectiva a teoría dun ámbito de coñecemento. Realizaranse procuras bibliográficas, procuras de información e consultas a diferentes recursos accesibles a través de Internet.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas a través de TIC |
Traballos tutelados |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
Realizaranse tutorías individualizadas ou en grupo, nas que se abordarán dúbidas, ou outras cuestións vinculadas cos contidos da materia.
Este tipo de atención terá especial peso nos traballos tutelados, para os cales a docente irá marcando as pautas a seguir en cada caso, podendo propor as variacións ou modificacións necesarias.
Apoio directo ás cuestións expostas no desenvolvemento das diferentes prácticas.
Con carácter xeral, e en todas as metodoloxías aplicadas, utilizaranse as tutorías presenciais, o correo electrónico e a plataforma informática da UDC.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Discusión dirixida |
Valorarase a participación, a coherencia na exposición e a achega persoal.
|
5 |
Lecturas |
Avaliarase a entrega na data establecida, síntese e reflexión persoal do asunto tratado.
|
5 |
Prácticas a través de TIC |
Avaliaranse as prácticas de acordo coa asistencia e a execución das prácticas sinaladas.
|
10 |
Traballos tutelados |
Computará a adecuación ás pautas marcadas (contido e presentación), a aplicación dos coñecementos adquiridos, a coherencia entre a proposta e o seu desenvolvemento, as iniciativas, a resolución de problemas, fontes e bibliografía utilizada, e entrega no prazo establecido.
|
35 |
Proba obxectiva |
Valorarase a adecuación das respostas ás preguntas expostas, os coñecementos, a ausencia de erros, a achega persoal, así como a claridade, síntese e orde na exposición, e a presentación.
|
45 |
|
Observacións avaliación |
A realización dos traballos tutelados é requisito imprescindible para presentarse á proba obxectiva. Para aprobar a materia deberán superarse tanto a proba obxectiva como os traballos tutelados. As notas dos traballos tutelados, individuais e en grupo, en caso de ser positivas, conservarase para as dúas probas sucesivas do ano académico; en caso de nota negativa, e tamén para as dúas probas sucesivas, poderase/n reelaborar o/o traballo/s presentado/s inicialmente ou presentar un novo traballo, sempre de acordo coa profesora.
As entregas da discusión dirixida, prácticas e lecturas terán que presentarse na data establecida. Nestes casos, non hai opción á súa repetición nin entrega posterior.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
CLANCHY, John; BALLARD, Brigid. Cómo se hace un trabajo académico: guía práctica para estudiantes universitarios. 2ª ed. aum. Zaragoza: Prensas Universitarias de Zaragoza, 2000.
CORDON GARCÍA, José Antonio et al. Libros electrónicos y contenidos digitales en la sociedad del conocimiento: mercado, servicios y derechos. Madrid: Pirámide, 2012
CRUZ MUNDET, José Ramón. Manual de archivística. 6ª ed. corr. y act. Madrid: Fundación Germán Sánchez Ruipérez, 2005.
LÓPEZ YEPES, José Luís, ed. Diccionario enciclopédico de ciencias de la documentación. Madrid: Síntesis, 2004. 2 v.
LÓPEZ YEPES, José Luís, coord. Manual de ciencias de la documentación. 2ª ed. Madrid: Pirámide, 2006.
LÓPEZ YEPES, José. La sociedad de la documentación. Madrid: Fragua, 2011
MAGÁN WALS, José Antonio, ed. Tratado básico de biblioteconomía. 5ª ed. Madrid: Universidad Complutense, 2004.
PONJUÁN DANTE, Gloria. Gestión de información: dimensiones e implementación para el éxito organizacional. Gijón: TREA, 2007.
RODRÍGUEZ BRAVO, Blanca. Apuntes sobre representación y organización de la información. Gijón: TREA, 2011.
|
Bibliografía complementaria
|
|
A bibliografía básica incrementarase ao longo do curso coa bibliografía básica e complementaria de cada tema, que incluirá artigos de revistas especializadas e recursos en Internet.
Revistas especializadas
Anales de Documentación. http://revistas.um.es/analesdoc/index
BiD. http://www.ub.es/biblio/bid/
Boletín de la ANABAD.
Pecia Complutense. http://www.ucm.es/BUCM/pecia/
El Profesional de la Información.
Revista española de documentación científica.
Revista general de información y documentación.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Bibliografía e Fontes de Información/710G02014 | Fontes de Información Especializadas/710G02024 | Natureza e Evolución das Unidades de Información/710G02031 | Fontes de Información en Ciencia e Tecnoloxía/710G02037 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|