Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A4 |
Capacidade para comprender e aplicar os principios de coñecementos básicos da química xeral, química orgánica e inorgánica e as súas aplicacións na enxeñaría. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B6 |
Comportase con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B13 |
Capacidade de comunicación oral e escrita. |
B14 |
Manexo de sistemas asistidos por ordenador. |
B23 |
Positivos fronte a problemas. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Capacidade para comprender e aplicar os principios de coñecementos básicos da química xeral, química orgánica e inorgánica e as súas aplicacións na enxeñaría. |
A4
|
|
|
Aprender a aprender. |
|
B1
|
|
Resolver problemas de forma efectiva. |
|
B2
|
|
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
|
B3
|
|
Comportase con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
|
B6
|
|
Capacidade de comunicación oral e escrita. |
|
B13
|
|
Manexo de sistemas asistidos por ordenador. |
|
B14
|
|
Positivos fronte a problemas. |
|
B23
|
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Conceptos Químicos Fundamentales. |
- Estequiometría. Rendimiento reacción. Reactivo limitante.
- Átomo. Modelo mecanocuántico.
- Tabla periódica y propiedades periódicas.
- Enlace Químico. Tipos de enlace: iónico, covalente, metálico. Fuerzas intermoleculares.
|
Tema 2. Termoquímica. |
- Cambios de energía en las reacciones químicas.
- Entalpía.
- Calorimetría.
- Introducción a la termodinámica.
|
Tema 3. Cinética Química. |
- Velocidad de reacción.
- Ecuación de velocidad.
- Relación entre la concentración de reactivos y el tiempo.
- Energía de activación.
- Catálisis.
- Mecanismos.
|
Tema 4. Equilibrio Químico. |
- Concepto de equilibrio. Constante de equilibrio.
- Equilibrio de gases. Le Chatelier.
- Equilibrio acido base.
|
Tema 5. Electroquímica I. |
- Reacciones redox. Ajustes.
- Potenciales estándar de electrodo.
- Espontaneidad de las reacciones redox.
- Ecuación de Nernst.
|
Tema 6. Electroquímica II. |
- Celdas voltaicas. Baterias.
- Electrolisis. Aspectos cuantitativos de la electrolísis.
|
Tema 7. Corrosión. |
- Concepto.
- Procesos de corrosión y factores que influyen.
- Métodos de protección frente a la corrosión.
- Corrosión atmosférica.
- Corrosión marina.
|
Tema 8. Química Orgánica. |
- Introducción a la Química Orgánica.
- Grupos funcionales.
- Nomenclarura.
- Isomería.
- Tipos generales de reacciones orgánicas |
Tema 9. Química Orgánica Aplicada a la Ingeniería. |
- La combustión:
Carbón
Petróleo
Gas natural
Biomasa
- Polímeros. |
Tema 10. Química Inorgánica Aplicada a la Ingeniería. |
- Metalurgia.
- Síntesis industrial de compuestos inorgánicos.
- Materiales inorgánicos de interés tecnológico: Semiconductores, Fibras ópticas, Cerámicos,
Superconductores.
|
Tema 11. Caracterización de Productos Químicos Peligrosos. |
- Contaminantes químicos en medio marino.
- Toxicidad de los compuestos químicos. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
10 |
10 |
20 |
Sesión maxistral |
25 |
32.5 |
57.5 |
Solución de problemas |
15 |
30 |
45 |
Traballos tutelados |
3 |
6 |
9 |
Proba obxectiva |
4 |
12 |
16 |
|
Atención personalizada |
2.5 |
0 |
2.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
|
Sesión maxistral |
|
Solución de problemas |
|
Traballos tutelados |
|
Proba obxectiva |
Prueba escrita utilizada para la evaluación del aprendizaje del alumno. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba obxectiva |
|
Descrición |
Resolución de cuestiones puntuales que le impiden al alumno el seguimiento general de la asignatura. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
Al finalizar el cuatrimestre se realizará un examen global de la asignatura (teoría y problemas).
Cada examen constará de dos partes independientes, siendo necesario obtener una nota mínima en cada una de ellas para compensarlas:
- teoría, puntuación máxima 6 puntos, puntuación mínima para compensar 2,5 puntos.
- problemas, puntuación máxima 4 puntos, puntuación mínima para compensar 1,5 puntos. |
100 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Pérez Iglesias, J. y Seco Lago, H.M (2006). Experimentos de química: aplicaciones a la vida cotidiana. Mc Graw-HillCalamonte (Badajoz), Filarias
VINAGRE F., VAZQUEZ DE MIGUEL L.M. (1996). Fundamentos y problemas de química, 2ª Edición. Alianza
(). http://eup.cdf.udc.es .
Mc Murry, Fay (2009). Química General. Prentice Hall
Petrucci, R.H. (2011). Química General: Principios y Aplicaciones Modernas. Prentice Hall
CHANG (2010). Química, 10ª Edición. Mc Graw-Hill |
|
Bibliografía complementaria
|
PETERSON (1993). Formulación y nomenclatura química inorgánica. EDUNSA
Vale Parapar, Fdez. Pereira, y otros (2004 ). Problemas Resueltos de Química para Ingeniería . Thomson
PAZ, M.; CASTRO, F. y MIRO, J. (1995). Química. UNED
KOTZ, TREICHEL, HARMAN (2003). Química y reactividad química. Thomson 5ª Edición
WILLIS (1995). Resolución de Problemas de Química General . Reverté |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|