Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Desenvolvemento das capacidades de interpretación e síntese da información que suministra a bibliografía, os distintos tipos de cartografía e a fotointerpretación. |
A6 A22 A23 A30 A32
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13
|
|
Adquisición dun desenvolvemento adecuado das capacidades de aplicación, análise e valoración dos coñecementos adquiridos no contexto práctico que o futuro exercicio profesional esixe. |
A6 A22 A23 A30 A32
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13
|
C3
|
Traballar de forma autónoma con iniciativa, procura de bibliografía e datos en diversas fontes.
|
A6 A22 A23 A30 A32
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I. INTRODUCIÓN |
1. Xeografía Física: concepto, división c relación con outras ciencias
2. O sistema Terra e os seus subsistemas
3. A superficie terrestre. Topografía global |
II. A ATMÓSFERA E O SISTEMA HIDROLÓXICO DA TERRA |
4. Composición e estructura da atmósfera
5. A enerxía do sistema atmosférico
6. Ventos e circulación atmosférica
7. Interacción océano-atmósfera. Circulación oceánica
8. Humidade atmosférica e balance hídrico
9. Formas de precipitación, masas de aire e sistemas frontais
10. Zonación climática da Tierra
11. O cambio climático |
III. A BIOSFERA |
12. Clima, solo, flora e fauna
13. Formación do solo, propiedades e clasificación
14. Procesos bioxeográficos. Fitoxeografía e Zooxeografía |
IV. A EVOLUCIÓN DO RELEVO E DA PAISAXE |
15. Meteorización e movimientos de masas
16. Sistemas fluvial e lacustre
17. Sistemas costeiros
18. Sistema cárstico
19. Sistema glaciar
20. Sistema desértico
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
24 |
60 |
84 |
Prácticas de laboratorio |
10 |
15 |
25 |
Traballos tutelados |
8 |
20 |
28 |
Saídas de campo |
5 |
5 |
10 |
Proba obxectiva |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Trátase de asimilar uns contidos teóricos básicos a partir das clases maxistrais. |
Prácticas de laboratorio |
As prácticas representan un complemento indispensable ás leccións teóricas nas que se abordará a aprendizaxe dos métodos e técnicas máis comúns para o tratamento da información xeográfica co obxetivo de que o alumno desenvolva as capacidades de interpretación, síntese e análise da información que suministra a bibliografía, a cartografía, e a fotoxeoloxía, grazas ó coñecemento global da materia e da súa aplicabilidade. Ademais preténdese que o alumno adquira nocións básicas acerca da utilización da información xeográfica e da súa análise espacial empleando ferramientas informáticas (Sistemas de Información Xeográfica). |
Traballos tutelados |
Éstes consistirán na elaboración de temas ou traballos individuais ou en grupos, plantexados polo profesor, sobre diversos aspectos da materia. Requírese: búsqueda e manexo da información, esquematización das ideas principais, división do traballo, discusión en grupo e exposición dos contidos na clase. Os resultados das actividades expostas anteriormente serán avaliados. O profesor asesorará permanentemente o desenvolvemento das diferentes actividades da aprendizaxe. |
Saídas de campo |
Complemento do resto das actividades. |
Proba obxectiva |
Cuestionarios eliminatorios dos contidos teóricos da asignatura, consistentes en preguntas curtas ou de tipo test e comentarios e identificación de diagramas ou fotografías. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Traballos tutelados |
Saídas de campo |
|
Descrición |
A atención personalizada que se describe en relación a estas metodoloxías concíbese como momentos do traballo presencial para o alumnado co profesor, polo que implican unha participación obrigatoria para o alumnado. A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso según o plan de traballo da materia.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
Avaliación continua. Avaliación competencias A30 e A32 |
20 |
Traballos tutelados |
Traballos elaborados polos alumnos e presentación dos mesmos. Avaliación competencia A22 |
30 |
Proba obxectiva |
Cuestionarios eliminatorios dos contidos teóricos da asignatura. Avaliación competencias A6 e A23 |
50 |
|
Observacións avaliación |
A asistencia ás clases prácticas de gabinete e a elaboración dos traballos de seminario son condicións necesarias para ser avaliado. A participación nas prácticas e realización do traballo suporá o 50% da cualificación final (prácticas: 20% e traballo: 30%). Os exames dos contidos teóricos representan o 50% da mesma. Para superar a materia, a teoría ten que estar aprobada. Adicionalmente valorarase a presentación dos seminarios, así como a participación activa neles, asistencia e participación nas tutorías, saída campo, visita AEMET, etc., podendo aumentar ata un punto o valor da cualificación final. Os alumnos que non superen o exame eliminatorio serán avaliados nos exames oficiais das convocatorias de Xuño e Xullo. Nestas convocatorias avaliarase do mesmo xeito (porcentaxes), mediante exame dos contidos teóricos e prácticos e entrega dos traballos de seminario. En todas elas, manterase a cualificación dos traballos realizados, aínda que se poderá presentar outro que supere a cualificación obtida previamente. Para obter a cualificación de NON PRESENTADO, os alumnos non poderán participar en máis dun 40% das actividades avaliables programadas.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
De Blij, H.J., Muller, P.O. y Williams, R.S. 2004. Physical Geography. The global environment. Oxford University Press, Oxford. López Bermúdez, F., Rubio Recio, J.M. y Cuadrat, J.M. 1992. Geografía Física. Cátedra, Madrid. Strahler, A.N. y Strahler, A.H. 1994. Geografía Física.Omega, Barcelona. |
Bibliografía complementaria
|
|
Briggs, D. y Smithson, P. 1992. Fundamentals of Physical Geography. Routledge, London Gabler, R.E., Sager, R.J., Wise, D.L. y Petersen, J.F. 1999. Essentials of Physical Geography. Thomson Learning, London. Strahler, A.N. y Strahler, A.H. 2002. Physical Geography: science and systems of the human environment. John Wiley and Sons, New York. Hamblin, W.K. y Christiansen, E.H. 2001. Earth’s Dynamic Systems. Prentice Hall, London. Skinner, B. J. & Porter, S. C. 1995. The Dynamic Earth. An Introduction to Physical Geology. John Wiley and Sons, New York. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Ecoloxía: Ecoloxía I (individuos e ecosistemas)/610G02039 | Ecoloxía: Ecoloxía II (poboacions e comunidades)/610G02040 | Edafoloxía/610G02045 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Recoméndase ter superada a materia do primeiro cuatrimestre “Xeoloxía”. Recoméndase a asistencia e participación nas clases teóricas. Recoméndase o coñecemento do idioma inglés cun nivel de comprensión de lectura medio. Requírese saber redactar, sintetizar e presentar ordenadamente un traballo, así coma a aplicación a un nivel de usuario de ferramentas informáticas (uso de Internet, procesador de textos, presentacións, etc.). |
|