Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
O enfoque das conferencias é mellorar o coñecemento ea capacidade de reflexionar sobre unha disciplina que tamén xa no campo profesional esixen unha boa práctica e unirse aos principios éticos. As prácticas están máis enfocados na experiencia e know-how para ser e estar relacionado co campo de Bioquímica e Bioloxía Molecular. |
A8 A12 A17 A27 A29 A30 A31
|
B1 B2 B3 B4 B5 B7 B10 B11 B13
|
C3 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1.-Transcrición basal |
RNA polimerasas elementos do promotor proximal, factores xerais de transcrición Mecanismo da transcrición: inicio elongación e terminación. Técnicas para o estudo de selección dos puntos de inicio e terminación transcripcional e estudo de interaccións acedos nucleicos-Proteínas. |
2.-Transcrición regulada e implicación da cromatina na regulación transcripcional. |
Activadores e represores. Dominios de unión a DNA: Interaccións DNA-Proteínas. Complexos remodeladores da cromatina. Acetilación, desacetilación e outras modificacións de histonas na regulación da expresión génica. Técnicas para o estudo de regulación transcripcional. Exemplos de regulación de xenes concretos. |
3.-Procesamiento de RNA e coordinación dos procesos cotranscripcionales en eucariotas |
Corte e poliadenilación de RNA. Eliminación de intrones. Procesamiento de RNA ribosómico e transferente. |
4.-O RNA como regulador da expresión génica |
Edición de RNA. Control da calidade do mRNA. Papel de SnRNA e regulación da trancripción. sncRNAs e o mecanismo de silenciamiento génico. O RNA antisentido na regulación da tradución. Aplicacións do RNA antisentido. RNomicas. |
5.-Tradución de proteínas. |
Elementos implicados na tradución e pasos esenciais: mRNA, tRNA e ribosomas. Etapas: Inicio, elongación e terminación. Diferenzas en eucariotas. Síntese proteica na mitocondria. Inhibidores traduccionales. Mutacións supresoras. |
6.-Procesamiento proteico |
Modificacións postraduccionales das proteínas. Plegamiento: Chaperonas e Priones. Ubiquitinación e SUMOilación. Degradación programada: o Proteasoma. |
7.-Direccionamiento de Proteínas. |
Translocación cotraduccional e postraduccional. Clasificación e distribución das proteínas recentemente sintetizadas. Tráfico entre nucleo e citoplasma. Regulación do transporte e destino das biomoléculas na célula. |
8.-Principios xerais da sinalización celular.
|
Tipos de comunicación intercelular. Pasos da comunicación intercelular. Organización da sinalización e vías de regulación. As moléculas señalizadoras: tipos e funcións.
|
9.-Recepción dos sinais e transducción intracelular dos sinais. |
Receptores de membrana e intracelulares: tipos e mecanismos de activación. Sistemas de segundos mensaxeiros, fervenzas de fosforilación e transducción de sinais ao núcleo. |
10.-Exemplos de coordinación da actividade fisiológica. |
Sinais do crecemento e proliferación celular: regulación do ciclo celular, a apoptosis e o cancro. Sinais da senescencia celular. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
15 |
22.5 |
37.5 |
Solución de problemas |
8 |
16 |
24 |
Sesión maxistral |
24 |
60 |
84 |
Proba mixta |
2.5 |
0 |
2.5 |
|
Atención personalizada |
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
Enfocadas ao estudo da expresión xénica, tanto co traballo en bases de datos, como pola análise de expresión de xenes reporteiros e/ou co estudo de expresión de proteínas. |
Solución de problemas |
Neste apartado se incluira a formulación e resolución de problemas de distinta índole que se traballarán fundamentalmente en grupos reducidos. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada con medios audiovisuais co fin de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. Potenciarase ademais a participación dos alumnos. |
Proba mixta |
Proba utilizada para a avaliación dos coñecementos, capacidades, destrezas, aptitudes, actitudes, etc. adquiridos polo alumno ao longo do curso, e que inclúe distintos tipos de preguntas: curtas, de desenvolvemento, de resposta múltiple, etc. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Solución de problemas |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
As tarefas que deberá realizar o alumnado serán guiadas polo profesorado.
É importante a asistencia a tutorías de modo individual para aclarar dúbidas concretas, de sesións maxistrais ou de tarefas encomendadas. As colectivas son ademais necesarias para comentar formulación e desenvolvemento de seminarios, interpretación de resultados de prácticas, etc.
O horario de TUTORÍAS especificarase ao comezo do curso. Os alumnos tamén poderán solicitar cita previa e resolver dúbidas concretas, por correo electrónico.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A asistencia é obrigatoria. O alumnos interpretarán os resultados obtidos e presentarán un traballo que incluirá un pequeno proxecto de investigación relacionado co traballado nas prácticas.
Avaliaranse as siguintes competencias:
A8, A12, A17, A30, A31. |
20 |
Proba mixta |
Avaliaranse os coñecementos adquiridos po-los alumnos-as tanto nas sesions maxistrais como nos problemas traballados en grupo.
Avaliaranse as seguintes competencias: A8. |
50 |
Solución de problemas |
Traballo do alumno no grupos reducidos: seminarios e posibles controies .
Avaliaranse as seguintes competencias: A27. |
30 |
|
Observacións avaliación |
.-É necesario ter APROBADAS as 3 partes: Problemas, Prácticas e Proba Mixta de forma independente para facer a suma e superar a materia.
.-A asistencia a Prácticas é obrigatoria.
.-Os alumnos que superasen as prácticas en cursos anteriores poderán solicitar a sua convalidación por un Aprobado.
.-De cara á Cualificación Final (en calquera das 2 oportunidades: Xuño ó Xullo), se a suma das notas é Maior de 5 pero algunha das partes está suspensa, nas Actas aparecerá un 4,9.
.-Para obter un Non Presentado os alumnos non poden participar en máis dun 15% das actividades avaliables programadas.
.-No exame final da 2ª oportunidade_ Xullo poderase recuperar o 100% da nota da materia xa sexa só das partes pendentes do exame da 1ª oportunidade de Xuño, ou ben un exame xeral que inclúa todas as partes co contido da materia.
.-Segundo a normativa de cualificacións e actas nos Graos e Másteres, a Comisión de Calidade da Facultade, acordou a recomendación de que se concederán matricúlalas de Honra a aqueles alumnos que obtivesen as máximas cualificacións na primeira avaliación (Xuño).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Lodish, Berk, Matsudaria, Kaiser et al., (2008). Biología Celular y Molecular. Ed. Médica Panamericana
Karp G. (2011). Biología Celular y Molecular. Conceptos y experimentos. McGraw-Hill Interamericana Eds., S.A. de C.V., traducción de la 6ª ed. de Cell and Molecular Biology
Elliot, W.H. & Elliot, D.C. (2002). Bioquimica y Biologia Molecular. Ariel, S.A.
Stryer,L, Berg, J.M. %Tymoczko, J.L. (2013). Bioquímica: con aplicaciones clínicas. Ed. Reverté, 7ª Ed.
Lewin B. (2011). Genes X. Jones and Bartlett Publishers, LLC
Bruce, Alberts [et al.]. (2008). Molecular biology of the cell. New York : Garland Science, 5th ed.
Lodish, Berk, Krieger, Kaiser et al., (2013). Molecular Cell Biology. WhFreeman
Whitford, D. (2005). Proteins: Structure and Function. John Wiley & Sons, Ltd.
Meister G. (2011). RNA Biology. Wiley-VHH
Herráez, A. (2012). Texto inlustrado de Biología Molecular e ingeniería genética. Elsevier |
En la plataforma moodle se incluirán enlaces a páginas web relacionadas con los diferentes contenidos de los temas. |
Bibliografía complementaria
|
Krauss, Gerhard. (2008). Biochemistry of signal transduction and regulation.. Weinheim : Wiley-VCH. 2nd ed.
Rhoads R. (2010). miRNA Regulation of the translational machinery. Springer
Dalbey, R.E. & von Heijne, G. (2002). Protein targeting, transport & translocation. Academic Press
Meyers, R.A. (2007). Proteins: from analytical to structural genomics (Volume I and II). Wiley-VCH Verlag GmbH & Co. |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Fundamentos Bioquímicos de Biotecnoloxía/610212620 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Bioquímica I/610212101 | Bioquímica II/610212202 | Xenética molecular/610G02020 |
|
Observacións |
Se recomienda asistir a las tutorías tanto grupales como individuales para conseguir mejores resultados. |
|