Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) FÍSICA II Código 730G03009
Titulación
Grao en Enxeñaría Mecánica
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Galego
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Industrial 2
Coordinación
Tobar Vidal, María José
Correo electrónico
maria.jose.tobar@udc.es
Profesorado
Alvarez Feal, Jose Carlos Juan
Amado Paz, José Manuel
Saavedra Otero, Emilio
Tobar Vidal, María José
Correo electrónico
carlos.alvarez@udc.es
jose.amado.paz@udc.es
emilio.saavedra@udc.es
maria.jose.tobar@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B5 Traballar de forma colaboradora.
B7 Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo.
B8 Actitude orientada ao traballo persoal intenso.
B9 Capacidade de integrarse en grupo de traballo.
B10 Actitude orientada á análise.
B12 Capacidade para encontrar e manexar a información.
B13 Capacidade de comunicación oral e escrita.
B15 Concepción espacial.
B17 Analizar e descompoñer procesos.
B18 Capacidade de abstracción, comprensión e simplificación de problemas complexos.
B22 Vontade de mellora continua.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
B1
B2
B3
B5
B7
B8
B9
B10
B12
B13
B15
B17
B18
B22
C1
C3
C7
FB2: Comprensión y dominio de los conceptos básicos sobre las leyes generales de la mecánica, termodinámica, campos y ondas y electromagnetismo y su aplicación para la resolución de problemas propios de la ingeniería.

Contidos
Temas Subtemas
CAPITULO I. TERMODINÁMICA


TEMA 1. Propiedades térmicas da materia.
TEMA 2. Principio cero da termodinámica
TEMA 3. Calor e traballo. Primeiro principio da Termodinámica.
TEMA 4. Procesos de transmisión de calor.
TEMA 5. Transformacións en sistemas termodinámicos. Aplicacions do primeiro principio.
TEMA 6. Reversibilidade dos procesos. Segundo principio da Termodinámica.
CAPITULO II. INTERACCIONS ELECTROMAGNETICAS TEMA 7. Campo eléctrico
TEMA 8. Potencial eléctrico
TEMA 9. Aplicacións electrostáticas
TEMA 10. Corrente eléctrica
TEMA 11. Magnetostática. Forzas sobre cargas en movemento.
TEMA 12. Campos magnéticos xerados por correntes.
TEMA 13. Propiedades magnéticas da materia.
TEMA 14. Inducción electromagnética.
TEMA 15. Circuitos de corrente alterna.
TEMA 16. Ecuacions de Maxwell.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 22 22 44
Solución de problemas 22 44 66
Prácticas de laboratorio 10 8 18
Proba obxectiva 5 15 20
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Clases de teoría na pizarra
Solución de problemas Resolución por parte do profesor e por parte dos alumnos, dos exercicios propostos.
Prácticas de laboratorio Realización de 5 prácticas en 10 horas
Proba obxectiva Exame intermedio con contido parcial e un exame final de todo o contido da materia. Constarán dunha parte teórica e outra de problemas

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Descrición
Discusión sobre os diferentes aspectos da materia: teoría, problemas, prácticas.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio Obrigatorias: Non se permiten faltas non xustificadas 10
Proba obxectiva A teoría contribúe o 40% á nota e os problemas un 60%. 90
 
Observacións avaliación

Realizarase dúas probas obxectivas, unha parcial ao longo do cuadrimestre e outra final. Ambas as dúas coincidirán coas datas de exame aprobadas en Xunta de Escola. As probas constarán dunha parte de teoría e outra de problemas, cunha duración máxima de 4 horas.

A proba parcial abranguerá os contidos incluídos no Capítulo I: Termodinámica. Terá carácter eliminatorio e supoñerá o 30% da nota global.

A proba final abranguerá todos os contidos da materia. Supoñerá o 90% da nota global para aqueles alumnos que non superasen ou non se presentasen á proba parcial. Os alumnos que superasen a proba parcial poderán examinarse unicamente da parte correspondente ao Capítulo II, cuxo resultado representará o 60% da nota global. Alternativamente poderán optar por examinarse das dúas partes se desexasen subir a nota do exame parcial.

En segunda oportunidade avaliaranse as partes pendentes tendo os resultados parciais e as prácticas a mesma validez que na primeira oportunidade


Fontes de información
Bibliografía básica Paul A. Tipler, Gene Mosca. (2011). Física para la ciencia y la tecnología. Reverté
Francis W. Sears, Mark. W. Zemansky (2009). Física universitaria. Addison-Wesley
Serway, Raymond A. (2008). Física : para ciencias e ingenierías. Cengage Learning
Giancoli, Douglas C. (2009). Física para ciencias e ingeniería. Pearson educación
Giancoli, Douglas C. (2002). Física para universitarios. Pearson Educación

Bibliografía complementaria Zemanski, Dittman (). Calor y Termodinámica. McGraw-Hill
Roald K. Wangsness (). Campos Electromagnéticos. Limusa
Francis Sears, Gerhard Salinger (). Termodinámica, Teoría Cinética y Termodinámica Estadística. Reverté


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
TERMODINÁMICA/730G03014

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
ÁLXEBRA/730G03006

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías