Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Utilizar a terminoloxía química, nomenclatura, convenios e unidades. |
A4 |
Coñecer os tipos principais de reacción química e as súas principais características asociadas. |
A7 |
Coñecer e aplicar as técnicas analíticas. |
A9 |
Coñecer os rasgos estruturais dos compostos químicos, incluíndo a estereoquímica, así como as principais técnicas de investigación estrutural. |
A10 |
Coñecer a cinética do cambio químico, incluíndo a catálise e os mecanismos de reacción. |
A12 |
Relacionar as propiedades macroscópicas coas de átomos e moléculas. |
A14 |
Demostrar o coñecemento e comprensión de conceptos, principios e teorías relacionadas coa Química. |
A15 |
Recoñecer e analizar novos problemas e planear estratexias para solucionalos. |
A17 |
Traballar no laboratorio Químico con seguridade (manexo de materiais e eliminación de residuos). |
A19 |
Levar a cabo procedementos estándares e manexar a instrumentación científica. |
A22 |
Planificar, deseñar e desenvolver proxectos e experimentos. |
A23 |
Desenvolver unha actitude crítica de perfeccionamento na labor experimental. |
A24 |
Explicar, de xeito comprensible, fenómenos e procesos relacionados coa Química. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Utilizar a terminoloxía química, nomenclatura, convenios e unidades. |
A1 A4 A9 A10 A12 A14 A15
|
B1 B2 B4
|
C6 C7 C8
|
Coñecer os elementos químicos e os seus compostos, as súas formas de obtención, estrutura, propiedades e reactividade |
A1 A4 A9 A14 A22
|
B1 B4
|
C6
|
Coñecer os rasgos estruturais dos compostos químicos, incluíndo a estereoquímica, así como as principais técnicas de investigación estrutural. |
A1 A4 A15 A22
|
B1 B4
|
C6
|
Traballar no laboratorio Químico con seguridade (manexo de materiais e eliminación de residuos). |
A1 A22 A24
|
B1 B4 B5
|
C6
|
Valorar os riscos no uso de sustancias químicas e procedementos de laboratorio. |
A1 A17 A19 A23
|
B1 B4 B5 B7
|
C6
|
Levar a cabo procedementos estándares de laboratorios implicados en traballos analíticos e sintéticos, en relación con sistemas orgánicos e inorgánicos. |
A1 A7 A15 A22
|
B1 B4 B5 B7
|
C6
|
Resolver problemas de forma efectiva. |
A22
|
B2 B4 B5
|
C8
|
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
|
B4 B5 B7
|
C1
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
|
C3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1: Aldehídos y cetonas |
Aldehídos y cetonas: reacciones de adición nucleófila, reducción y oxidación. |
Tema 2: Ácidos carboxílicos |
Acidez y basicidad. Reacción de adición y eliminación: mecanismo. Reducción. Descarboxilación. Métodos de obtención. |
Tema 3: Derivados ácidos carboxílicos |
Ésteres, amidas, halogenuros de ácido y nitrilos (SN): Estructura y reactividad. Interconversión de derivados de ácidos carboxílicos. |
Tema 4: Enoles y enolatos |
Halogenación en alfa de aldehídos, cetonas y ácidos carboxílicos. Condensaciones aldólica, Claisen y Dieckmann. Reacción de Mannich. Alquilación de enolatos.
|
Tema 5: Compuestos polifuncionales |
Dienos, compuestos aromáticos (SN y SE), dioles, fenoles, compuestos alfa-hidroxicarbonílicos, compuestos 1,3-dicarbonílicos, compuestos carbonílicos alfa,beta-insaturados. |
Tema 6: Compuestos orgánicos con enlaces N-N y N-O |
Nitrocompuestos, azocompuestos, sales de diazonio, diazocompuestos y azidas. |
Tema 7: Compuestos orgánicos de azufre |
Tioles, sulfuros y disulfuros; sulfóxidos y sulfonas; carbaniones estabilizados por azufre; ácidos sulfónicos y derivados; sulfatos. |
Tema 8: Compuestos orgánicos de fósforo |
Compuestos de fósforo: fosfinas, sales de fosfonio, fosfitos, fosfonatos y fosfatos. |
Tema 9: Compuestos orgánicos del silicio |
Compuestos de silicio: Preparación, sustitución nucleófila bimolecular sobre silicio, enolatos de silicio, protección mediante grupos sililo, sustitución electrófila del silicio, reacción de Peterson |
Tema 10: Compuestos heterocíclicos |
Nomenclatura, reactividad y métodos de síntesis. Furano, pirrol y tiofeno. Piridina, quinolina e isoquinolina. Indol. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Proba mixta |
4 |
0 |
4 |
|
Atención personalizada |
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba mixta |
Con el propósito de evaluar los conocimientos y competencias de la materia se realizará un examen escrito. |
Atención personalizada |
|
Descrición |
Non existen, asignatura extinguida |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
Con el propósito de evaluar los conocimientos y competencias de la materia se realizará un examen escrito. |
100 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Allinger, N. L. (1981). Química Orgánica. Barcelona. Reverté
Streitwieser A.; Heathcock, C. (1987). Química Orgánica. Madird. Interamericana
Vollhardt, K. P. C. (2007). Química Orgánica. Barcelona. Omega
Soto, J. L., (2005). Química Orgánica vol. III. Madird. Síntesis
Ege, S. (1997). Química Orgánica: Estructura y reactividad. Barcelona. Reverté |
|
Bibliografía complementaria
|
Clayden, J.; Greeves, N.; Warren, S.; Wothers, P. (2001). Organic Chemistry. Oxford, University Press
Martínez Grau, Mª A.; Csaky, A. G. (1998). Técnicas Experimentales en Síntesis Orgánica. Marid. Síntesis |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Química Orgánica Avanzada/610311401 | Determinación Estrutural/610311403 | Experimentación en Química Orgánica/610311404 |
|
|