Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Capacidade para a redacción, firma, desenvolvemento e dirección de proxectos no ámbito da enxeñaría industrial, e en concreto da especialidade de electrónica industrial. |
A2 |
Capacidade para planificar, presupostar, organizar, dirixir e controlar tarefas, persoas e recursos. |
A3 |
Capacidade para realizar medicións, cálculos, valoracións, taxacións, peritaxes, estudos e informes. |
A9 |
Capacidade de visión espacial e coñecemento das técnicas de representación gráfica, tanto por métodos tradicionais de xeometría métrica e xeometría descritiva como mediante as aplicacións de deseño asistido por ordenador. |
A29 |
Capacidade para deseñar sistemas electrónicos analóxicos, dixitais e de potencia. |
A30 |
Coñecer e ser capaz de modelar e simular sistemas. |
B1 |
Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Distinguir tipos de aplicaciones |
A9 A29
|
B1
|
C1
|
Coñecer os espazos vectoriais nos que se desenvolve a vida cotiá |
A1 A29 A30
|
B1
|
C1
|
Crear modelos lineais que aproximen problemas a resolver |
A2 A9 A29
|
B1
|
C1
|
Crear modelos matemáticos que expliquen fenómenos físicos, químicos, etc |
A1 A3 A29
|
B1
|
C1
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Espazos vectoriais
|
Os espazos vectoriais R2 e R3. Operacións: suma, produto por números
reais. Subespacios vectoriais. Suma directa. Combinación lineal, peche lineal.
Conxuntos libres e ligados. Sistemas de xeradores. Base e dimensión.
Teorema da base. Coordenadas, cambio de coordenadas. |
Aplicacións Lineais |
Correspondencias. Aplicacións. Aplicacións lineais. Propiedades das aplicacións lineais. Núcleo e Imaxe dunha aplicación lineal. Operacións con aplicacións lineais.
Matriz asociada a unha aplicación lineal. |
Diagonalización
|
Subespacios invariantes. Autovalores e autovectores. Endomorfismos diagonalizables. |
Integrais de liña
|
Camiños en Rn. Reparametrizacións. Integrais de funcións escalares.
Aplicacións das integrais de funcións escalares. Integrais de funcións vectoriais.
Funcións de tipo gradiente. Teorema de Green. |
Integrais de superficie
|
Produto vectorial. Superficies en R3. Área dunha superficie. Integrais de funcións escalares. Superficies orientables. Integrais de funcións vectoriais.
Rotacional. Teorema de Stokes. Diverxencia. Teorema de Gauss.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
21 |
52.5 |
73.5 |
Análise de fontes documentais |
9 |
0 |
9 |
Discusión dirixida |
10 |
15 |
25 |
Proba mixta |
4 |
14 |
18 |
Solución de problemas |
9 |
13.5 |
22.5 |
|
Atención personalizada |
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición dos contidos da materia |
Análise de fontes documentais |
Debate sobre distintas fontes de información: libros, revistas, páxinas web. |
Discusión dirixida |
Debate realizado entre os alumnos sobre os resultados dos problemas resoltos. |
Proba mixta |
Pode consistir nunha explicación da parte teórica da materia, a contestación a preguntas test, a resolución de cuestións teóricas ou prácticas e o desenvolvemento de solucións a cuestións que implican o dominio profundo da materia. |
Solución de problemas |
Aplicación a casos prácticos da materia desenvolvida nas clases maxistrais. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Análise de fontes documentais |
Sesión maxistral |
Discusión dirixida |
|
Descrición |
A atención personalizada permite adecuar o estudio ao nivel de coñecementos e competencia de cada alumno. Dirixir persoalmente cada alumno optimiza o tempo dedicado ao estudio e permite rectificar erros conceptuais. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
Son probas coas que se pretende medir o nivel de coñecemento da materia por parte do alumno. Non terán un perfil definido, xa que poden abranguer dende cuestións test, nas que o alumno unicamente debe elixir unha resposta entre as opcións que se propoñen, ata a resolución de problemas que impliquen unha estratexia de actuación ou cuestións teóricas que reflictan o grao de coñecemento da materia. |
70 |
Solución de problemas |
Formularanse cuestións prácticas nas que o alumno buscará a solución a un determinado problema. |
30 |
|
Observacións avaliación |
A cualificación final da materia consta de dúas partes: i)
solución de problemas: teñen lugar mediante probas escritas e mais
durante o desenrolo dos obradoiros na aula, no que o profesor valora de
forma individual o grao de coñecemento da materia de cada alumno. Esta parte representa o 30% da cualificación. ii) a realización da proba mixta. Esta
parte supón o 70% da cualificación da asignatura para os/as estudantes
que queiran conservar a cualificación ao que se refire o apartado i). Para aqueles/as que renuncien a cualificación do apartado i), a proba mixta representa o 100% da cualificación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Grossman, S. (1995). Álgebra lineal con aplicaciones. McGraw-Hill
Nakos, G. y otros (1999). Álgebra lineal con aplicaciones. Thomson
Granero Rodríguez, F. (1991). Álgebra y geometría analítica. McGraw-Hill
Besada Morais, M. y otros (2008). Calculo vectorial e ecuacións diferenciais. Servizo publicacións da Universidade de Vigo
Roberto Benavent (2010). Cuestiones sobre Álgebra Lineal. Paraninfo
Prieto Sáez, E. y otros (1995). Matemáticas I: economía y empresa. Centro de estudios Ramón Areces
Ladra González y otros (2003). Preguntas test de álbegra lineal y cálculo vectorial. J.B.Castro Ambroa y Copybelén |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Física I/770G01003 | Estatística/770G01008 |
|
Observacións |
O alumno debe dominar os contidos das materias de Matemáticas impartidas na E.S.O. e bacharelato. Aqueles alumnos procedentes de Ciclos Formativos deben estudar os conceptos básicos relativos a aplicacións, funcións e integración de funcións reais de variable real, que están contidos nos currículos de Bacharelato, e non os están nos dos Ciclos Formativos. |
|