Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) Catálise Código 610500017
Titulación
Mestrado Universitario en Ciencias. Tecnoloxías e Xestión Ambiental (plan 2012)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Galego
Prerrequisitos
Departamento Química Fundamental
Coordinación
Fernandez Lopez, Alberto A.
Correo electrónico
alberto.fernandez@udc.es
Profesorado
Fernandez Lopez, Alberto A.
Vazquez Garcia, Digna
Correo electrónico
alberto.fernandez@udc.es
d.vazquezg@udc.es
Web
Descrición xeral Materia optativa que pretende proporcionar ao alumno un coñecemento máis amplo sobre os principios xerais da catálisis e sobre os mecanismos das reaccións catalíticas en fase, tanto homoxénea como heteroxénea. Dado o papel tan importante que a catálisis xoga na industria química preséntanse os procesos catalíticos de maior importancia industrial, así como as aplicacións de interese ambiental dalgúns catalizadores.

Competencias do título
Código Competencias da titulación

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Racionalizar o comportamento químico das especies metálicas e determinar a influencia da súa presenza no rendemento, estereoselectividad e regioselectividad dun proceso químico. AM8
BM2
BM4
BM5
CM4
CM5
CM6
Promover a capacidade de deseño de vías de sínteses (estequiométrica e non estequiométrica) e retrosíntesis de novos compostos. AM2
AM5
AM8
BM2
BM4
BM5
BM7
CM4
CM5
CM6
Comprender os principios dos principais tipos de procesos catalíticos da industria química baseados na catálisis homoxénea ou heteroxénea. AM8
AM16
BM2
BM4
BM5
CM4
CM5
CM6
CM11
Familiarizar ao alumno cos medios bibliográficos avanzados de Química Organometálica e Catálise. BM6
CM4
CM5
CM6
CM10

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1.- Catálise. Xeneralidades. Catálise: Definición e Conceptos básicos. Tipos de catálise. Mecanismos de reacción.O ciclo catalítico.
Tema 2.- Catálise Homoxénea. Conceptos básicos. Reaccións e procesos químicos con catálise homoxénea.
Tema 3.- Catálise Heteroxénea. Conceptos básicos. Reaccións e procesos químicos con catálise heteroxénea.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Seminario 4 22 26
Estudo de casos 10 10 20
Proba mixta 2 5 7
Sesión maxistral 10 10 20
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Seminario Traballos de maior ou menor extensión relativos a unha parte específica da materia que, previamente propostos aos alumnos, son discutidos co profesor en grupo ou individualmente.
Estudo de casos Conxunto de actividades prácticas nas que o alumno debe participar de maneira directa. Levará a cabo o estudo de temas específicos, para o que se expoñen unha serie de casos prácticos concretos que requiren que o alumno identifique un problema e propoña e desenvolva o procedemento pertinente para interpretar os resultados e establecer as conclusións adecuadas, de acordo todo iso cos contidos teóricos tratados na materia.
Proba mixta Proba que constará dunha serie de cuestións curtas e preguntas de tipo test relacionados co programa da materia.
Sesión maxistral As sesións maxistrais consistirán en clases presenciais onde levará a cabo a exposición do temario por parte do profesor.

Atención personalizada
Metodoloxías
Seminario
Estudo de casos
Descrición
A metodoloxía de ensino proposto está baseada no traballo do estudante, que se converte no principal responsable do seu proceso educativo. Para que este obteña o óptimo rendemento do seu esforzo é de extrema importancia que exista unha elevada atención personalizada, a fin de guiar ao estudante neste proceso. Por tanto, periodicamente o profesor convocará aos alumnos a tutorías, que se celebrarán nos horarios máis convenientes para cada estudante, coa intención de que estes reciban a necesaria orientación.
Obviamente e a parte destas tutorías propostas polo profesor, o estudante pode acudir a tutoría, a petición propia, cantas veces desexe, no horario que lle resulte conveniente.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Seminario Avaliarase a participación activa do alumno nas clases, a súa capacidade de razoamento e de argumentación fronte aos distintos aspectos tratados, así como a calidade do material presentado nun formato predeterminado con antelación. Nesta actividade avaliaranse fundamentalmente as seguintes competencias da titulación: A2, A5, A8, B2, B4, B5, B6, C4, C5, C6, C10, C11.
20
Estudo de casos A cualificación estará baseada na avaliación continuada por parte do profesor do traballo realizado polo alumno nas clases, así como na elaboración do correspondente informe. Nesta actividade avaliaranse fundamentalmente as seguintes competencias da titulación: A2, A5, A8, A16, B2, B4, B5, B6, B7, C4, C5, C6, C10, C11. 30
Proba mixta Exame sobre contidos relacionados co programa da materia, no que se avaliarán as competencias adquiridas polo alumno durante o curso. Nesta actividade avaliaranse fundamentalmente as seguintes competencias da titulación: A2, A5, A8, A16, B6, B7, C4, C5. 50
 
Observacións avaliación

- Para superar a materia será necesario conseguir polo menos 50 puntos (sobre un máximo de 100) entre a cualificación de seminario máis estudo de casos máis proba mixta.

- En función da evolución do curso e co acordo dos alumnos a porcentaxe asignada ao "estudo de casos" poderá substituír total ou parcialmente ao asignado á proba "mixta".

- Dado que a cualificación baséase no modelo de avaliación continua, valorarase especificamente a progresión do alumno ao longo de todo o cuadrimestre cun máximo de 1 punto que poderá sumarse á cualificación final.

- Dentro do mesmo contexto de "evaluación continua" e de acordo co contido do escrito "Probas de Avaliación e Actas de Cualificación de Grao e Mestrado", a chamada "segunda oportunidade de xullo" enténdese exclusivamente como unha segunda oportunidade de realización da proba mixta. Por tanto, na devandita oportunidade realizarase de novo a proba mixta e á cualificación obtida nesta sumaranse as obtidas durante o curso nas outras actividades. As porcentaxes serán os mesmos que na "primera oportunidade". Matricúlalas de honra outorgaranse prioritariamente aos alumnos que aprobasen a materia na primeira oportunidade. E só se outorgarán na chamada "segunda oportunidade" se o número máximo daquelas non se cubriu na súa totalidade na primeira.

- No caso de circunstancias moi excepcionais, objetivables e adecuadamente xustificadas, o Prof. Responsable podería eximir total ou parcialmente ao alumno en que concorran do proceso de avaliación continua. Devandito alumno habería de someterse a un exame particular que non deixará dúbidas sobre o seu nivel de coñecementos e competencias. 


Fontes de información
Bibliografía básica

- D. Astruc, "Química Organometálica", Ed. Reverté, Barcelona (2003).

- Ch. Elschenbroich, "Organometallics", 3ª. ed. rev. Wiley-VCH, Weinheim (2006).

- B.D. Gupta, A.J. Elias, “Basic Organometallic Chemistry”, University Press, India (2010).

- M. Bowker. “The Basis and Applications of Heterogeneous Catalysis”, Oxford University Press, Oxford (1998).

- J. Hagen, “Industrial Catalysis. A Practical Approach”, Wiley-VCH, Weinheim (2006).

Bibliografía complementaria

- R.A. van Santen, P.W.N.M. van Leeuwen, “Catalysis: an Integrated Approach”, Elsevier Science (1999).

- P.W.N.M. van Leeuwen, "Homogeneus Catalysis. Understanding the Art”, Kluver Academic Publishers, Dordrecht (2004).

- B. Cornils y W.A. Herrmann (Eds.), “Applied Homogeneus Catalysis with Organometallic Compounds”, Wiley-VCH, Weinheim (2000).


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

O curso diríxese a alumnos que teñen cursadas as materias básicas de Química Inorgánica, e que posúen coñecementos básicos de Química Organometálica e Determinación Estrutural.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías