Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Comprender e coñecer os conceptos, principios e teorías relacionadas coa Química
Orgánica. |
A1 A4 A6 A9 A10 A12 A14 A15 A21 A24
|
B2 B3 B4
|
C1 C2
|
Utilizar a terminoloxía en Química Orgánica incluíndo nomenclatura, convenios e
unidades. |
A1 A6 A9 A12 A14 A24 A25
|
B2 B3 B7
|
C1 C2 C3
|
Coñecer as características e propiedades dos compostos orgánicos. |
A1 A9 A12 A14 A16 A21 A24
|
B2 B3 B7
|
C6
|
Adquirir a capacidade para a resolución de problemas estruturais e sintéticos en Química
Orgánica mediante a análise dos grupos funcionais presentes e a aplicación dos
coñecementos adquiridos sobre as propiedades e a reactividade destes. |
A1 A4 A9 A14 A15 A16 A21 A24 A25
|
B2 B3 B4
|
C3 C6
|
Coñecer os tipos principais de reaccións orgánicas, os seus mecanismos e as suas principais características e implicacións estereoquímicas. |
A1 A4 A6 A9 A10 A21
|
B2 B3 B4
|
C1 C2 C3
|
Deseño, planificación e desenvolvemento de estratexias de síntese de moléculas orgánicas. Relacionar datos espectroscópicos e grupos funcionais en Química Orgánica. |
A1 A4 A9 A12 A14 A15
|
B2 B3 B7
|
C3 C6
|
Adquirir a capacidade para manexar bibliografía, así como para a busca de información específica en Química Orgánica. |
A6 A9 A14 A16 A24 A25
|
B3 B4 B7
|
C1 C2 C3
|
Relacionar a Química Orgánica con outras disciplinas e recoñecer e valorar os procesos
químicos na vida diaria. |
A14 A15 A21 A24 A25
|
B4 B7
|
C1 C2 C3 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Estrutura e enlace nas moléculas orgánicas |
Estruturas de Lewis. Estruturas de resonancia: características e contribución ao híbrido de resonancia. Orbitais atómicos híbridos. Estrutura e enlace do metano, o eteno e o etino. |
Tema 2. Reaccións orgánicas |
Características dos compostos orgánicos. Tipos de mecanismos de reacción.Tipos de reactivos: ácidos e bases, oxidantes e redutores electrófilos e nucleófilos. Clasificación das reaccións orgánicas. Estudo termodinámico e cinético das reaccións orgánicas. Control cinético e control termodinámico. Intermedios de reacción. |
Tema 3. Alcanos e cicloalcanos |
Propiedades físicas. n-Alcanos: Barreiras de rotación. Isomería conformacional. Cicloalcanos: Tensión anular. |
Tema 4. Estereoisomería |
Actividade óptica. Quiralidad e enantiómeros. Nomenclatura. Diastereoisómeros. Estereoisomería en moléculas cíclicas. |
Tema 5. Espectroscopia de RMN |
Principios básicos na RMN. Núcleos máis importantes en Química Orgánica. O desprazamento químico: factores que inflúen neste na RMN de próton. O acoplamento espín-espin: regra N+1. Recoñecemento dos grupos funcionais mediante RMN. |
Tema 6: Reaccións dos alcanos. |
Haloxenación. Pirólise. Cracking. Combustión. |
Tema 7. Haloxenuros de alquilo |
Estrutura e propiedades. Reaccións de substitución nucleófila. Factores que determinan o mecanismo da SN: substrato (estrutura do grupo alquilo e natureza do grupo saínte), nucleofilia do reactivo e influencia do disolvente. Reaccións de eliminación. Procesos competitivos da SN: Transposicións e eliminación. Compostos organometálicos. Redución dos derivados haloxenados. |
Tema 8. Alcoholes |
Estrutura. Propiedades ácido-base. Reaccións do enlace O-H. Reaccións de enlace C-O. Oxidación. Tioles. |
Tema 9. Éteres |
Estrutura. Rotura de éteres. Epóxidos. Tioéteres. |
Tema 10. Aminas |
Estrutura e propiedades. Reaccións ácido-base. Alquilación de aminas. Eliminación de Hoffman. Oxidación: eliminación de Cope. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Proba mixta |
4 |
0 |
4 |
Seminario |
10 |
25 |
35 |
Sesión maxistral |
20 |
30 |
50 |
Prácticas a través de TIC |
10 |
10 |
20 |
Solución de problemas |
10 |
30 |
40 |
|
Atención personalizada |
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba mixta |
Prográmase 1 exame final, que permitirá avaliar obxectivamente o grao de asimilación e a capacidade de aplicación dos contidos da materia por parte do alumno. A proba mixta incluirá un único tipo de preguntas, que estarán relacionadas coa estrutura, a determinación estrutural, a reactividad e a síntese de compostos orgánicos, e que permitirán determinar se as respostas son correctas. |
Seminario |
Sesións dedicadas á resolución de problemas e cuestións coa participación activa do alumno. Impartirase ao grupo grande. |
Sesión maxistral |
O profesor expoñerá os contidos fundamentais de cada tema que serán previamente subministrados aos alumnos co fin de que os preparen pola súa conta con anterioridade ao desenvolvemento da clase. Impartirase ao grupo grande. |
Prácticas a través de TIC |
As prácticas estarán centradas fundamentalmente en dous aspectos:
1. A utilización de ferramentas informáticas para a representación tridimensional de compostos orgánicos e a súa aplicación á resolución de problemas de estereoquímica e análise conformacional.
2. A determinación estrutural de compostos orgánicos baseada en RMN de protón co apoio de programas de simulación de espectros. |
Solución de problemas |
O profesor asignará aos alumnos a preparación dalgúns problemas, que requirirán a integración de contidos de diferentes temas. Os alumnos deberán estudar os problemas e preparar unha solución por escrito, que deberá ser entregado con anterioridade ao desenvolvemento das clases en grupo reducido. Durante as clases, os alumnos presentarán oralmente algún dos problemas encomendados, e responderán ás cuestións que se formulen ao respecto. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Seminario |
Prácticas a través de TIC |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Resolución de cuestións individuais formuladas nas sesións maxistrais.
Nas sesións prácticas os alumnos recibirán atención personalizada por parte do profesor.
Ademais, o alumno poderá recibir atención personalizada sobre calquera aspecto da materia durante o horario de titorías do profesor. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
Proba escrita. Competencias evaluadas: A1, A6, A9, A12, A14, B2, B3 |
70 |
Seminario |
A asistencia, participación e realización dos boletíns de problemas terase en conta na avaliación. Competencias evaluadas: A1, A4, A10, A15 |
5 |
Prácticas a través de TIC |
Ter superadas as prácticas é condición necesaria para alcanzar a cualificación de apto.
A asistencia, seguimento e participación nas prácticas contribuirá cun 5% á avaliación.
Na última sesión de prácticas os alumnos expoñerán un problema similar aos resoltos nas prácticas que contribuirá con outro 5% á avaliación. Competencias evaluadas: A1, A9, A16, B2, B3, B4, C1, C2, C3, C6.
|
10 |
Solución de problemas |
Avaliarase a calidade das solucións escritas aos problemas encomendados, que deberán entregarse de xeito previo, así como a asistencia e participación na actividade. Durante a presentación oral avaliarase o emprego da nomenclatura axeitada para os compostos e reaccións implicadas, e a claridade e concreción das explicacións e das respostas ás cuestións que se formulen. Competencias evaluadas: A1, A4, A6, A9, A10, A21, A24, A25, B2, B3, B4, B7. |
15 |
|
Observacións avaliación |
A realización das prácticas é requisito imprescindible para superar a materia. Para superar a materia será preciso obter, tanto na proba mixta coma nas Prácticas a través de TIC y Solucions de problemas, unha nota non inferior a 4 sobre 10 e conseguir, sumadas as cualificacións de todas as actividades, unha nota mínima de 5 sobre 10. As cualificacións das prácticas, dos seminarios e das clases de solución de problemas conservaranse na segunda oportunidade dun curso académico. Para obter a cualificación de non presentado, os alumnos non poderán ter participado en máis dun 25% das actividades programadas. Os alumnos avaliados na "segunda oportunidade" só poderán optar a
matrícula de honra se o número máximo destas para o correspondente curso non se cubriu na súa totalidade na "primeira oportunidad. Polo que se refire aos sucesivos cursos académicos, o proceso de ensino-aprendizaxe, incluída a avaliación, refírese a un curso académico, e polo tanto volvería comezar cun novo curso, incluídas todas as actividades e procedementos de avaliación que se programe para o devandito curso.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
E. QUIÑOÁ y R. RIGUERA (2004). CUESTIONES Y EJERCICIOS DE QUÍMICA ORGÁNICA (2ª ed). Madrid, McGraw-Hill
K.P.C. VOLLHARDT and N.E. SCHORE (2007). Organic Chemistry (5ª ed). Barcelona, Omega
L.G. WADE, Jr. (2004). QUÍMICA ORGÁNICA (5ª ed). Madrid, Pearson Educación |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Química Orgánica 2/610G01027 | Ampliación de Química Orgánica/610G01028 | Experimentación en Química Orgánica/610G01029 | Química Orgánica Avanzada/610G01030 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Química 1/610G01007 | Química 2/610G01008 | Química 3/610G01009 | Química 4/610G01010 |
|
Observacións |
Recoméndase o seguimento dos libros de texto (Wade, 2004 e Vollhardt, 2007) como lectura previa ás clases expositivas e como fonte de información precisa dos conceptos explicados. |
|