Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A4 |
Capacidade para a análise e o deseño de procesos químicos. |
B1 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B4 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan- a públicos especializados e profanos dun modo claro e sen ambigüidades. |
B5 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que terá que ser en boa medida autodirixido ou autónomo. |
B7 |
Ser capaz de realizar a análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas. |
B8 |
Deseñar e realizar investigacións en contornos novos ou pouco coñecidos, coa aplicación de técnicas de investigación (tanto con metodoloxías cuantitativas como cualitativas) en distintos contextos (ámbito público ou privado, con equipos homoxéneos ou multidisciplinares etc.) para identificar problemas e necesidades. |
B9 |
Adquirir unha formación metodolóxica que garanta o desenvolvemento de proxectos de investigación (de carácter cuantitativo e/ou cualitativo) cunha finalidade estratéxica e que contribúan a situarnos na vangarda do coñecemento. |
B10 |
Falar ben en público. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
B1, B2, B3, B4, B5, B7, B8, B9, B10, C1, C6, C8 |
AP4
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP7 BP8 BP9 BP10
|
CP1 CP6 CP8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introducción á tecnoloxía química |
Definición. Antecedentes. Procesos químicos
Operacións básicas. Clasificación das operacións unitarias
A operación unitaria química: a reacción química
Esquema dunha planta industrial. Enxeñería básica dun proceso
|
Redes de distribución de auga |
Auga potable: características, ensaios e obtención
Auga de proceso
Auga de refrixeración. Auga de caldeiras.
Tratamento da agua según os seus usos
Redes de vapor. Caldeiras. Condensadores
Servicio contraincendios
|
Gases |
Aire: posibilidades de aproveitamento
Separación dos gases no aire. Osíxeno, Nitróxeno e gases nobres.
Necesidades de aire comprimido. Requerimentos e eliminación de impurezas.
Caracterización e manipulación de gases a presión.
Factores de risco segundo os tipos de gases
|
Protección de materiais |
Introducción.
Series electroquímica e galvánica.
Mecanismos básicos da corrosión.
Termodinámica da corrosión
Cinética da corrosión.
Corrosión por oxidación.
Protección contra a corrosión.
Ensaios de corrosión.
Materiais non metálicos.
|
Almacenamento de fluidos |
Tanques: Características e accesorios.
Seguridade no almacenamento de productos químicos.
Manipulación de productos químicos perigrosos
|
Fluxo de fluidos |
Propiedades dos fluidos.
Aa ecuación de balance de enerxía mecánica.
Pérdidas por rozamento.
Ecuacións para o fluxo de fluidos compresibles.
|
Medición e bombeo de fluidos |
Medida do caudal de fluidos.
Medidores de presión.
Potencia hidráulica. Altura neta positiva de succión (NPSH).
Máquinas hidráulicas: Bombas, ventiladores, soplantes e compresores.
Máquinas hidráulicas: curvas características.
|
Tuberías e accesorios |
Tipos de tuberías normalizadas.
Tipos de conexións en tuberías.
Trazado de tuberías.
Válvulas.
|
Operacións con sólidos |
Operacións con sólidos.
Almacenamento e transporte de sólidos.
Redución de tamaño: Obxetivo, etapas e variables de operación. Equipos.
Clasificación.
Dosificación e mesturado.
|
Introducción ós sistemas sólido-fluido |
Movemento de partículas no seo de fluidos. Coeficiente de resistencia.
Velocidad terminal. Partículas.
Circulación de fluidos a través de leitos porosos. |
Separación sólido-líquido. Sedimentación e flotación |
Sedimentación discontinua. Ensaios.
Sedimentación continua. Espesadores.
Pretratamentos. Floculantes.
Deseño básico dun espesador.
|
Separación solido-líquido. Filtración e centrifugación |
Principios básicos de filtración.
O ciclo de filtración.
Tipos de filtros. Equipos.
Centrifugación. Centrífugas sedimentadoras.
Centrífugas filtrantes. Criterios de selección de centrífugas.
|
Separación de sólidos e líquidos en gases |
Separación de partículas por gravidade. Cámaras de gravidade. Deseño básico.
Separadores inerciales: ciclóns e multiciclóns. Parámetros de deseño.
Filtros de mangas.
Electrofiltración. Aspectos teóricos. Equipos.
Separadores vía húmida. Lavadores. Venturi.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
8 |
40 |
48 |
Presentación oral |
2.5 |
5 |
7.5 |
Solución de problemas |
0.5 |
1 |
1.5 |
Proba obxectiva |
4 |
60 |
64 |
Sesión maxistral |
24 |
0 |
24 |
|
Atención personalizada |
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Constitue unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidad polo seu propio aprendizaxe.
Este sistema de ensinanza basease en dous elementos básicos: o aprendizaxe independente do estudantado y o seguemento dese aprendizaxe polo profesor/a-tutor/a
|
Presentación oral |
Todo oi alumnado presentará o/os traballo/os realizados durante o curso no tempo que se lles asine e diante dos seus compañeiros. |
Solución de problemas |
Técnica mediante a cal se resolverá unaha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos traballados, que pode ter máis dunha posible solución. |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación do aprendizaxe. Poden combinarse distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, problemas, etc. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar o aprendizaxe. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Proba obxectiva |
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
Presentación oral |
|
Descrición |
Atenderase ó alumnado nas horas de titorias indicadas |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
Realizaranse ó longo do curso distintas actividades que o alumno deberá resolver e entregar ó profesorado. |
5 |
Proba obxectiva |
Consiste na realización dos exames parciais correspondentes e/o o exame final. |
65 |
Traballos tutelados |
Os traballos tutelados realizaranse por parte dos alumnos con axuda do profesorado da materia. Estos traballos deberán entregárselle ó profesorado tanto en formato papel como por correo electrónico ou plataforma designada polo profesorado. |
15 |
Presentación oral |
Os traballos realizados durante o curso han de ser presentados polos autores nas datas que o profesorado estime convinte. Os traballos realizaranse preferentemente en grupos,
e tódolos membtos de cada uno dos grupos terán que presentar oralmente os resultados obtidos. |
15 |
|
Observacións avaliación |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|