Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
A17 Coñecer a problemática asociada coa enerxía e as súas fontes, as tecnoloxías máis empregadas actualmente e as de futuro.
A18 Coñecer as implicacións económicas dos problemas ambientais, os instrumentos de política económica e os principais indicadores ambientais.
C4 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C6 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C7 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C9 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C10 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C11 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
AM17 AM18
|
BM2 BM3 BM4 BM6 BM8
|
CM4 CM6 CM7 CM9 CM10 CM11
|
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e suizos.
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüedades.
B6 Ser capaz de analizar datos e situacións, xestionar a información dispoñible e sintetizala, todo iso a un nivel especializado.
B8 Comprender, a un nivel especializado, as consecuencias do comportamento humano na contorna ambiental. |
|
BM2 BM3 BM4 BM6 BM8
|
|
|
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Bloque I:
Fuentes energéticas tradicionales.
|
Energía. Recursos. Transporte, almacenamiento y distribución. Transformaciones energéticas. Centrales de transformación eléctrica: Carbón. Petróleo. Gas natural. Hidroeléctricas.
|
Bloque II:
Escenarios energéticos. Introducción a las energías renovables. |
Cobertura de la demanda de energía primaria y final. Energía eólica. Energía solar térmica de alta temperatura y fotovoltaica. Paneles solares. Energía del mar (maremotriz y undimotriz). Estado de la tecnología y tipos de dispositivos. Energía nuclear por fusión. Proyectos y perspectivas.
|
Bloque III:
Posibilidades de ahorro y mejoras de la eficiencia energética.
Tecnologías energéticas alternativas y desarrollos futuros. |
Hidrógeno y pilas de combustible, baterías, innovaciones en combustibles fósiles, ultracapacitores, energía solar a través de satélites, etc.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
1 |
0 |
1 |
Sesión maxistral |
12 |
24 |
36 |
Proba de resposta múltiple |
1 |
7 |
8 |
Seminario |
5 |
5 |
10 |
Estudo de casos |
4 |
4 |
8 |
Traballos tutelados |
1 |
10 |
11 |
|
Atención personalizada |
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Presentación dos distintos módulos da materia. Incluindo a descripción da Metodoloxía, Programa e Evaluación. |
Sesión maxistral |
Explicación pormenorizada dos distintos aspectos do programa. Usarase para elo Presentacións por ordenador e a pizarra. |
Proba de resposta múltiple |
Proba tipo test sobre os contidos explicados nas leccións maxistrais. |
Seminario |
Resolución de problemas numéricos, casos prácticos o discusión abierta sobre un tema particular. |
Estudo de casos |
Se plantearán y desarrollarán experimentos, cálculos o procedimientos de tratamiento y análisis de datos, interpretando los resultados obtenidos. |
Traballos tutelados |
Realización individualizada de traballos relativos os contidos da materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Seminario |
Estudo de casos |
|
Descrición |
Os traballos tutelados serán propostos polo profesorado para que os alumnos os realicen pola sua conta, tendo sempre a sua disposición o Profesor para que lle guíe na búsqueda bibliográfica, lle corrixa o traballo a medida que o realiza e aclare calquera dúbida que se poda presentar.
A atención personalizada está pensada para aclararlle o alumno os contidos da materia, tanto na sesión maxistral coma nos seminarios.
É voluntaria pero moi recomendable a asistencia as tutorías. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
Asistencia as clases e participación nas mesmas. |
20 |
Proba de resposta múltiple |
Exame tipo test sobre os contidos dos distintos módulos da materia. |
20 |
Traballos tutelados |
Realización de traballos solicitados polos distintos profesores sobre temáticas contidas no programa da materia. |
20 |
Seminario |
Realización das distintas tarefas plantexadas (problemas, discusións críticas...) |
20 |
Estudo de casos |
Realización das tarefas encomendadas nos distintos casos a estudo. |
20 |
|
Observacións avaliación |
A asistencia a un mínimo de sesións maxistrais (75%) e obrigatoria para á evaluación do alumno. O alumno considérase non presentado cando non asiste ó mínimo das sesión s maxistrais, independentemente da nota acadada nas distintas metodoloxías que se evalúan.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Inega (varios). Balance Enerxético de Galicia . Santiago de Compostela
SABUGAL GARCIA, SANTIAGO y GOMEZ MOÑUX, FLORENTINO (2006). CENTRALES TERMICAS DE CICLO COMBINADO: TEORIA Y PROYECTO. Diaz de Sasntos
R.M. Mujal Rosas (2005). Fuentes de energía eléctrica. Barcelona
IDAE (2000). impactos ambientales de la producción eléctrica. Madrid
García Alonso e Iranzo. (´1989). La energía en la economía mundial y en España. Madrid. Editorial AC
IDAE (2004). Plan de Fomento de las Energías Renovables y Estrategia de Ahorro y Eficiencia Energética en España 2004-2012. Madrid
M. Kaltschmitt et al. (2007). Renowable energy: technology foundations, economical and enviromental aspects. Holanda |
|
Bibliografía complementaria
|
M. Perlado, G. Valverde (1984). La fusión nuclear. Principios y Tecnología. Madrid
J.M. Escudero López (2004). Manual de energía eólica.... Madrid
M. Alonso Abella (2005). Sistemas Fotovoltaicos. Introducción al diseño y dimensionado de instalaciones solares fotovoltaicas. Madrid
J. W. Tester, E.M. Drake, M.J. Driscoll, M. W. Golay, W. A. Peters (2005). Sustainable Energy: Choosing among options. Boston
R. Clare (1994). Tidal power, Trends and Developments. Londres |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|