Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Recoñecer distintos niveis de organización nos sistemas vivos. |
A2 |
Identificar organismos. |
A4 |
Obter, manexar, conservar e observar especímenes. |
A13 |
Realizar o illamento e cultivo de microorganismos e virus. |
A15 |
Deseñar e aplicar procesos biotecnológicos. |
A21 |
Deseñar modelos de procesos biolóxicos. |
A29 |
Impartir coñecementos de Bioloxía. |
A30 |
Manexar adecuadamente instrumentación científica. |
A31 |
Desenvolverse con seguridade nun laboratorio. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar en colaboración. |
B6 |
Organizar e planificar o traballo. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva nunha contorna de traballo. |
B8 |
Sintetizar a información. |
B9 |
Formarse unha opinión propia. |
B12 |
Adaptarse a novas situacións. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Coñecemento teórico e práctico dos microorganismos nos seus aspectos básicos
Coñecementos básicos sobre a estrutura e fisioloxía dos microorganismos, así como as bases metodolóxicas para o estudo dos mesmos |
A1 A2 A4 A13 A15 A21 A29 A30 A31
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B12
|
C1 C4 C6 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Sección I: : Introdución á Microbioloxía |
1.- O mundo microbiano: definición e obxecto de estudo da Microbioloxía. Desenvolvemento histórico. Importancia dos microorganismos
2.- Diversidade do mundo microbiano. O tres Dominios: Bacteria, Archaea e Eukarya. Virus. Concepto de especie bacteriana. Nomenclatura |
SECCIÓN II: Estrutura da célula procariota |
3.- Tamaño. Forma. Parede celular
4.- Protoplasto bacteriano
5.- Apéndices e capas superficiais
6.- Diferenciación en procariotas: endospora bacteriana |
SECCIÓN III: Nutrición, metabolismo e crecemento |
7.- Principios de nutrición e cultivo. Categorías nutricionais. Clases e fontes de nutrientes. Medios de cultivo.
8.- Principios básicos do metabolismo microbiano. Diversidade metabólia dos microorganismos
9.- Crecemento: división celular e crecemento poboacional. Métodos de medida do crecemento
10.- Efecto de factores ambientais sobre o crecemento |
SECCIÓN IV: Viroloxía |
11.- Principios básicos
12.- Virus bacterianos
13.- Virus animais. Virus oncoxénicos. Quimioterapia antiviral
14.- Virus vexetais. Partículas subvíricas |
SECCIÓN V: Xenética microbiana |
15.- Nucleoide bacteriano: replicación. Regulación da expresión xénica. Plásmidos
16.- Mutación
17- Mecanismos de intercambio xenético en procariotas: transformación, transducción e conxugación. Elementos transponibles |
SECCIÓN VI: Evolución e sistemática microbiana |
18.- Evolución microbiana
19.- Sistemática microbiana. Clasificación e identificación
20.- Domino Archaea
21.- Dominio Bacteria |
PRÁCTICAS DE LABORATORIO |
- Observación de microorganismos. Tinciones
- Preparación de medios de cultivo
- Illamento e cultivo de microorganismos
- Microbiota normal
- Estudo do crecemento
- Probas de identificación |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
30 |
75 |
105 |
Prácticas de laboratorio |
15 |
9 |
24 |
Proba mixta |
2 |
0 |
2 |
Proba obxectiva |
1 |
0 |
1 |
Seminario |
4 |
9 |
13 |
|
Atención personalizada |
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición por parte do profesorado das bases teóricas da materia |
Prácticas de laboratorio |
As prácticas de laboratorio son de asistencia obrigatoria. Nelas abordaranse, desde o punto de vista experimental, aspectos tratados nas sesións maxistrais e nos seminarios. Tratarase que o alumno/a se inicie correctamente nos procesos e metodoloxías básicas da Microbioloxía.
|
Proba mixta |
Proba escrita na que se porá valor ao grao de coñecemento e comprensión alcanzados polo alumno/a |
Proba obxectiva |
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas. |
Seminario |
Realización de seminarios, que poderán ser de distintos tipos, relativos a aspectos da materia. Supoñen un reforzo dos contidos tratados nas clases maxistrais e nas prácticas e tratarán de estimular o traballo continuado do alumno ao longo do cuadrimestre. Serán valorados conxuntamente coa sesión maxistral na proba mixta, sen prexuízo de establecer valoracións específicas |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Seminario |
Proba mixta |
Proba obxectiva |
|
Descrición |
Durante o desenvolvemento da materia atenderanse as necesidades e consultas do alumno relacionadas coa materia, proporcionándolle a orientación e o apoio que sexan necesarios, tanto de forma presencial como non presencial.
Dentro da atención personalizada pódense incluír sesións de preparación dos exames, así como a posterior revisión dos mesmos. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
Avalíase a través da proba mixta e da proba obxectiva |
0 |
Prácticas de laboratorio |
Asistencia obligatoria. Evaluación continua durante el desarrollo de las mismas (10%).
Examen (15%) |
20 |
Seminario |
Avalíase na proba mixta. Ademais poden establecerse mecanismos específicos de avaliación dos distintos seminarios que serán oportunamente explicados. Como máximo suporán o 10% da nota total da materia |
0 |
Proba mixta |
Proba escrita acerca dos coñecementos adquiridos nas sesións maxistrais e seminarios. Como máximo suporá o 70% da nota total da materia. |
70 |
Proba obxectiva |
Hacia a metade da materia, se realizará una proba obxectiva para axudar ao traballo continuo do alumno e poder avaliar o progreso do mesmo |
10 |
|
Observacións avaliación |
É obrigatoria a asistencia ás prácticas de laboratorio para ser avaliado, así como entregar en tempo e forma as tarefas que poidan ser establecidas como obrigatorias nos seminarios.
O alumno deberá superar tanto as prácticas coma a proba mixta para superar a materia.
Para superar as prácticas, ademais da asistencia, é imprescindible aprobar o exame correspondente.
Baseándose na avaliación continua valorarase especificamente a progresión do alumno ao longo de todo o cuadrimestre cun máximo dun punto.
Para que un alumno sexa considerado como "NON PRESENTADO" non deberá ter realizado a proba mixta.
No caso de non aprobar a materia na primeira opción, na segunda oportunidade deberá superarse a parte non aprobada. Se é a proba escrita, repetindo esta (tendo en conta que inclúe a parte das sesión maxistrais e dos semiamrios). Se son as prácticas, repetindo o exame. ADVERTENCIA: se non se realizaron as prácticas haberá que superar ademais un exame práctico.
Se o número de Matrículas de Honra que poden concederse se esgota na primeira opción, non poderá concederse ninguna na segunda opción aínda que se obteña a máxima nota
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
MADIGAN, M., MARTINKO, J., BENDER, K., BUCKLEY, D. and STAHL, D. (2014). Brock Biology of Microrganims . Pearson
MADIGAN, M.T., MARTINKO, J.M., DUNLAP, P.V. and CLARK, D.P. (2009). Brock. Biología de los microorganismos. Pearson
WILLEY, J.M., SHERWOOD, L.M. and WOOLVERTON, C.J. (2009). Microbiología de Prescott, Harley y Klein. McGraw Hill
WILLEY, J.M., SHERWOOD, L.M. and WOOLVERTON, C.J. (2014). Prescott's Microbiology. McGraw Hill
CARRASCO, L & ALMENDRAL DEL RIO, J.M. (2006). Virus patógenos. Hélice |
http://microbewiki.kenyon.edu/index.php/MicrobeWiki
http://www.semicrobiologia.org/
http://www.asm.org/ |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Microbioloxía aplicada e control microbiolóxico/610G02016 | Técnicas en Microbioloxía/610G02017 | Microbioloxía e biotecnoloxía ambiental/610G02018 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Química/610G02001 | Citoloxía/610G02007 | Bioquímica: Bioquímica I/610G02011 |
|
|