Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Ser capaz de elaborar e expoñer un tema no ámbito da Fisioloxía Vexetal |
A18 A29
|
B1 B8
|
C1
|
Ter un coñecemento actualizado sobre os mecanismos de funcionamento dos vexetais e a sua regulación. |
A29
|
|
|
Ser capaz de realizar experimentación básica no ámbito da Fisioloxía Vexetal. |
A8 A26 A30 A31
|
B2 B4
|
|
Ter unha actitude crítica e constructiva sobre a Fisioloxía Vexetal. |
|
B3 B9 B10 B11 B12 B13
|
C6
|
Ser capaz de traballar en grupo para resolver cuestions relativas á Fisioloxía Vexetal |
|
B1 B2 B5 B7
|
C1
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I. INTRODUCCION |
Tema 1.- INTRODUCCION Á FISIOLOXÍA VEXETAL.
Tema 2.- A CELULA VEXETAL. |
II. RELACIONES HIDRICAS Y NUTRICION MINERAL |
Tema 3.- RELACIONS HIDRICAS NA CELULA.
Tema 4.- ABSORCION E TRANSPORTE DE AUGA.
Tema 5.- PERDIDA DE AUGA POLA PLANTA. TRANSPIRACIÓN.
Tema 6.- NUTRICION MINERAL.
Tema 7.- ABSORCIÓN E TRANSPORTE DOS NUTRIENTES MINERALES.
Tema 8 .- METABOLISMO DO NITROXENO (I).
Tema 9.- METABOLISMO DO NITROXENO (II).
Tema 10.- METABOLISMO DO AZUFRE.
Tema 11.- METABOLISMO SECUNDARIO.
|
III. FOTOSINTESIS |
Tema 12.- INTRODUCCION A FOTOSINTESIS. CLOROPLASTOS.
Tema 13.- PIGMENTOS FOTOSINTÉTICOS E ABSORCION DA ENERXIA LUMINOSA.
Tema 14.- TRANSPORTE ELECTRONICO E FOTOFOSFORILACION.
Tema 15.- FIXACION E ASIMILACIÓN DO CO2. CICLO DE CALVIN.
Tema 16.- FOTORESPIRACIÓN.
Tema 17.- OUTRAS VIAS DE FIXACIÓN E ASIMILACIÓN FOTOSINTÉTICA DO CO2.
Tema 18.- TRANSPORTE POLO FLOEMA.
|
Programa de prácticas |
Práctica 1.-Determinación do potencial osmótico dun tecido vexetal polo método plasmolítico.
Práctica 2.-Inducción da actividade nitrato reductasa en plantas de maíz.
Práctica 3.-Cuantificación de pigmentos dos cloroplastos.
Práctica 4.-Separación e identificación dos pigmentos dos cloroplastos.
Práctica 5.- Fotosíntesis en cloroplastos aislados.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
28 |
70 |
98 |
Prácticas de laboratorio |
15 |
15 |
30 |
Proba de resposta múltiple |
1 |
0 |
1 |
Proba mixta |
4 |
0 |
4 |
Seminario |
4 |
10 |
14 |
|
Atención personalizada |
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral do tema complementada con presentacións en Power Point, vídeos e/ou esquemas de pizarra. Durante o desenvolvemento do tema se intercalan preguntas ao alumno para que reflexione sobre elas e as resposte oralmente, previamente á súa explicación polo profesor. |
Prácticas de laboratorio |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións. |
Proba de resposta múltiple |
Ao longo do curso realizarase unha proba de resposta múltiple, co fin de que os alumnos leven a materia ao día. |
Proba mixta |
Constará de dúas partes, nas cales se avaliarán os coñecementos adquiridos tanto teóricos como prácticos. A proba mixta poderá incluír preguntas a desenvolver, tipo test ou problemas. |
Seminario |
Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo interactivo dun ou varios temas. Realizarase en grupos moi reducidos de aproximadamente 10 alumnos. |
Atención personalizada |
|
Descrición |
Los alumnos, en grupos de 10, se reunirán con el profesor para la elaboración del trabajo de seminario. Además, en horario de tutorías, cada alumno podrá comentar con el profesor la marcha del trabajo, así como todas las dudas que se le presenten. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
Exame dos coñecementos teóricos e prácticos. 55% teórico 20% práctico. Avaliaranse as competencias seguintes:
Exame teórico: A18, A29
Exame práctico: A8, A26, A30, A31 |
75 |
Proba de resposta múltiple |
Proba tipo test. Avaliaranse as competencias A18, A29. |
15 |
Seminario |
As actividades desenvolvidas durante os seminarios serán avaliadas de maneira contínua polo profesor. Avaliaranse as competencias A21,A26 |
10 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación constará de dúas partes:1) Parte teórica que inclúe os seminarios, a proba de resposta múltiple e
parte da proba mixta, 2) Parte práctica, incluída na proba mixta. En cada unha delas hase de alcanzar un mínimo de 4 puntos sobre 10. Ademais,
será imprescindible obter un mínimo de 4 puntos en cada unha das dúas partes,
teórica e práctica, da proba mixta final. A media de todas as actividades
avaliables ha de alcanzar un mínimo de 5 puntos. Se a media resultase ser de 5
ou máis puntos, pero obtivéronse menos de 4 puntos nunha das partes da proba
mixta (ou nunha das partes da avaliación), a nota final será de 4,9 (suspenso).
Na segunda oportunidade (Xullo), realizarase unicamente a proba mixta, as
cualificacións obtidas en seminarios e proba de resposta múltiple mantéñense da
primeira oportunidade. A asistencia ás prácticas considérase obrigatoria. Serán considerado como
NON PRESENTADOS aqueles alumnos que non concorran ás probas mixtas.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
BARCELÓ J, NICOLÁS G, SABATER B, SÁNCHEZ R (2001). Fisiología Vegetal. Ed. Pirámide, España
TAIZ, L, Zeiger, E (2007). Fisiología Vegetal. (Traducción de la 3ª edición). Universitat Jaume I, España
AZCÓN-BIETO J, TALÓN M. (2008). Fundamentos de Fisiología Vegetal. McGraw Hill/ Interamericana, España.
SMITH, A.M. et al. (2009). Plant Biology. GS Garland Science
TAIZ, L.; ZEIGER, E. (2006). Plant Physiology 4th Ed. Sinauer Associates, Massachusets
TAIZ, L. ; ZEIGER, E. (2010). Plant Physiology 5th Ed.. Sinauer Associates, Massachusets
JONES, R. et al. (2013). The molecular life of plants. Wiley-Blackwell – ASPB, Reino Unido |
|
Bibliografía complementaria
|
SCOTT, P. (2008). Physiology and Behaviour of Plants.. John Wiley & Sons Ltd England
HELDT, H.W. (1997). Plant Biochemistry and Molecular Biology.. Oxford University Press. Oxford (UK).
MOHR, H., SCHOPFER, P. (1995). Plant Physiology. . Ed. Springer, Berlín.
SITTE, P., WEILER, E.W., KADEREIT, J.W., BRESINSKY, A., KÖRNER, C. (2004). Strasburger Tratado de Botánica. Ed. Omega, Barcelona.
BUCHANAN, B.B., GRUISSEM, W., JONES, R.L (2000). Biochemistry and molecular biology of plants. . ASPP, Rockville Maryland.
GIL MARTÍNEZ F. (1995). Elementos de Fisiología Vegetal.. Mundi Prensa, Madrid.
SALISBURY FB, ROSS CW. (2000). Fisiología delas plantas. Paraninfo, Madrid
GUARDIOLA BÁRCENA, J.L., GARCÍA LUIS, A. (1990). Fisiología Vegetal: Nutrición y transporte. Ed. Síntesis, Madrid.
AZCÓN-BIETO J, TALÓN M. (1993). Fisiología y Bioquímica Vegetal. . Interamericana. McGraw Hill. España
HOPKINS W.G., HÜNER, N.P.A (2009). Introduction to Plant Physiology.. John Wiley & Sons, INC, New York.
CASAL J. (2006). Las plantas entre el suelo y el cielo. Ed. Eudeba
BOWSHER, C., STEER, M., TOBIN, A. (2008). Plant Biochemistry. GS Garland Science, New York
RIDGE, I. (2002). Plants. Oxford University Press. Oxford (UK).
ÖPIK, H, ROLFE, SA, WILLIS, AJ. (2005). The physiology of flowering plants.. Cambridge University Press (UK). |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Química/610G02001 | Física/610G02002 | Histoloxía/610G02008 | Bioquímica: Bioquímica I/610G02011 | Botánica sistemática: Fanerogamia/610G02025 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Bioquímica: Bioquímica II/610G02012 | Microbioloxía/610G02015 | Botánica sistemática: Criptogamia/610G02024 |
|
Materias que continúan o temario |
Fisioloxía vexetal: Fisioloxía vexetal II/610G02028 | Fisioloxía vexetal aplicada/610G02029 | Resposta das plantas en condicións adversas/610G02030 |
|
|