Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Describir e aplicar as metodoloxías e a problemática asociadas á toma de mostra e o seu tratamento |
A7 A16
|
B2 B3
|
C1 C6
|
Aplicar as principais técnicas analíticas de separación |
A7 A15 A21
|
B2 B3
|
C1 C6
|
Adquirir destreza no laboratorio químico |
A17 A18 A19 A20 A22 A23
|
B4
|
C1 C6
|
Explicar, de xeito comprensible, fenómenos e procesos relacionados coa Química Analítica |
A7 A24 A25
|
B3
|
C1 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Toma de mostra e preparación para a sua analise |
Toma de mostra
Tratamentos previos da mostra
Preparación da mostra para a sua analise |
Técnicas de separación |
Separacións por precipitación
Separacións por volatilización e destilación
Separacións por extracción
Separaracións por intercambio iónico
Separacións por electroforese e electrodeposición
Separacións cromatográficas |
Técnicas electroanalíticas |
Técnicas conductimétricas
Técnicas potenciométricas |
prácticas de laboratorio |
Preparación de mostras de mexilon para a determinación de metais.
Determinación de graxas en alimentos
Concentración de trazas de Ni na auga
Determinación de cafeina en bebidas de cola
Determinación de cloroplastos vexetais por cromatografía en capa fina e en columna
Valoracións conductimétricas: determinación de ácido acetilsalicílico en Aspirina, determinación da composición dunha mistura de ácidos. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
20 |
20 |
40 |
Seminario |
8 |
20 |
28 |
Sesión maxistral |
24 |
55.2 |
79.2 |
Proba mixta |
3 |
0 |
3 |
|
Atención personalizada |
0.5 |
0 |
0.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
Faranse en grupos reducidos nas dataas sinaladas nos calendarios de coordinación.
O alumno levará a cabo a aplicación dos conceptos teóricos vistos o longo do curso e ira collendo a destreza manual propia das técnicas obxeto de estudo. Deberá entregar unha memoria das prácticas realizadas e responder una serie de cuestións plantexadas. |
Seminario |
Intercalados ó longo do curso, da cotio tras un tema ou bloque de temas relacionados. Faranse en grupos reducidos. Neles o profesor insistirá nos aspectos esenciais dos temas tratados, fomentará a discusión entre os alumnos de solucións a problemas reales. Tamen se plantexarán exercicios numéricos, o profesor explicará o procedemento xeral, según os conceptos científicos explicados, que os alumnos aplicarán posteriormente no seu traballo persoal para a resolución dos demais exemplos propostos. Nalgún seminario faranse cuestionarios de autoevaluación ou problemas para que o alumno poida ir adaptado o seu proceso de aprendizaxe. |
Sesión maxistral |
Recoméndase que o alumno teña feito unha lectura previa comprensiva de cada tema seguiendo as directrices bibliográficas dictadas polo profesor da asignatura uns días antes do inicio do tema |
Proba mixta |
Farase un examen final para evaluar o grado de aprendizaxe o longo do cuatrimestre. A data do mesmo está indicada no calendario de exámenes do grao. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Seminario |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Os seminarios e prácticas de laboratorio están concebidos como actividades en grupos reducidos nas que o alumno participa directamente. De este modo realizarase unha atención personalizada dos alumnos permitiendo un mellor seguimento e orientación de todos os aspectos relacionados coa docencia
Programaranse o longo do cuatrimestre tutorías individuais de aproximadamente media hora de duración. Nestas tutorías o profesor resolverá as dudas que atope o alumno no estudo dla asignatura e poderá analizar se o proceso de aprendizaxe do alumno e axeitado.
Os alumnos poderán facer uso do horario de tutorías para cualquera consulta ou dúbida acerca da materia.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Seminario |
O traballo do alumno irase evaluando o longo dos seminarios. Terase en conta se é o caso, a resolución de cuestións ou problemas plantexados polo profesor.
As competencias que se evalúan son:
A15, A21, A22, B2, B4 |
15 |
Prácticas de laboratorio |
Evaluarase de modo continuado o traballo desenvolto polo alumno no laboratorio. Asimesmo entregarase unha memoria final e poderase incluirse cuestiones referentes as mesmas na proba mixta de evaluación.
As compotencias que se evaluan fundamentalmente serán:
A17, A18, A19, A20, A23, A24, B4, C1, C8 |
20 |
Proba mixta |
Realizase o fin do cuatrimestre, para poder evaluar o grado de aprendizaxe e de adquisición de competencias por parte do alumno. Constará tanto de preguntas teóricas como cuestións aplicadas e resolución de problemas.
Evaluanse as seguintes competencias:
A7, A15, A16, A21, A22, A24, A25, B2, B3, C1, C6, C8 |
65 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a asignatura plantéxanse dous requisitos básicos:
-Asistencia regular a todas as actividades evaluables e alcanzar unha calificación final mínima de 5 puntos e a lo menos un mínimo de 4 puntos en cada unha das actividades evaluables.
El alumno terá a calificación de Non Presentado cando realizara a lo menos un 25% das actividades académicas programadas, e non se presente ó examen final.
Para que se teñan en conta as calificaciones nas distintas actividades suxeietas a evaluación é preciso obter a calificación mínima indicada anteriormente para cada unha delas. Por tanto, de no alcanzarse dita puntuación mínima nalgunha delas, e no caso de que a media sexa superior ou igual a 5 (sobre 10) a asignatura figurará como suspensa (4.5).
As calificación das prácticas de laboratorio e dos seminarios conservaranse para a segunda oportunidade de xullo. Mentras que a calificación da proba mixta de xullo sustituirá á obtida na proba de xunio. Os alumnos evaluados na segunda oportunidade sólo poderán optar a matrícula de honra se o número máximo de éstas para o correspondente curso non se esgotou na sua totalidade na primeira oportunidade.
Por lo que se refiere aos sucesivos cursos académicos, o proceso de enseñanza-aprendizaxe, incluida a evaluación, refierese a un curso académico e polo tanto, volvería a escomenzar con un novo curso, incluidas todas as actividades e procedimentos de evaluación que sean programadas para dito curso.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
HARRIS DANIEL C (2007). Análisis Químico Cuantitativo. Barcelona, Ed. Reverté, 3ª Edición
SKOOG, D.; WEST, D.N.; HOLLER, F.J.; CROUCH, S.R. (2005). Fundamentos de Química Analítica . Madrid, Ed. Thomsom, 8ª edición
CÁMARA, C.; FERNÁNDEZ, P.; MARTÍN-ESTEBAN, A; PÉRZ-CONDE, C.; MIQUEL VIDAL (2002). Toma y Tratamiento de Muestra. Madrid, Ed. Síntesis |
|
Bibliografía complementaria
|
VALCARCEL, M. & GÓMEZ, A. (1988). Técnicas Analíticas de Separación. Barcelona, Ed. Reverté
HARVEY, D. (2002). Química Analítica Moderna. Madrid, Ed. McGraw-Hii
GAVIRA VALLEJO, J.M. HERNANZ GISMERO, A. (2007). Técnicas Físicoquímicas en Medio Ambiente. Madrid, Ed.Libreria UNED |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Química Analítica Instrumental 1/610G01013 | Química Analítica Instrumental 2/610G01014 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Laboratorio de Química/610G01032 |
|
Materias que continúan o temario |
Química 3/610G01009 | Química Analítica 1/610G01011 |
|
|