Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) ÁLXEBRA Código 730G01106
Titulación
Grao en Arquitectura Naval
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Galego
Prerrequisitos
Departamento Matemáticas
Coordinación
Brozos Vázquez, Miguel
Correo electrónico
miguel.brozos.vazquez@udc.es
Profesorado
Brozos Vázquez, Miguel
Correo electrónico
miguel.brozos.vazquez@udc.es
Web http://campusvirtual.udc.es/moodle
Descrición xeral Nesta asignatura farase unha introducción á álxebra linear, traballando conceptos como o de espacio vectorial e aplicación linear e introducíndose nas súas propiedades. Posteriormente introduciranse os conceptos de curvas e superficies no espacio tridimensional, estudiándoas en base ós coñecementos de álxebra linear e cálculo diferencial e integral adquiridos previamente nesta asignatura e na de Cálculo.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Capacidade para a resolución dos problemas matemáticos que poidan formularse na enxeñaría. Aptitude para aplicar os coñecementos sobre: álxebra lineal; xeometría; xeometría diferencial; cálculo diferencial e integral; ecuacións diferenciais e en derivadas parciais; métodos numéricos; algorítmica numérica; estatística e optimización.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B23 Positivos fronte a problemas.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Familiarizarse coa linguaxe matemática e alxébrica en particular A1
B1
B2
B3
B4
B23
C1
Entender as características básicas do plantexamento dun problema matemático facendo uso das ferramentas que nos proporciona a Álxebra A1
B1
B2
B3
B4
C1
Ser quen de utilizar a bibliiografía e as ferramentas TIC disponibles para atopar a información necesaria para resolver un problema dado A1
B1
B4
C1
Coñecer e dominar o comportamento dun espacio dotado dunha determinada estrutura alxébrica, a de espacio vectotial en particular, entendendo o modo de operar nese ambiente e as propiedades que se derivan A1
B1
B2
B3
B4
B23
C1
Comprender e dominar a equivalencia entre matriz e aplicación lineal e as consecuencias que sobre as propiedades dunha aplicación teñen as propiedades matriciais e viceversa A1
B1
B2
B3
B4
B23
C1
Comprender e dominar os conceptos de curva e superficie no espacio, comprendendo o significado xeométrico e físico da aplicación dos conceptos de derivada e integral a estes obxetos matemáticos A1
B1
B2
B3
B4
B23
C1

Contidos
Temas Subtemas
Espacios vectoriais Os espacios vectoriais R^2 e R^3. Operacións: suma, producto por números reais.
Subespacios vectoriais.
Suma directa.
Combinación linear, clausura linear.
Conxuntos libres e ligados.
Sistemas de xeradores.
Base e dimensión.
Teorema da base.
Coordenadas, cambio de coordenadas.
Aplicacións a sistemas de ecuacións lineais.
Aplicacións lineais Correspondencias. Aplicacións.
Aplicacións lineais.
Propiedades das aplicacións lineais.
Matriz asociada a unha aplicación linear.
Aplicacións a sistemas de ecuacións lineais.
Diagonalización Subespacios invariantes.
Autovalores e autovectores.
Endomorfismos diagonalizables.
Forma canónica de Jordan.
Integrais de liña Camiños en R^3.
Reparametrizacións.
Integrais de funcións escalares.
Aplicacións das integrais de funcións escalares.
Integrais de funcións vectoriais.
Funcións de tipo gradiente.
Teorema de Green.
Integrais de superficie Rotacional e diverxencia.
Integrais de superficie.
Teorema de Stokes.
Teorema da Diverxencia.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 30 45 75
Obradoiro 10 10 20
Proba obxectiva 6 0 6
Solución de problemas 20 25 45
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a intrducción dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe
Obradoiro Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado.
Proba obxectiva Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigurosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, etc
Solución de problemas Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta e exercicicos aplicados da materia, a partir dos coñecementos que se traballaron

Atención personalizada
Metodoloxías
Solución de problemas
Descrición
Os contidos da materia así como a resolución de problemas requiren que o alumno traballe tamén autónomamente. Isto pode provocar que se lle plantexen dúbidas personalizadas que poderá resolver preguntando ó profesor.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Proba obxectiva Proba escrita que se utiliza para a avaliación da aprendizaxe. A probra constará de tres partes, a primeira realizarase no periodo previsto para os exames parciais e incluirá a materia explicada ata entón. Esta parte será eliminatoria e recuperable. A segunda parte realizarase no periodo usual de exames finais. O peso destas dúas partes será do 90% da nota final.
A terceira parte consistirá nunha proba relativa ao uso do programa de cálculo MAXIMA onde o alumno amose a súa capacidade para resolver problemas dos contidos da asignatura mediante o uso do programa. Esta proba non é recuperable: a nota obtida gardarase para a segunda oportunidade. O peso desta terceira parte será do 10% da nota final.
100
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Burgos, J. (1993). Álgebra lineal. McGrawHill
Larson, R., Edwards, B.H., Calvo, D. C. (2004). Álgebra lineal. Pirámide Ediciones
Grossman, S. I. (1995). Álgebra Lineal con Aplicaciones. Mcgraw-Hill
Lay, D. C. (2007). Álgebra lineal y sus aplicaciones. Addison-Wesley
Granero Rodríguez, F. (1991). Álgebra y Geometría Analítica. Mcgraw-Hill
Hwei P. Hsu (1987). Análisis Vectorial. Addison-Wesley
Marsden, J., Tromba, A. (2004). Cálculo Vectorial. Addison-Wesley
Larson, R., Hostetler, R., Edwards, B. (1999). Cálculo y Geometría Analítica, Vol. 2. McGraw-Hill
Ladra, M., Suárez, V., Torres, A. (2003). Preguntas test de Álgebra Lineal y Cálculo Vectorial. E. U. Politéctica
Villa Cuenca, A. (1994). Problemas de Álgebra. CLAGSA

Bibliografía complementaria

As seguintes páxinas web posúen material que pode resultar de interese:

http://www.cds.caltech.edu/~marsden/books/Vector_Calculus.html

Nesta páxina web, ademais de incluirse diversos complementos á referencia Marsden-Tromba da bibliografía, pódense descargar como transparencias as distintas leccións do libro.

http://demonstrations.wolfram.com/index.html

Esta páxina web de Wolfram Research posúe numerosos programas elaborados en Mathematica, que poden resultar útiles á hora de visualizar moitos dos contidos da materia. Se ben o programa non é libre, a páxina permite descargar un visor gratuito co que executar as aplicacións.

http://193.144.60.200/elearning/

Esta páxina contén diversos applets creados co programa Geogebra (software libre), que poden resultar de utilidade para visualizar moitos dos contidos da materia.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
ECUACIÓNS DIFERENCIAIS/730G01110

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
FÍSICA II/730G01107

Materias que continúan o temario
CÁLCULO/730G01101
FÍSICA I/730G01102

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías