Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) Alxebra Código 770G01006
Titulación
Grao en Enxeñaría Electrónica Industrial e Automática
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Galego
Prerrequisitos
Departamento Matemáticas
Coordinación
Suarez Peñaranda, Vicente
Correo electrónico
vicente.suarez.penaranda@udc.es
Profesorado
Ladra Gonzalez, Marcelino Eulogio
Suarez Peñaranda, Vicente
Correo electrónico
marcelino.ladra@udc.es
vicente.suarez.penaranda@udc.es
Web
Descrición xeral Descríbense nesta materia algúns conceptos básicos da álxebra lineal e a xeometría diferencial, cuxa exposición desenvolvida pode verse no paso 3: Contidos.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Capacidade para a redacción, firma, desenvolvemento e dirección de proxectos no ámbito da enxeñaría industrial, e en concreto da especialidade de electrónica industrial.
A2 Capacidade para planificar, presupostar, organizar, dirixir e controlar tarefas, persoas e recursos.
A3 Capacidade para realizar medicións, cálculos, valoracións, taxacións, peritaxes, estudos e informes.
A9 Capacidade de visión espacial e coñecemento das técnicas de representación gráfica, tanto por métodos tradicionais de xeometría métrica e xeometría descritiva como mediante as aplicacións de deseño asistido por ordenador.
A29 Capacidade para deseñar sistemas electrónicos analóxicos, dixitais e de potencia.
A30 Coñecer e ser capaz de modelar e simular sistemas.
B1 Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Distinguir tipos de aplicaciones A9
A29
B1
C1
Coñecer os espazos vectoriais nos que se desenvolve a vida cotiá A1
A29
A30
B1
C1
Crear modelos lineais que aproximen problemas a resolver A2
A9
A29
B1
C1
Crear modelos matemáticos que expliquen fenómenos físicos, químicos, etc A1
A3
A29
B1
C1

Contidos
Temas Subtemas
Espazos vectoriais
Os espazos vectoriais R2 e R3. Operacións: suma, produto por números
reais. Subespacios vectoriais. Suma directa. Combinación lineal, peche lineal.
Conxuntos libres e ligados. Sistemas de xeradores. Base e dimensión.
Teorema da base. Coordenadas, cambio de coordenadas.
Aplicacións Lineais Correspondencias. Aplicacións. Aplicacións lineais. Propiedades das aplicacións lineais. Núcleo e Imaxe dunha aplicación lineal. Operacións con aplicacións lineais.
Matriz asociada a unha aplicación lineal.
Diagonalización

Subespacios invariantes. Autovalores e autovectores. Endomorfismos diagonalizables.
Integrais de liña

Camiños en Rn. Reparametrizacións. Integrais de funcións escalares.
Aplicacións das integrais de funcións escalares. Integrais de funcións vectoriais.
Funcións de tipo gradiente. Teorema de Green.
Integrais de superficie
Produto vectorial. Superficies en R3. Área dunha superficie. Integrais de funcións escalares. Superficies orientables. Integrais de funcións vectoriais.
Rotacional. Teorema de Stokes. Diverxencia. Teorema de Gauss.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 21 52.5 73.5
Análise de fontes documentais 9 0 9
Discusión dirixida 10 15 25
Proba mixta 4 14 18
Solución de problemas 9 13.5 22.5
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición dos contidos da materia
Análise de fontes documentais Debate sobre distintas fontes de información: libros, revistas, páxinas web.
Discusión dirixida Debate realizado entre os alumnos sobre os resultados dos problemas resoltos.
Proba mixta Pode consistir nunha explicación da parte teórica da materia, a contestación a preguntas test, a resolución de cuestións teóricas ou prácticas e o desenvolvemento de solucións a cuestións que implican o dominio profundo da materia.
Solución de problemas Aplicación a casos prácticos da materia desenvolvida nas clases maxistrais.

Atención personalizada
Metodoloxías
Análise de fontes documentais
Sesión maxistral
Discusión dirixida
Descrición
A atención personalizada permite adecuar o estudio ao nivel de coñecementos e competencia de cada alumno. Dirixir persoalmente cada alumno optimiza o tempo dedicado ao estudio e permite rectificar erros conceptuais.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Proba mixta Son probas coas que se pretende medir o nivel de coñecemento da materia por parte do alumno. Non terán un perfil definido, xa que poden abranguer dende cuestións test, nas que o alumno unicamente debe elixir unha resposta entre as opcións que se propoñen, ata a resolución de problemas que impliquen unha estratexia de actuación ou cuestións teóricas que reflictan o grao de coñecemento da materia. 70
Solución de problemas Formularanse cuestións prácticas nas que o alumno buscará a solución a un determinado problema. 30
 
Observacións avaliación

A cualificación final da materia consta de dúas partes:

i)
solución de problemas: teñen lugar mediante probas escritas e mais
durante o desenrolo dos obradoiros na aula, no que o profesor valora de
forma individual o grao de coñecemento da materia de cada alumno.

Esta parte representa o 30% da cualificación.

ii) a realización da proba mixta.

Esta
parte supón o 70% da cualificación da asignatura para os/as estudantes
que queiran conservar a cualificación ao que se refire o apartado i).

Para aqueles/as que renuncien a cualificación do apartado i), a proba mixta representa o 100% da cualificación.


Fontes de información
Bibliografía básica Grossman, S. (1995). Álgebra lineal con aplicaciones. McGraw-Hill
Nakos, G. y otros (1999). Álgebra lineal con aplicaciones. Thomson
Granero Rodríguez, F. (1991). Álgebra y geometría analítica. McGraw-Hill
Besada Morais, M. y otros (2008). Calculo vectorial e ecuacións diferenciais. Servizo publicacións da Universidade de Vigo
Roberto Benavent (2010). Cuestiones sobre Álgebra Lineal. Paraninfo
Prieto Sáez, E. y otros (1995). Matemáticas I: economía y empresa. Centro de estudios Ramón Areces
Ladra González y otros (2003). Preguntas test de álbegra lineal y cálculo vectorial. J.B.Castro Ambroa y Copybelén

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Física I/770G01003
Estatística/770G01008

Observacións

 O alumno debe dominar os contidos das materias de Matemáticas impartidas na E.S.O. e bacharelato. Aqueles alumnos procedentes de Ciclos Formativos deben estudar os conceptos básicos relativos a aplicacións, funcións e integración de funcións reais de variable real, que están contidos nos currículos de Bacharelato, e non os están nos dos Ciclos Formativos.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías