Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Coñecemento das realidades interdisciplinares da Química e do Medio Ambiente, dos temas punteiros nestas disciplinas e das perspectivas de futuro. |
A3 |
Capacitar ao alumno para o desenvolvemento dun traballo de investigación nun campo da Química ou do Medio Ambiente, incluíndo os procesos de caracterización de materiais, o estudo das súas propiedades fisicoquímicas e biolóxicas e dos procesos que poden sufrir no medio natural. |
A15 |
Coñecer os indicadores de calidade do chan e do aire, os procesos de distribución de contaminantes e as tecnoloxías de recuperación e aplicación en cada caso. |
A19 |
Coñecemento e interpretación da lexislación, normativa e procedementos administrativos básicos sobre medios acuosos, chans e atmosferas. Comprensión das bases científicas e económicas da sustentabilidade. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B6 |
Ser capaz de analizar datos e situacións, xestionar a información dispoñible e sintetizala, todo iso a un nivel especializado. |
B8 |
Comprender, a un nivel especializado, as consecuencias do comportamento humano na contorna ambiental. |
C6 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Coñecer o comportamento do solo frente as accións antropoxénicas.
Saber aplicar técnicas de análisis de solos para resolver problemas de campo.
Resolver problemas relacionados coa contaminación e recuperación de solos
Capacidade de análisis, evaluación, organización e planificación do uso do solo.
Evaluar a propagación da contaminación en suelos e aguas subterráneas
Evaluar a aplicación da legislación sobre solos.
|
AM1 AM3 AM15 AM19
|
BM2 BM6 BM8
|
CM6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Temario teoría
Tema 1.- Composición do solo. Fracción mineral e orgánica: reactividade e interaccións. Textura, estructura e propiedades relacionadas. Intercambio catiónico e reacción do solo. Microorganismos.
Tema 2.- Funcións do solo. Poder de autodepuración.
Tema 3.- Calidade do solo. Indicadores de calidade. Evaluación de riesgos.
Tema 4.- Contaminación puntual y difusa. Degradación e rexeneración da estructura do solo. Erosión hídrica e contaminación difusa.
Tema 5.- Impacto dos metales sobre o funcionamento do solo. Ciclo de los elementos traza no suelo.
Tema 6.- Contaminantes orgánicos e inorgánicos de orixen agrícola, urbano e industrial. Retención e movilidade de contaminantes no solo. Persistencia. Evaluación e previsión de riesgos de contaminación
Tema 7.- Investigación e tratamiento de suelos contaminados. Esquema de actuación. Recuperación. Control ambiental.
Tema 8.- Métodos de saneamento e descontaminación de solos. Métodos mecánicos, químicos e biolóxicos.
Tema 9.- Fitorremediación de solos. Perspectivas e aplicacións.
Tema 10.- O solo como recurso non renovable Evaluación ambiental do terreo. Estratexias frente a contaminación de solos. Lexislación sobre solos contaminados.
Tema 11.-Introducción as augas subterráneas. Fontes de contaminación. Comportamiento e movilidad dos contaminantes na zona saturada.
|
O fio conductor destos temas e a relación entre as funcións do solo e os indicadores de calidade. |
|
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
7 |
10.5 |
17.5 |
Sesión maxistral |
16 |
24 |
40 |
Estudo de casos |
2 |
4 |
6 |
Presentación oral |
2 |
4 |
6 |
Proba obxectiva |
3 |
0 |
3 |
Saídas de campo |
1 |
0 |
1 |
|
Atención personalizada |
1.5 |
0 |
1.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
Análisis de solos encamiñados a evaluar diversos indicadores de calidade do solo. |
Sesión maxistral |
Sesións presentadas polo profesor sobre os temas centrales da materia nas que se incentivará a participación dos alumnos. |
Estudo de casos |
Discusión e resolución en común de casos prácticos que impliquen a aplicación de coñecementos teóricos. |
Presentación oral |
Traballos, individuales ou en grupos, que terán que expoñer os alumnos. |
Proba obxectiva |
Proba de tipo test e preguntas cortas de toda a materia. |
Saídas de campo |
Realizárase unha saida ó campo co fin de observar solos e procesos de degradación de solos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
|
Descrición |
A atención personalizada desenvolverá-se na propia aula o a través de tutorias concertadas cos alumnos. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Saídas de campo |
Valorará-se o interés e a participación dos alumnos durante a saída de campo (B8). |
5 |
Proba obxectiva |
Proba tipo test e pregunta corta dos contidos tratados na materia (AM1, AM3, AM15, AM19, BM6). |
60 |
Presentación oral |
Valoración da calidade do traballo e da precisión na exposición, asi como na capacidade de defensa dos argumentos plantexados (AM3, AM15, AM19, BM6). |
15 |
Prácticas de laboratorio |
Evaluación continua (AM3,AM15, BM6) |
10 |
Estudo de casos |
Discusión e posta en común de casos prácticos e exercicios propostos polo profesor (AM1, AM3, AM15, BM2, BM8). |
10 |
|
Observacións avaliación |
A concesión de matrícula de honor otorgará-se os alumnos que alcancen tal cualificación na primera oportunidade. Considerarán-se non presentados aqueles alumnos que realicen todas as actividades excepto a proba obxetiva.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
- Alloway, B. J. 1995. Heavy metals in soils. Blackie. Glasgow.
- Cheng, H. H. (Ed). 1990. Pesticides in the soil environmental processes, impacts and moedlling, Soil. Sci. Soc. Am. Inc. Madison. USA.
- Comisión Europea. 2004. Reports of the Technical working goups. Thematic strategy for soil protection.
- Consellería de Medio Ambiente e Desenvolvemento Sostible. 2004. Guía metodolóxica e técnica para a investigación da calidade dos solos de Galicia. Santiago de Compostela.
- Doran et al. 1994. Defining soil quality criteria for a sustainable environment. Soil. Sci. Soc. Am. Publication n 35. Madison. USA.
- Essington, M. E. 2004. Soil and water chemistry. An integrative approach. CRC Press. USA.
- Giraud, M.C. y otros. 2005. Sols et environment. Dunod. Paris.
- Lal, R. 2002. Encyclopedia of Soil Science. Marcel Dekker.
- Porta, J. et al. 2005. Edafología para la Agricultura y el Medio Ambiente. Mundi-Prensa.
- Wiley, Neil. Phytoremediation: Methods and Reviews. 2007. Methods in Biotechnology
Humana Press. |
Bibliografía complementaria
|
|
Barceló, J & Poschenrieder, Ch. Phytorremediation: principles and perspectivas. 2003. Contributions to Science 2: 333-344
Pilon-Smits, E. & Pilo, M. Phytorremediation of metals using transgenic plants. 2002. Crit. Rev. Plant Sci. 21: 439-456 |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|