Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Coñecer os Principios da Termodinámica e as suas aplicacións en Química. |
A1 A3 A5 A14 A15 A16 A21
|
B2 B3
|
C3
|
Resolver problemas complexos mediante o emprego de follas de cálculo. |
A1 A14 A15 A16 A21
|
B2 B3
|
C3
|
Destreza na búsqueda bibliográfica de aplicacións reais e de investigación sobre os contidos da materia. |
A14 A15 A16 A21
|
B3
|
C3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introducción á Termodinámica Química |
Conceptos previos e propiedades matemáticas |
2. Os principios da Termodinámica |
Primeiro principio: enerxía interna, entalpía, capacidades caloríficas. Segundo principio: entropía, cálculo da variación de entropía en sistemas sinxelos. |
3. Potenciais termodinámicos e evolución de sistemas |
Condicións de equilibrio en sistemas pechados: as funcións de Gibbs e Helmholtz. Relacións termodinámicas para un sistema pechado. Aplicacións: ecuacións termodinámicas de estado, diferencia entre as capacidades caloríficas, o coeficiente de Joule-Thomson. |
4. Funcións termodinámicas normais de reacción |
Entalpía estándar: leis de Hess e Kirchhoff. Entropía estándar: o terceiro principio da Termodinámica, determinación de entropías convencionais. Enerxía de Gibbs estándar. Uso de tablas termodinámicas. |
5. Termodinámica de sistemas de composición variable |
O potencial químico. Propiedades molares parciais. Condicións de equilibrio material: equilibrio de fases e equilibrio químico. |
6. Termodinámica de gases |
O gas ideal: potencial químico e propiedades, misturas de gases ideais. Gases reais: ecuacións de estado e fugacidade, cálculo de fugacidades. |
7. Equilibrios de fases en sistemas dun componente |
A regra das fases. Diagrama de fases para sistemas dun componente. Ecuacións de Clapeyron e Clausius-Clapeyron. Clasificación das transicións de fases. |
8. Disolucións |
Disolución ideal: Lei de Raoult. Disolución diluida ideal: Lei de Henry. Funcións de mistura. Disolucións non ideais de non electrolitos: actividade e coeficientes de actividade, a ecuación de Gibbs-Duhem, Funcións de exceso. Disolucións de electrolitos: o coeficiente de actividade de especies iónicas. |
9. Equilibrios de fases en sistemas multicomponentes |
Equilibrio líquido-vapor: disolución ideal a T constante e a P constante, destilación fraccionada, misturas azeotrópicas. Equilibrio líquido-líquido: miscibilidade. Equilibrio sólido-líquido:Diagramas temperatura-composición, eutéctico simple, formación de compostos con fusión congruente e incongruente, análise térmico. Equilibrio disolución-componente cristalino. Propiedades coligativas: descenso crioscópico, aumento ebulloscópico, presión osmótica, descenso da presión de vapor. Lei de distribución de Nernst. |
10. Equilibrio químico |
Equilibrio químico entre gases: a constante de equilibrio, desprazamento do equilibrio –principio de Le Chatelier. Equilibrio químico en disolución. Equilibrio químico con sólidos e líquidos puros. |
11. Termodinámica de superficies |
A interfase: tensión superficial. Interfases curvas: ascenso capilar. Adsorción sobre sólidos: fisisorción e quimisorción, isotermas de adsorción. |
12. Equilibrio electroquímico |
Sistemas electroquímicos. Termodinámica dos sistemas electroquímicos: o potencial electroquímico. Celdas galvánicas e electrolíticas. Ecuación de Nernst e potenciais normales de electrodo. Tipos de electrodos reversibeis. Potenciais de unión líquida. Determinación de parámetros termodinámicos. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
21 |
42 |
63 |
Solución de problemas |
13 |
39 |
52 |
Prácticas a través de TIC |
3 |
9 |
12 |
Recensión bilbiográfica |
1 |
4 |
5 |
Proba mixta |
2 |
0 |
2 |
Estudo de casos |
2 |
8 |
10 |
Proba mixta |
4 |
0 |
4 |
|
Atención personalizada |
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Clases maxistrais, nas que se presentan os contidos teóricos |
Solución de problemas |
Seminarios onde, en grupos reducidos, se mostrará a aplicación dos contidos de cada tema á resolución de problemas modelo |
Prácticas a través de TIC |
Prácticas nas que se proporá aos alumnos a resolución de problemas complexos mediante o emprego de ferramentas informáticas |
Recensión bilbiográfica |
Ensinarase e pedirase aos alumnos que realicen búsquedas bibliográficas de artigos de investigación relacionadas cos contidos da asignatura.
Proporáselles a lectura de artigos de educación adicados a temas relacionados coa materia. |
Proba mixta |
Proporáselles un exercicio que combine a aplicación dos fundamentos teóricos e a resolución de problemas aplicados e resolverase de forma conxunta e dirixida polo profesor. |
Estudo de casos |
Plantexaselles un caso práctico real de aplicación da Termodinámica. Pediráselles que o expliquen a partir dos fundamentos da termodinámica e que plantexen posibles alternativas. Poderase resolver a partir de datos bibliográficos ou incluso completarse con medidas sinxelas no laboratorio. Este traballo realizarase en grupo. |
Proba mixta |
Realizase unha proba ao final do cuatrimestre onde os alumnos deberán resolver uns problemas de forma autónoma |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
Solución de problemas |
Prácticas a través de TIC |
Recensión bilbiográfica |
|
Descrición |
Estes traballos propoñense na clase e os alumnos deberán resolvelos apoiándose en titorías personalizadas co profesor. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
Valorarase a contribución individual á resolución do conxunto de actividades. Búscase que todos os alumnos sexan capaces de completar correctamente o exercicio.
Competencias avaliadas: A1, A3, A5, A14, A21, B2, B3 |
10 |
Estudo de casos |
Pídese realizar un traballo en grupo. Valorase a contribución de cada un dos membros ao traballo global.
Competencias avaliadas: A5, A14, A15, A16, B3, C3 |
5 |
Prácticas a través de TIC |
Plantexase a resolución de problemas complexos a través de programas de cálculo. Estes problemas entreganse resoltos de forma individual.
Competencias avaliadas: A14, B2, B3, C3 |
7.5 |
Recensión bilbiográfica |
Pídeselles a realización de búsquedas bibliográficas de artigos de investigación relacionados con aplicaciones prácticas da materia que se está estudando. Entreganse individualmente.
Competencias avaliadas: A16, C3 |
7.5 |
Proba mixta |
Examen final dos contidos da asignatura baseado na resolución autónoma de problemas.
Competencias avaliadas: A1, A3, A5, A14, A15, A21, B2, B3 |
70 |
|
Observacións avaliación |
O alumno que participe en calquera das actividades
considerarase presentado na asignatura á hora da cualificación
final. O desglose anterior corresponderá á cualificación de xaneiro
(primeira oportunidade). Para facilitar a superación da
asignatura, realizarase unha proba eliminatoria da materia de caracter
voluntario que puntuará un máximo de 7 sobre 10. Para poder realizar
esta proba é necesario a asistencia regular ás clases maxistrais e
aos seminarios en grupos pequenos, así como ter participado en
todas as actividades propostas. O alumno que obteña unha cualificación
total igual ou superior a 5.0 quedará eximido de tener que evaluarse no exame final. En calqueira caso, todos os alumnos que o desexen
poderán examinarse de novo de toda a materia no exame final para
mellorar a súa cualificación. A data desta proba voluntaria fixarase de
forma consensuada entre os alumnos, profesores e coordinador. A cualificación da segunda oportunidade realizarase únicamente cunha proba final que puntuará 10 sobre 10. As
matrículas de honra asignaranse prioritariamente na cualificación da primeira oportunidade. Só poderase conceder na segunda
oportunidade se non se tivesen esgotado o número de matrículas na
primeira. En caso de máis candidatos a matrícula que as dispoñibles realizarase un exame adicional para decidir a asignación da mesma. Datas de actividades programadas: 1ª actividade: por fixar 2ª actividade: por fixar 3ª actividade: por fixar As probas finais realizaranse nas seguintes datas e horarios: -Primeira oportunidade: Consultar datas aprobadas en Xunta de Facultade -Segunda oportunidade: Consultar datas aprobadas en Xunta de Facultade
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
§LEVINE, I.N. (2004). Fisocoquímica.5ª Ed Vol 1 y 2. McGraw-Hill.
§ATKINS, P.W. Química Física. (Cualquier edición) |
Bibliografía complementaria
|
|
§ DENBIGH, K. (1985). Equilibrio Químico. AC. Madrid.
§ McQUARRIE, D.A., SIMON, J.D. (1997).Physical Chemistry. Univ. Science Books..
§ DÍAZ PEÑA, M., ROIG MUNTANER, A. (1988).Química Física. Alhambra.
§ KLOTZ, I.M., ROSENBERG, R.M. (1981) Termodinámica Química. AC.
§ AVERY, H.E., SHAW, D.J. (1978). Cálculos básicos en Química Física.Reverté.
§ AVERY, H.E., SHAW, D.J. (1974). Cálculos superiores en Química Física.Reverté.
§ LABOWITZ, L.C., ARENTS, J.S. (1986). Fisicoquímica: Problemas y soluciones. AC.
§ GANDÍA, V. (1977). Problemas de Termología. Artes Gráficas Soler S.A.
§ METZ, C.R. (1991).Teoría y problemas de Química Física. McGraw-Hill (Schaum)
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Experimentación en Química Física/610G01019 | Química Física Avanzada/610G01020 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Experimentación en Química Física/610G01019 |
|
Materias que continúan o temario |
Matemáticas 1/610G01001 | Matemáticas 2/610G01002 | Física 1/610G01003 | Física 2/610G01004 | Química 2/610G01008 |
|
|