Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A3 |
Capacidade para realizar medicións, cálculos, valoracións, taxacións, peritaxes, estudos e informes. |
A4 |
Capacidade de xestión da información, manexo e aplicación das especificacións técnicas e da lexislación necesarias no exercicio da profesión. |
A5 |
Capacidade para analizar e valorar o impacto social e medioambiental das solucións técnicas actuando con ética, responsabilidade profesional e compromiso social, e buscando sempre a calidade e mellora continua. |
A7 |
Comprender e dominar os conceptos básicos sobre as leis xerais da mecánica, termodinámica, campos e ondas e electromagnetismo e a súa aplicación para resolver problemas propios da enxeñaría. |
A12 |
Coñecementos de termodinámica aplicada e transmisión de calor. Principios básicos e a súa aplicación á resolución de problemas de enxeñaría. |
B1 |
Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico. |
B2 |
Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial. |
B3 |
Capacidade de traballar nun contorno multilingüe e multidisciplinar. |
B4 |
Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa. |
B5 |
Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta. |
B6 |
Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Conoce los conceptos y leyes fundamentales de la termodinámica y electromagnetismo y su aplicación a problemas básicos en ingeniería. |
A5 A7
|
B1 B2 B3 B4 B5
|
C1 C2 C4 C6 C8
|
Analiza problemas que integran distintos aspectos de la física, reconociendo los variados fundamentos físicos que subyacen en una aplicación técnica, dispositivo o sistema real. |
A3 A4 A5 A7
|
B1 B2 B4 B5
|
C1 C2 C3 C6 C7 C8
|
Conoce las unidades, órdenes de magnitud de las magnitudes físicas definidas y resuelve problemas básicos de ingeniería, expresando el resultado numérico en las unidades físicas adecuadas. |
A3 A7
|
B1 B2 B4 B5
|
C1 C2 C3 C7 C8
|
Utiliza correctamente métodos básicos de medida experimental o simulación y trata, presenta e interpreta los datos obtenidos, relacionándolos con las magnitudes y leyes físicas adecuadas. |
A3
|
B1 B4 B5
|
C1 C2 C3 C7 C8
|
Aplica correctamente las ecuaciones fundamentales de la mecánica a diversos campos de la física y de la ingeniería: Termodinámica y electromagnetismo. |
A3 A4 A5
|
B3 B4 B5
|
C1 C2 C3 C7 C8
|
•Utiliza correctamente los conceptos de temperatura y calor. Los aplica a problemas calorimétricos, de dilatación y de transmisión de calor. |
A3 A12
|
B1 B2 B4
|
C1 C2 C3 C7 C8
|
• Aplica el primer y segundo principio de termodinámica a procesos, ciclos básicos y máquinas térmicas. |
A7
|
B1 B2 B4 B6
|
C1 C2 C3 C7 C8
|
• Conoce las propiedades principales de los campos eléctrico y magnético, las leyes clásicas del electromagnetismo que los describen y relacionan, el significado de las mismas y su base experimental. |
A3 A4 A7
|
B2 B4 B6
|
C1 C2 C3 C7 C8
|
• Conoce y utiliza los conceptos relacionados con la capacidad, la corriente eléctrica y la autoinducción e inducción mutua, así como las propiedades eléctricas y magnéticas básicas de los materiales. |
A3 A4 A7
|
B2 B4 B6
|
C1 C2 C3 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Termodinámica |
1.1.- Temperatura y gases
1.2.- Primer Principio de la Termodinámica
1.3.- Segundo Principio de la Termodinámica. Máquinas térmicas |
2. Electrostática
|
2.1.- Campo y potencial eléctrico
2.2.- Condensadores. Dieléctricos y polarización de la materia
|
3. Circuitos de corriente continua
|
3. Circuitos de corriente continua |
4. Electromagnetismo. Ecuaciones de Maxwell |
4.1.- Campos magnéticos
4.2.- Inducción electromagnética
4.3.- Ondas electromagnéticas |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
21 |
0 |
21 |
Solución de problemas |
21 |
26 |
47 |
Prácticas de laboratorio |
9 |
15 |
24 |
Portafolios do alumno |
0 |
5 |
5 |
Proba de resposta múltiple |
2 |
0 |
2 |
Proba obxectiva |
3 |
0 |
3 |
Lecturas |
0 |
39 |
39 |
Análise de fontes documentais |
0 |
7 |
7 |
|
Atención personalizada |
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Consulta de bibliografía básica o complementaria y documentos relacionados con la materia obtenidos con las TICs. |
Solución de problemas |
Lectura de enunciados propuestos. Interpretación, planteamiento y solución de dichos enunciados.
Herramientas matemaáticas disponibles |
Prácticas de laboratorio |
Realización de ensayos en el laboratorio. |
Portafolios do alumno |
Cuaderno de trabajo del alumno |
Proba de resposta múltiple |
Ejercicios cortos, de respuesta múltiple, sobre los contenidos vistos hasta ese momento. |
Proba obxectiva |
Prueba objetiva escrita sobre los contenidos de la asignatura. Se realizará al finalizar el semestre. |
Lecturas |
Trabajo personal del alumno sobre los distintos contenidos de la asignatura. |
Análise de fontes documentais |
Consulta de bibliografía básica o complementaria y documentos relacionados con la materia obtenidos con las TICs. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Solución de problemas |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Los alumnos desarrollarán las prácticas propuestas, siendo responsables de los resultados obtenidos. En todo instante tendrán el siguimiento del profesor.
Para la resolución de problemas elegirán libremente resolverlos sólos o en grupo. La corrección sera individualizada. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
Evaluación continua mediante el seguimiento del alumno en las clases y tutorías, valorando la comprensión que el alumno adquiere de la asignatura. |
10 |
Prácticas de laboratorio |
Se valorará la comprensión del trabajo de laboratorio. |
10 |
Proba de resposta múltiple |
Se realizarán dos pruebas de respuesta múltiple sobre los contenidos vistos hasta el momento de la realización de la prueba. |
10 |
Proba obxectiva |
Al finalizar el semestre se realizará una prueba objetiva escrita de tres horas de duración sobre los contenidos de la asignatura. |
70 |
|
Observacións avaliación |
Los alumnos repetidores que hayan realizado las prácticas en el curso 2013-14 podrán optar entre realizar nuevamente las prácticas de laboratorio y ser evaluados, o no realizarlas y conservar la puntuación del laboratorio del curso anterior. La evaluación del alumno y de las competencias adquiridas, individualmente o en grupo se llevará a cabo ponderando adecuadamente las siguientes actividades: Prueba objetiva presencial escrita 70% Prácticas de laboratorio 10% Evaluación continua mediante el seguimiento del alumno en las clases y tutorías, valorando la comprensión que el alumno adquiere de la asignatura 20%. (En este apartado incluimos conjuntamente la evaluación de las soluciones de problemas y las pruebas de respuesta múltiple pues consideramos que se deben complementar y calificar conjuntamente aunque la aplicación informática no lo permite). La realización de las prácticas de laboratorio es obligatoria. Estos criterios de evaluación se tendrán en cuenta en la convocatoria de Mayo y en la de Julio.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
F.W. Sears, M.W. Zemansky, H.D. Young y R.A. Freeman “Física Universitaria”. Ed. Addison-Wesley Iberoamericana
M. Alonso y E.J. Finn “Física”. Ed. Addison - Wesley Iberoamericano |
Bibliografía complementaria
|
|
M. Alonso y E.J. Finn "Física" (3 Volúmenes). Ed. Addison - Wesley Iberoamericano
F.J. Blatt "Fundamento de Física". Ed. Prentice Hall. Hispanoamericana S.A.
R.M. Eisberg y L.S. Lerner "Física: Fundamentos y Aplicaciones".Ed. Mc. Graw - Hill
W.E. Gettys, F.J. Keller y M.K. Skove "Física Clásica y Moderna". Ed. Mc. Graw - Hill
R.A. Serway "Física". Ed. Mc. Graw - Hill
P.A. Tippler "Física". Ed. Reverté
S.M. Lea y J.R. Burke. “Física”. Ed. Paraninfo.
PROBLEMAS
-S.Burbano, E. Burbano y C. Gracia. “Problemas de Física”. Ed. Tebar
J. García Roger "Problemas de Física". Ed. Universitaria de Barcelona
- F. Belmar, F. Cervera, H. Estellés "Problemas de Física (Mecánica, Electromagnetismo, Ondas)". Ed. Tebar Flores.
- F.A. González "La Física en Problemas". Ed. Tebar Flores
- J.L. Torrent Franz "272 Exámenes de Física" Ed. Tebar Flores
- Varios Autores de ULPGC "Problemas de Física". Ed. Univ. de Las Palmas
- F.J. Gálvez, R. López, A. Llopis y C. Rubio "Física. Curso Teórico-Práctico de Fundamentos de Física de la Ingeniería". Ed. Tebar Flores |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Termodinámica/770G01012 | Fundamentos de Electricidade/770G01013 | Polímeros en Electrónica/770G01033 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Cálculo/770G01001 | Física I/770G01003 |
|
|