Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) CIENCIA E ENXEÑARÍA DOS MATERIAIS Código 730G01113
Titulación
Grao en Arquitectura Naval
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Industrial 2
Enxeñaría Naval e Oceánica
Coordinación
Fernandez Feal, Maria Mercedes del Coro
Correo electrónico
coro.ffeal@udc.es
Profesorado
Fernandez Feal, Maria Mercedes del Coro
Mier Buenhombre, Jose Luis
Correo electrónico
coro.ffeal@udc.es
jose.mier@udc.es
Web
Descrición xeral Nesta materia daranse os fundamentos de Ciencia de Materiais cos cales o estudante coñecerá a íntima relación entre microestrutura e propiedades dos materiais que lle servirá para realizar unha correcta selección e manexo deles no ámbito naval.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A7 Coñecemento da ciencia e tecnoloxía de materiais e capacidade para a súa selección e para a avaliación do seu comportamento.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B6 Comportase con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B11 Actitude creativa.
B12 Capacidade para encontrar e manexar a información.
B13 Capacidade de comunicación oral e escrita.
B18 Capacidade de abstracción, comprensión e simplificación de problemas complexos.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Capacidade para encontrar e manexar a información. B12
Capacidade de abstracción, comprensión e simplificación de problemas complexos. B18
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. C3
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. C7
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. C6
Comportase con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. B6
Capacidade de comunicación oral e escrita. B13
Actitude creativa. B11
Resolver problemas de forma efectiva. B2
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. B3
Traballar de forma autónoma con iniciativa. B4
Aprender a aprender. B1
Coñecemento da ciencia e tecnoloxía de materiais e capacidade para a súa selección e para a avaliación do seu comportamento. A7

Contidos
Temas Subtemas
Estrutura cristalina dos materiais Cela Unitaria
Redes de Bravais
Sistemas cristalinos
Estrutura cúbica centrada no corpo.
Estrutura cúbica centrada nas caras.
Estrutura hexagonal compacta.
Direccións e planos cristalográficos. Índices de Miller.
Cálculos de densidade nas celas unitarias.
Polimorfismo
Materiais Amorfos
Solucións sólidas metálicas e imperfeccións cristalinas Solucións sólidas sustitucionais
Solucións sólidas intersticiais.
Defectos de punto.
Defectos lineais. Dislocacións.
Estrutura granular Factores que inflúen no tamaño de grande.
Determinación do tamaño de grande.
Influencia do tamaño de grande sobre o comportamento mecánico.
Formas dos grans.
Diagramas de fase Diagramas de fases en substancias puras.
Regra das fases de Gibbs.
Curvas de arrefriamento.
Sistema de aliaxes binarias isomórficas.
Regra da panca.
Solidificación fóra do equilibrio.
Sistema de aliaxes binarias eutécticas e eutectoides.
Sistema de aliaxes binarias peritécticas e peritectoides.
Sistemas binarios monotécticos.
Compostos intermetálicos.
Diagramas de fases ternarios.
Propiedades mecánicas Deformacións elásticas e plásticas. Acritude. Recuperación e recristalización.
Ensaio de tracción.
Dureza e Ensaio de dureza. Escalas de dureza.
Tenacidade e resiliencia: temperatura de transición. Comportamento dúctil e fráxil.
Conformación dos materiais metálicos Clasificación dos procesos de conformado.
Breve descrición dos principais procesos e a súa aplicación
Sistema ferro-carbono Diagramas Fe-Fe3C e Fe-C (grafito).
Fases solidas no diagrama Fe-Fe3C.
Diagramas invariantes no diagrama Fe-Fe3C.
Arrefriamento lento de aceiros ao carbono simples.
Tratamentos térmicos dos aceiros Martensita.
Descomposición térmica da austenita: Curvas T.T.T. Curvas de arrefriamento continuo.
Tempero dos aceiros. Ensaio Jominy.
Revido.
Normalizado.
Recocido
Tratamentos isotérmicos: recocido isotérmico, austempering, martempering.
Tratamentos termomecánicos.
Tratamentos termoquímicos dos aceiros. Cementación
Nitruración.
Outros tratamentos termoquímicos.
Aliaxes férreas Aceiros ao carbono.
Aceiros aliados. Aceiros inoxidables.
Fundicións.
Aliaxes non férreas Aliaxes de aluminio. Envellecemento natural e artificial.
Aliaxes de cobre.
Aliaxes de titanio.
Aliaxes de níquel. Superaliaxes.
Cerámicos Vidros. O estado vítreo. Estrutura e propiedades do vidro.
Refractarios: tipo de refractarios.
Cementos e formigón: tipos e propiedades
Polímeros Polimerización. Grao de polimerización. Peso molecular dun polímero.
Polímeros cristalinos e non cristalinos. Temperatura de transición vítrea.
Termoplásticos.
Termoestables.
Elastómeros.
Propiedades dos polímeros.
Materiais Compostos Clasificación dos materiais compostos.
Materiais compostos de matriz polimérica.
Tecnoloxías de fabricación dos materiais compostos de matriz polimérica.
Propiedades mecánicas dos materiais compostos de matriz polimérica.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba obxectiva 4 142 146
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba obxectiva Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.

A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba obxectiva
Descrición
A atención personalizada realizarase nas titorías ben por iniciativa do alumnado para aclarar ou resolver as súas dúbidas ou dificultades ou ben por iniciativa do profesor convocando persoalmente o alumnado cando a ocasión o requira.

No caso de solución de problemas poderánse realizar titorías vía teléfono e correo electrónico co profesor/a que lles facilitará o correo electrónico e telefóno/s a usar para iso e no caso que se desexen titorías presenciais estas deben ser previamente concertadas co profesor/a.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Proba obxectiva Ao tratarse dunha materia a extinguir na que non se imparte docencia, realizarase unha proba obxectiva segundo o calendario aprobado na Xunta de Escola da EPS 100
 
Observacións avaliación
<p> <</p>

Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías