Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Coñecemento das realidades interdisciplinares da Química e do Medio Ambiente, dos temas punteiros nestas disciplinas e das perspectivas de futuro. |
A2 |
Deseño de novas especies químicas e materiais con propiedades determinadas. |
A3 |
Capacitar ao alumno para o desenvolvemento dun traballo de investigación nun campo da Química ou do Medio Ambiente, incluíndo os procesos de caracterización de materiais, o estudo das súas propiedades fisicoquímicas e biolóxicas e dos procesos que poden sufrir no medio natural. |
A4 |
Coñecer en profundidade as características e fundamentos de diversos modelos químicos para o estudo de sistemas orgánicos, inorgánicos e biolóxicos, incluídos os materiais con proxección tecnológica. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B5 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
B6 |
Ser capaz de analizar datos e situacións, xestionar a información dispoñible e sintetizala, todo iso a un nivel especializado. |
B7 |
Ser capaz de planificar adecuadamente desenvolvementos experimentais, a un nivel especializado. |
C9 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C11 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Dispoñer dunha visión xeral do concepto de forza intermolecular e a súa relación co tamaño dun sistema e as súas propiedades fisicoquímicas. Xustificar o concepto de nanomaterial. |
AM3
|
|
|
Coñecer os distintos tipos de materiais absorbentes e en especial as propiedades do carbón activo e as súas aplicacións. |
AM2 AM3
|
|
|
Coñecer as propiedades dos intercambiadores iónicos naturais e artificiais, con especial énfase nas propiedades das ceolitas. |
AM2 AM3
|
|
|
Coñecer as propiedades básicas dunha membrana e a súa relevancia no ámbito dos procesos de separación en Química. |
AM1 AM3
|
BM2
|
CM11
|
Extraer información relevante derivada da lectura de artigos de investigación/divulgación sobre problemas reais asociados ao ámbito dos nanomateriais, sintetizar o seu contido e axuizalo de xeito crítico. |
AM1 AM2 AM3
|
BM2 BM5 BM6
|
CM9
|
Saber deseñar e poñer en práctica experimentos que permitan ensaiar o comportamento de materiais absorbentes e/ou intercambiadores iónicos en presenza dunha membrana. |
AM4
|
BM2 BM6 BM7
|
CM11
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1. Forzas intermoluecuarles e superficiais. |
Visión xeral de forzas intermoleculares e superficiais. Relación entre propiedades fisicoquímicas e tamaño de partícula. Nanociencia. |
TEMA 2. Materiales adsorbentes. |
Geo e biomateriales absorbentes: aspectos estruturais e enerxéticos. Estimación de áreas superficiais. O carbón activo e as súas aplicacións. Nanoadsorbentes. |
TEMA 3. Intercambiadores iónicos. |
Intercambiadores iónicos: visión xeral. Termodinámica dos procesos de intercambio iónico. Cinética de intercambio iónico.
Ceolitas e as súas aplicacións. |
TEMA 4. Membranas. |
Membranas: definicións. Permeabilidade en membranas porosas. Ecuación de Darcy. Membranas poliméricas. Aplicacións. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
11 |
22 |
33 |
Seminario |
2 |
5 |
7 |
Traballos tutelados |
1 |
10 |
11 |
Prácticas de laboratorio |
10 |
0 |
10 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
1.5 |
0 |
1.5 |
Proba mixta |
2.5 |
10 |
12.5 |
|
Atención personalizada |
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Desenvolvemento na aula dos contidos da materia. |
Seminario |
Resolución dalgúns dos problemas propostos onde se aclararán as posibles dúbidas que poidan xurdir nestes. |
Traballos tutelados |
Lectura, análise e discusión de artigos de investigación sobre forzas intermoleculares e nanociencia. |
Prácticas de laboratorio |
Realización de prácticas de laboratorio onde se desenvolverán contidos descritos nas sesións maxistrais. |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Actividades formativas complementarias tales como visita a un laboratorio de investigación, proxección de vídeos divulgativos, conferencias na facultade ou buscas temáticas na rede. |
Proba mixta |
Exame dos contidos desenvolvidos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Seminario |
|
Descrición |
Recoméndase aos alumnos o uso de titorías individualizadas para resolver todas as dúbidas, cuestións e conceptos que non quedasen claros referentes ao desenvolvemento dos contidos da materia.
As prácticas (de laboratorio e da aula de informática) realizaranse coa presenza constante dos profesores da materia que resolverán persoalmente todas as dúbidas e problemas que poidan xurdir a cada alumno.
Horario oficial atención personalizada: martes e xoves de 10 a 13 h.
En calquera caso, ao longo da semana, o alumno pode consultar cantas dúbidas lle xurdan en relación coa materia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
Exposición e entrega dun resumo curto de artigo/s asignado/s sobre nanomateriais.
Competencias A1,A3,C9 |
5 |
Seminario |
Entrega dun dos problemas propostos de cada boletín.
Competencias: B2,B6,C9 |
10 |
Prácticas de laboratorio |
Asistencia obrigatoria ás prácticas de laboratorio e entrega dun informe ao profesor.
Competencia B7 |
10 |
Proba mixta |
Exame de contidos.
Competencias AM1,AM2,AM3,BM2 |
75 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Israelachvilli, J. (1991). Intermolecular and surface forces.. Academic Press, 2nd ed.
Rolando M.A., Roque-Malherbe (2010). The Physical Chemsitry of Material: Energy and Environmental Applications.. CRC Press |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Conocimientos previos: licenciados/graduados en Ciencias y/o Ingeniería. |
|