Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Capacidade para formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
AM3
|
BM6
|
CM2 CM7
|
Comprender a problemática asociada aos resíduos, os modos de xestionalos e as principais tecnoloxías de tratamento de resíduos. |
AM16
|
BM6 BM8
|
CM1 CM4
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, crítica e comprometida |
|
|
CM9 CM10
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
OS RESIDUOS |
Definición de residuo
Tipos de residuos. Clasificación
Cantidades, composición e características
Impacto ambiental dos residuos
Lexislación e planificación |
MINIMIZACIÓN DE RESIDUOS |
A necesidade da prevención, Plano de prevención, Auditoria ambiental dirixida a minimización, Plano de minimización de residuos, Boas prácticas industriais, Exemplos |
RECOLLIDA SELECTIVA E RECICLAXE |
Recollida selectiva de residuos sólidos urbanos.
Recollida de residuos perigosos e especiais.
Clasificación de RSU en destino. Calidade e comercialización.
Balances ambientais da reciclaxe e da compostaxe. |
COMPOSTAXE DE RESIDUOS ORGÁNICOS |
Definicións. O proceso de compostaxe
Parámetros de control do proceso
Tecnoloxías de compostaxe |
BIOMETANIZACIÓN DE RESIDUOS ORGÁNICOS |
Dixestión anaerobia
A tecnoloxía anaerobia para o tratamento da fracción orgánica dos residuos sólidos urbanos |
TRATAMENTO TÉRMICO DE RESIDUOS |
Datos enerxéticos dos residuos. Poder calorífico.
Control das emisións de incineradoras de residuos |
TRATAMENTO FÍSICO-QUÍMICO DE RESIDUOS PERIGOSOS |
O CTRIG (Centro de Tratamento de Residuos Industrias de Galiza)
Métodos e operacións de tratamento físico-químico |
VERTIDO CONTROLADO DE RESIDUOS |
O marco normativo actual
Deseño, operación e control de vertedoiros |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
8 |
18 |
26 |
Prácticas de laboratorio |
11 |
16.5 |
27.5 |
Seminario |
2 |
6 |
8 |
Saídas de campo |
4 |
4 |
8 |
Proba obxectiva |
0.5 |
0 |
0.5 |
Análise de fontes documentais |
1 |
4 |
5 |
|
Atención personalizada |
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
O profesor exporá oralmente e axudándose de meidos audiovisuais os contidos básicos da materia. Realizará perguntas e outras observacións para dirixir a atención do alumno sobre os aspectos claves. Facilitará ao alumno os esquemas, gráficos e táboas que considere oportuno. |
Prácticas de laboratorio |
Experimentación de procesos ou dalgún elemento dun proceso, partindo do fundamento teórico, os materiais e métodos dispoñíbeis, a obtención de resultados experimentais, a súa análise e valoración, e a obtención de conclusións. Contarán con un guión previo e elaborarán unha memoria do traballo. |
Seminario |
Formulación de problemas teóricos ou practicos e estudo e análise de documentación, debate e obtención de conclusións no grupo. |
Saídas de campo |
Realizarase unha visita a unha instalacioón de tratamento de residuos, na que os alumnos deberán recoller información directa, completala con ifnormación adicional (independente ou de diversas fontes), analizala criticamente e sacar conclusións. Elaborarán unha memoria do traballo. |
Proba obxectiva |
Consiste nun exame tipo test, con resposta única ou múltiple, que versará sobre os contidos traballados nas e sesións maxistrais, seminarios e análise de fontes documentais. |
Análise de fontes documentais |
Empregarase un artigo científico ou un documento técnico (plan de xestión e tratamento, etc) para a presentación dunha situación complexa relacionada coa materia e como síntese de contidos de carácter práctico. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Saídas de campo |
|
Descrición |
Haberá atención personalizada, por correo-e ou en titorías presenciais (individuais ou en pequeno grupo), sobre calquera aspecto da materia e do traballo do/a alumno/a. A atención ao/á alumno/a en relación coas prácticas de laboratorio terá lugar directamente durante a súa realización, así como posteriormente. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
Avaliación continuada da participación activa do/a alumno/a nas mesmas.
As competencias que se avalian nesta actividade son as seguintes: A3, A16, B6, B8, C1, C2, C4, C7, C9, C10. |
10 |
Prácticas de laboratorio |
A asistencia ás prácticas e a elaboración dunha memoria conforme aos aspectos formais básicos puntuará un 50% do total desta metodoloxía, e a calidade da memoria puntuará o restante 50%.
As competencias que se avalian nesta actividade son as seguintes: A3, A16, B6, C1, C4, C9. |
30 |
Seminario |
Avaliación continuada da participación do/a alumno/a.
As competencias que se avalian nesta actividade son as seguintes: A16, B6, C4, C7. |
10 |
Saídas de campo |
A realización das saídas de campo (visitas a plantas de tratamento) e a elaboración dunha memoria conforme ós aspectos formais básicos puntuará un 50% do apartado, e a calidade da memoria puntuará o restante 50%.
As competencias que se avalian nesta actividade son as seguintes: A3, A16, B6, B8, C1, C2, C4, C7, C9, C10. |
10 |
Proba obxectiva |
Cuantificación en función da porcentaxe de respostas correctas.
As competencias que se avalian nesta actividade son as seguintes: A3, A16, B6, B8. |
40 |
|
Observacións avaliación |
Os traballos que se acorden e as memorias de laboratorio e de campo deberán ser entregados no prázo máximo de 2 semanas. A cualificación de Non Presentado resérvase para aqueles/as alumnos/as que teñan participado en menos do 40% das actividades programadas e/ou non se presenten á proba obxectiva.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
G. Tchobanoglous, H. Theisen and S.Vigil (1994). GESTIÓN INTEGRAL DE RESIDUOS SÓLIDOS. Madrid. McGraw-Hill
Institut Cerdá (1994). MANUAL DE MINIMIZACIÓN DE RESIDUOS Y EMISIONES INDUSTRIALES. Barcelona
X.E. Castells (2000). RECICLAJE DE RESÍDUOS INDUSTRIALES. Madrid. Díaz de Santos
M. Soto e A. Vega (Ed.) (2001). Tratamento de resíduos sólidos urbanos . Universidade da Coruña.
Moreno Casco, J. / Moral Herrero, R. (2008). COMPOSTAJE. Madrid. Mundi Pres.
Lasaridi, K.E. e Stentiford, E.I. (1998). A simple respirometric technique for assessing compost stability. . Water Research, 32, 3717–3723.
W.F. Brinton Jr, E. Evans, M.L. Droffner e R.B. Brinton. (1995). Standardized test for evaluation of compost self-heating . BioCycle, pp 64-69 |
Bibliografía complementaria
|
|
(). http://www.envirowise.gov.uk/; www.sogama.es.
(). http://www.xunta.es/conselle/cma/; http://www.xunta.es/conselle/cma/; http://www.adega.info; http://reports.eea.europa.eu;
http://www.epa.gov/epaoswer/non-hw/reduce/;.
Revista CERNA (Revista Galega de Ecoloxía e Medio Ambiente). Santiago de Compostela. Ed. ADEGA
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|