Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Capacidade para a redacción, firma, desenvolvemento e dirección de proxectos no ámbito da enxeñaría industrial, e en concreto da especialidade de electrónica industrial. |
A2 |
Capacidade para planificar, presupostar, organizar, dirixir e controlar tarefas, persoas e recursos. |
A3 |
Capacidade para realizar medicións, cálculos, valoracións, taxacións, peritaxes, estudos e informes. |
A4 |
Capacidade de xestión da información, manexo e aplicación das especificacións técnicas e da lexislación necesarias no exercicio da profesión. |
A6 |
Capacidade para a resolución dos problemas matemáticos que se poidan suscitar na enxeñaría. Aptitude para aplicar os coñecementos sobre: álxebra lineal; xeometría; xeometría diferencial; cálculo diferencial e integral; ecuacións diferenciais e en derivadas parciais; métodos numéricos; algorítmica numérica; estatística e optimización. |
A7 |
Comprender e dominar os conceptos básicos sobre as leis xerais da mecánica, termodinámica, campos e ondas e electromagnetismo e a súa aplicación para resolver problemas propios da enxeñaría. |
A17 |
Coñecer os fundamentos dos automatismos e métodos de control. |
A18 |
Coñecer os principios da teoría de máquinas e mecanismos. |
A20 |
Coñecementos básicos dos sistemas de produción e fabricación. |
A22 |
Coñecementos aplicados de organización de empresas. |
A30 |
Coñecer e ser capaz de modelar e simular sistemas. |
A32 |
Coñecer os principios e aplicacións dos sistemas robotizados. |
B1 |
Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico. |
B2 |
Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial. |
B3 |
Capacidade de traballar nun contorno multilingüe e multidisciplinar. |
B4 |
Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa. |
B5 |
Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta. |
B6 |
Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría. |
B7 |
Capacidade para traballar de forma colaborativa e de motivar un grupo de traballo. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Adquirir unha amplia base de coñecenentos basados en criterios científicos, tecnóloxicos y económicos sobre distintos procesos e sistemas de fabricación. |
A1 A2 A3 A20 A22
|
B1 B2 B5
|
C3 C6
|
Identificar as ventaxas e inconvenientes, así como os defectos que puede presentar a súa apliación, os medios de controlalos y evitalos. |
A2 A3 A6 A7 A20
|
B1 B3 B4
|
C3 C6
|
Interpreta as pautas de control metrolóxico utilizadas para asegurar a calidade dos productos e procesos. |
A3 A4 A7 A18 A20 A22
|
B1 B2 B5
|
C1 C3 C6
|
Seleccionar os procesos de fabricación máis adecuados a partir do coñecemento das capacidades y limitacions de éstos e según las esixencias tecnolóxicas, técnicas e económicas tanto do producto como do mercado. |
A1 A2 A3 A4 A20 A22
|
B1 B5 B6
|
C1 C6
|
Reconoce e aplica as consideracions básicas para configurar unha folla de procesos.
|
A1 A2 A7 A18 A20 A22
|
B1 B2
|
C1 C6
|
Conocer diversos sistemas e niveles de automatización existentes, seleccionando o mais adecuado atendendo a criterios de productividade y flexibilidade.
|
A1 A2 A17 A18 A20 A30 A32
|
B1 B2 B4 B7
|
C1 C3 C8
|
Coñecer os modelos de calidade industrial e ser capaz de integrar en eles as funcions de fabricación y medición. |
A1 A2 A3 A20 A22
|
B1 B4 B7
|
C1 C3
|
Adquirir unha actitude crítica ante solucions xa utilizadas, de maneira que lle incite a o alumno a profundizar no estudio y análisis dos temas obxeto desta disciplina. |
A2 A20
|
B1 B4 B6
|
C1 C8
|
Coñecer as interaccions entre os procesos fabricación e o medio ambiete ( Sustentabiliade Ambiental) |
A1 A2 A20
|
B5 B7
|
C4 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introducción os procesos de enxeñeria da fabricación. |
Introducción os procesos de fabricación.
Introducción os proceso de conformado e mecanizado |
Descripción dos Procesos de fabricación e das suas caracteristicas tecnolóxicas. |
Descripción dos Procesos de fabricación e das suas caracteristicas tecnolóxicas. |
Metroloxia, normalización e control de calidade. |
Introducción Metroloxia
Normalización normas ISO e UNE (axustes e tolerancias)
Instroducción o control de calidade dimensional. |
Métodos de unión. |
Métodos de unión.
Proceso de unión por soldadura. |
Conformado por arranque de viruta |
- Torno.
- Fresa.
- Taladro
|
Conformado por deformación de materais elastoplásticos. |
Conformado por moldeo de materais elastoplásticos.
(Embutición, Forxa, Estampación, Plegado,etc.) |
Conformado por moldeo |
Conformado por moldeo (fundición) |
PROGRAMA DE PRACTICAS.- |
- Prácticas con simulador de máquinas- ferramentas CNC. (utilizarase o SOFTWARE SIEMENS NX9, módulo CAM) ou similar.
- Práctica con máquina no taller.
- Prácticas de soldadura no taller.
- Prácticas de Metroloxia. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
21 |
31.5 |
52.5 |
Solución de problemas |
21 |
29.5 |
50.5 |
Prácticas de laboratorio |
9 |
9 |
18 |
Proba obxectiva |
5 |
20 |
25 |
|
Atención personalizada |
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Ofrecer unha visión xeral e estructurada dos temas da asignatura, destacando os puntos mais importantes. Deselvolverse na aula, intercalando aplicacions prácticas con temas teóricos, e emplearanse medios audiovisuales de apoio. |
Solución de problemas |
Realizanse exercicios prácticos sobre os contenidos teóricos de la asignatura explicados nas sesions maxistrais.
Propeñeranse temas para a sua discusión e ampliaranse alguns dos aspectos estudiados en na teória, ca finalidade de mallerar os fundamentos mediante problemas prácticos.
|
Prácticas de laboratorio |
Realizaránse experiencias prácticas no taller e nas aulas de simulación, resolvento temas e traballos relacionadas co contido da asignatura.
Con unha duración de 1,5 horas cada 2 semanas, realizandose en semanas alternativas e combinando taller y simulación por ordenador. |
Proba obxectiva |
Deberá demostrar o seu grado de aprendizaje dunha manera obxetiva, deberá quitar a suas propias conclusiones a fin de autoevaluar su aprendizaxe, e si fose necesario introducir medidas correctoras. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Sesión maxistral |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Orientar o alumno nos puntos básicos, dando unha visión estructurada da asignatura
Realizar experiencias prácticas que sirvan para contrastar os coñecementos teóricos adquiridos, e tamen apoio a alumno a través de tutorias personalizadas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A avaliación final da asignatura, será según se indica, teniendo en conta los seguintes apartados:
1)- Proba de evaluación (parte teoría e problemas)
2)- Entrega de traballos prácticos y exposición do mesmo na clase por grupos.
3)- Asistencia a clases e actividades.
Sendo obligatorio ter superado a "prueba de evaluación" pa aprobar a asignatura con un mínimo de 5 puntos sobre 10, a cal consistirá nunha proba donde se comprobarán os coñecementos teóricos e prácticos que o alumno adquiriu durante o curso.
O resto de apartados 2) y 3), son de caracter obligatorio, e deberase obter unha calificación mínima de 6 sobre 10 , e ter asistido o 80 % das actividades presenciales pa proceder evaluación final do alumno.
La nota final estará compuesta por:
-70 % Proba de avaliación
-20 % Entrega de traballos prácticos y exposición en clase.
-10 % Asistencia a clases Maxistrales y de Problemas, para os alumnos que asistiran a un mínimo do 80 % das mesmas.
|
70 |
Prácticas de laboratorio |
Realizarnse experiencias e practicas no laboratorio; o final das mesmas entregarase un traballo que constará de un informe coa memoria de las prácticas realizadas e resultados das mesmas,
O alumno tamen terá que realizar un traballo en grupo, sobre un tema relacionado co programa da asignatura, a concretar al inicio del curso con el profesor de la misma.
A avaliación dos traballos será según os puntos indicados:
- Estructura do traballo.
- Calidade da documentación.
- Originalidade
- Presentación.
O peso total de esta parte será do 20% sobre o total da asignatura, a contalizar unha vez superada(aprobada) as probas correspondes a teoria e problemas.
|
20 |
Sesión maxistral |
Terase en conta a asistencia as clases maxistrales, donde se expoñeran e explicarán los contidos teóricos de la asignatura. |
5 |
Solución de problemas |
Terase en conta a asistencia as clases de problemas donde se irán proporcionando y resolvendo exercicios prácticos o largo do curso , para reforzar os coñecementos teóricos adquiridos.
|
5 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Lasheras, J. M.: Tecnología Mecánica y Metrotecnia. Editorial Donos-tiarra, San Sebastián, 2000. Coca, P.; Rosique, J.: Tecnología Mecánica y Metrotecnia. Ediciones Pirámide (Grupo Anaya), Madrid, 2002. Degarmo E.P, J. Temple Black, Ronald A. Kohser. 1994. Materiales y procesos de fabricación. Barcelona Reverté cop.. 2ª ed. Fernández, E. Avella. L.Fernández, M. Estrategia de producción. McGraw-Hill, Madrid. 2006. Dale. H Besterfields. Control de calidad. Pearson. Prentice-Hall. México 2009. Octava edición. Kiely, Gerard. Ingeniería Ambiental. Fundamentos, entornos, tecnologías y sistemas de gestión. McGraw-Hill, Madrid. 2001. Hansen, L.H.; Ghare, M.P.; Control de calidad: teoría y aplicaciones. Díaz de Santos, 1990. Gerling, H. Alrededor de las máquinas-herramienta. Ed. Reverté, 3ª ed. 2000, M. Reina, soldadadura de los aceros, Aplicaciones, Madrid 1986 Alarcon Valero, Faustino, Libro de Prácticas de gestión avanzadas de fabricación. UPV (2007) Mª Henar Miguelez Garrido, Problemas Resueltos de Tecnologias de Fabricación, Thomson (2005) Marián García Prieto , Apuntes de soldadura: Conceptos Básicos , Bellisco 2012 - 2º ed Apuntes da asignatura Tecnologias de fabricación - EUP Ferrol |
Bibliografía complementaria
|
|
Degarmo E.P, J. Temple Black, Ronald A. Kohser. 1994. Materiales y procesos de fabricación. Barcelona Reverté cop.. 2ª ed. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Teoría de Máquinas/770G01020 | Organización de empresas/770G01038 | Mantemento Industrial/770G01030 | Oficina Técnica/770G02034 | Traballo Fin de Grao/770G02045 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Ciencia de Materiais/770G01009 | Polímeros en Electrónica/770G01033 |
|
Materias que continúan o temario |
Cálculo/770G01001 | Física I/770G01003 | Química/770G01004 | Alxebra/770G01006 | Xestión Empresarial/770G01010 | Debuxo Industrial e CAD/770G01029 |
|
Observacións |
-Resolver de forma sistemática los problemas que se iran proporcionando a lo largo del curso, con la finalidad de afianzar los conocimientos adquiridos en las clases teóricas. - Apoyar los estudios en la blibiografia recomendada y apuntes de clase. - Acudir a las tutorías para resolver las diversas dudas que puedan surgir a lo largo del curso. - Seguimento da asignatura na plataforma de teleformación da UDC, donde se dispoñera de apuntes, poblemas propostos, material de apoio, comunicados, e foro de noticias. |
|