Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) Matemáticas Código 610G02003
Titulación
Grao en Bioloxía
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Matemáticas
Coordinación
Otero Verea, Jose Luis
Correo electrónico
luis.verea@udc.es
Profesorado
Calvo Garrido, María Del Carmen
Ferreiro Ferreiro, Ana María
Otero Verea, Jose Luis
Correo electrónico
carmen.calvo.garrido@udc.es
ana.fferreiro@udc.es
luis.verea@udc.es
Web
Descrición xeral esta asignatura pretende o desarrollo de competencias que permitan ao alumnado desarrollar un conocemento crítico do cáculo diferencial e integral asi como unha pequena introducción ao alxebra lineal e as ecuacios diferenciais.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A21 Deseñar modelos de procesos biolóxicos.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar en colaboración.
B6 Organizar e planificar o traballo.
B7 Comunicarse de maneira efectiva nunha contorna de traballo.
B8 Sintetizar a información.
B9 Formarse unha opinión propia.
B10 Exercer a crítica científica.
B12 Adaptarse a novas situacións.
B13 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
derivación e aplicacions da derivada A21
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B12
B13
C1
C2
C3
C4
C6
C7
C8
integración e aplicacions da integral A21
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B12
B13
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
álxebra lineal e aplicacions A21
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B12
B13
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
ecuacions diferenciais e aplicacions A21
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B12
B13
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
cálculo diferencial Funcios derivables. Regla da cadea.
Regla de L’Hopital.Teorema de Taylor.
Crecemento e decrecemento. Extremos relativos.
Concavidad e convexidad. Puntos de inflexión.
Representación gráfica de funcios.
Cálculo numérico de raíces de unha ecuación

cálculo integral Integral definida.
Teorema fundamental do Cálculo.
Reglas básicas de integración.
Integración por sustitución.
Integración por partes.
Integración por descomposición en fraccios simples.
Integrais trigonométricas.
Cálculo de áreas planas.
Integración numérica: método de Simpson.
Integrais impropias.
álxebra líneal Resolución de sistemas de ecuacios lineais.
Método de Gauss. Factorización LU
Operacions con matrices.
Determinante de unha matriz cadrada.
Propiedades dos determinantes.
Rango de unha matriz. Matriz inversa.
Teorema de Rouché-Fröbenius. Regla de Cramer.
Valores e vectores propios.
Polinomio característico e ecuación característica.
Forma canónica diagonal. Teorema de Cayley-Hamilton
ecuacions diferenciais Ecuacions diferenciais de primeiro orden.
Variables separables.
Ecuacions lineais.
Ecuacions diferenciais como modelos matemáticos.
Ecuacions diferenciais lineais de orden 2.
Sistemas lineais de ecuacions diferenciais.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 32 64 96
Solución de problemas 8 18 26
Traballos tutelados 8 16 24
Proba de resposta múltiple 3 0 3
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral desarrollo dos conceptos e resolución de problemas
Solución de problemas Cuestionarios, boletins e exámenes de outros cursos que periódicamente ponderanse a disposición dos alumnos sobre distintos contiidos e que o alumno terá que resolver.
Traballos tutelados Traballo sobre temas propostos por o profesor, presentarase un resumo teórico xunto con un boletín de problemas resoltos acerca do tema correspondente
Proba de resposta múltiple proba orientada a evaluación dos contidos teóricos que se traballan nas sesions maxistrales

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Traballos tutelados
Solución de problemas
Descrición
A atención personalizada que se decribe en relación a estas metodoloxías concibense como momentos de traballo presencial para o alumnado co profesor, po lo que implican unha participación obligatoria para o alumando.

A forma e o momento en que se desarrollará indicarase en relacción a cada actividad ao largo do curso según o plan de traballo da asignatura


Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Sesión maxistral preguntas o alumno 10
Proba de resposta múltiple exáme tipo test con 20 preguntas con catro opcions de resposta e cada tres mal descontan 1 .Valorarase a competencia A21 70
Traballos tutelados desarrollo de aspectos concretos con exemplos e problemas desarrollados .Valorarase a competencia A21 10
Solución de problemas entrega de boletins e exámenes resoltos de outros cursos 10
 
Observacións avaliación

Para superar a asignatura será preciso obter, sumadas as cualificacións de tódalas actividades, unha nota mínima do 50% do total.
Para obter a cualificación de non presentado. sera suficiente que os alumnos non participen na proba de resposta múltiple e non haber sido evaluados nos Traballos tutelados en mais dun 50%. Na proba de xullo o criterio para superar a asignatura sera o anterior ou ben obter unha nota non inferior ao 50% da proba obxetiva.
Polo que se refire a sucesivos cursos académicos, os alumnos, o proceso de ensinanza-aprendizaxe, incluida a avaliación, refirese a un curso académico, e polo tanto voltaría a comenzar cun novo curso, incluidas todas as actividades e procedementos de avaliación que fosen programados para dito curso.

Os alumnnos matriculados en reximen de tempo parcial poden ser evaluados de maneira personalizada no referente as metodoloxías de Sesión maxistral, Solución de problemas e Traballos tutelados.

A Proba de resposta múltiple e igual para todos os alumnos.


Fontes de información
Bibliografía básica LARSON (2006). CALCULO. McGrawHill

Bibliografía complementaria Bradley (). Cálculo. Prentice Hall
Finney (). Cálculo. Addison-Wesley
Alfonsa García (). Cálculo I. CLGSA
Salas / Hille / Etgen (). Cálculus. Reverté
NEUHAUSER (2004 ). MATEMÁTICAS PARA CIENCIAS . Pearson


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

É conveniente ter coñecementos de matemáticas de 2 bacharelerato, si non os ten  recomendase facer o curso de nivelación.   



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías