Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) Ecoloxía: Ecoloxía II (poboacions e comunidades) Código 610G02040
Titulación
Grao en Bioloxía
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Bioloxía Animal, Bioloxía Vexetal e Ecoloxía
Coordinación
Rodríguez Roiloa, Sergio
Correo electrónico
sergio.roiloa@udc.es
Profesorado
Fuentes Lopez, Marcelino
Rodríguez Roiloa, Sergio
Correo electrónico
marcelino.fuentes@udc.es
sergio.roiloa@udc.es
Web
Descrición xeral Ecoloxía de poboacións. Interacións entre especies. Comunidades.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Recoñecer distintos niveis de organización nos sistemas vivos.
A17 Realizar bioensaios e diagnósticos biolóxicos.
A20 Muestrear, caracterizar e manexar poboacións e comunidades.
A21 Deseñar modelos de procesos biolóxicos.
A24 Xestionar, conservar e restaurar poboacións e ecosistemas.
A26 Deseñar experimentos, obter información e interpretar os resultados.
A27 Dirixir, redactar e executar proxectos en Bioloxía.
A29 Impartir coñecementos de Bioloxía.
A30 Manexar adecuadamente instrumentación científica.
A31 Desenvolverse con seguridade nun laboratorio.
A32 Desenvolverse con seguridade no traballo de campo.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar en colaboración.
B6 Organizar e planificar o traballo.
B7 Comunicarse de maneira efectiva nunha contorna de traballo.
B8 Sintetizar a información.
B9 Formarse unha opinión propia.
B10 Exercer a crítica científica.
B11 Debater en público.
B12 Adaptarse a novas situacións.
B13 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Describir conceptos ecolóxicos a nivel de individuo, poboación, comunidade e ecosistema. A1
A24
A29
Discutir conceptos ecolóxicos valorando criticamente as evidencias que os apoian. B3
B8
B9
B10
B11
B13
C1
C2
C4
C5
C6
C7
C8
Enfrontarse con certo éxito á literatura especializada. A27
A30
B1
C3
Usar algunhas técnicas básicas da ampla metodoloxía ecolóxica. A17
A20
A21
A26
A30
A31
A32
B2
B4
B5
B6
B7
B12

Contidos
Temas Subtemas
Sección 1. Poboacións Tema 1. Tamaño, estrutura e ciclos vitais.
Tema 2. Crecemento en poboacións modelo.
Tema 3. Crecemento en poboacións naturais.
Tema 4. Metapoboacións.
Sección 2. Interaccións entre especies Tema 5. Competencia.
Tema 6. Depredación.
Tema 7. Mutualismo.
Sección 3. Comunidades Tema 8. Natureza, estrutura e organización.
Tema 9. Riqueza específica: patróns e equilibrios.
Tema 10. Sucesión, estrutura trófica e estabilidade.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 24 62.4 86.4
Prácticas de laboratorio 15 15 30
Seminario 8 20.8 28.8
Proba obxectiva 3 0 3
 
Atención personalizada 1.8 0 1.8
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral para transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A maior parte do apoio gráfico destas sesións estará dispoñible no campus virtual (Moodle)
Prácticas de laboratorio Para que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico en el campo e/ou laboratorio
Seminario Presentación e estudo de modelos numéricos para unha mellor comprensión e resolución de problemas ecolóxicos. A maioría destes modelos traballaranse con PCs da Facultade se os alumnos non dispoñen de portátiles.
Proba obxectiva Exame escrito de toda a materia: teoría, prácticas e seminarios

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Proba obxectiva
Prácticas de laboratorio
Seminario
Descrición
Resolución de dubidas que poidan xurdir segundo se explica a materia

Orientación e tutela para un aproveitamento óptimo das prácticas

Orientación e tutela para un aproveitamento óptimo dos seminarios

Preparación, explicación e revisión de exames

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Proba obxectiva Exame escrito de toda a materia: teoría, prácticas e seminarios (ver observacions)
Con este exame global avaliaranse todas as competencias específicas da titulación incluídas nesta materia (A1, A17, A20, A21, A24, A26, A27, A29, A30, A31, A32)
100
 
Observacións avaliación

Un único exame (de data marcada pola Xunta
de Facultade) incluirá preguntas sobre as tres partes da materia: teoría, seminarios
(S) e prácticas (P). O seu valor para a cualificación final será proporcional a
súa contribución da planificación horaria: 60%, 20% e 20% (respectivamente).
Para superar a materia é necesario superar simultaneamente todas e cada unha das
tres partes; unha parte suspensa poderá ser compensada con outras si a súa
cualificación é maior que 4/10.

A asistencia a S e P non é obrigatoria, pero
quedará rexistrada.

Os alumnos poden, de forma voluntaria,
entregar no momento do exame un caderno o memoria en papel sobre o traballo
desenvolvido en S e/ou P; o texto principal será manuscrito e o conxunto
doadamente lexible. As devanditas memorias elaboraranse segundo guías dispoñibles
no campus virtual (Moodle), e a súa cualificación (susceptible de exame oral
individual) poderá contribuír a paliar posibles deficiencias na parte
correspondente do exame.

De acordo coa normativa vixente, en xeral os
cadernos S e P non se poderán recuperar ata o final do curso seguinte, polo que
é recomendable quedar cunha copia do que se entrega. Non obstante, os alumnos
que concorran á oportunidade de xullo poderán recuperar o caderno entregado
anteriormente para aproveitalo, melloralo e volver entregalo; de ser o caso
indicaranse claramente os cambios introducidos na nova versión.

Estes cadernos podense preparar por parellas
ou grupos, pero non deben copiarse: son individuais (igual que os respectivos
exames) e, por tanto, deben recoller o traballo e o xeito de interpretar de
cada estudante.

Os cadernos entregados en 1ª soben nota e poden
polo tanto facer compensable unha parte S ou P.

Os entregados en 2ª non soben nota, pero
poden facer compensable e/ou aprobar unha parte S ou P.

A cualificación dos cadernos entregados en
1ª oportunidade consérvase só para a 2ª.












Hai edicións mas recentes das demais referencias básicas.

Bibliografía complementaria Gotelli NJ (1995). A primer of ecology. Sunderland: Sinauer
Margalef R (1974). Ecología. Barcelona: Omega
Molles MC (2006). Ecología: conceptos y aplicaciones. Madrid: McGraw-Hill
Odum EP, Barret GW (2006). Fundamentos de ecología. Mexico: Thomson

Hai edicions mais recentes destas referencias complementarias


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Ecoloxía humana/610G02041
Ecotoxicoloxía/610G02042
Análise de datos en Bioloxía/610G02044

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Xenética de poboacións e evolución/610G02021
Fisioloxía Animal: Fisioloxía Animal II/610G02036

Materias que continúan o temario
Química/610G02001
Matemáticas/610G02003
Estatística/610G02005
Xeografía: Xeografía física/610G02006
Ecoloxía: Ecoloxía I (individuos e ecosistemas)/610G02039

Observacións

Prímase a comprensión  sobre a memorización



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías