Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Conocer los fundamentos y justificación de la teoría de inversión |
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP6 BP7
|
CM1 CM3 CM6
|
Dominar el procedimiento de elaboración de los flujos de caja, la determinación del Valor actual neto y la tasa de rendimiento interna. |
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP6
|
CM1 CM3 CM6
|
Aprender a utilizar los principales modelos de análisis y selección de inversiones, tanto en un contexto de certeza como de riesgo e incertidumbre. |
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP6
|
CM1 CM3 CM6
|
Estructurar el proceso de selección de inversiones teniendo en cuenta tanto los modelos cuantitativos como la información de tipo cualitativo. |
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP6 BP7
|
CM1 CM3 CM6
|
Identificar el contexto decisional y los modelos de ayuda a la decisión adecuados al mismo |
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP6 BP8 BP12 BP14 BP15 BP17 BP18 BP20 BP24
|
CM1 CM3 CM4 CM6 CM7
|
Conocer los fundamentos y justificación teórica práctica de la Función Financiera, del Análisis Economico Financiero, desde la perspectiva financiera |
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP6 BP7 BP8 BP9 BP10 BP11 BP12
|
CM1 CM2 CM6
|
Ordenar, determinar y aplicar los modelos de valoración de empresa a distintos ámbitos. Discernir el concepto de valor. |
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP6 BP7 BP8 BP9 BP10 BP11 BP12 BP13 BP14 BP15 BP16 BP17 BP18 BP20 BP23 BP24 BP25
|
CM1 CM2 CM3 CM6 CM7
|
Deteminar los objetivos financieros, y el concepto de valor de empresa. |
|
BP1 BP2 BP3 BP6 BP8 BP9
|
CM1 CM2 CM3 CM6
|
Los intangibles, su localización, su importancia, su valoración, su implicación en la función financiera. |
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP6 BP7 BP8 BP11 BP12
|
CM1 CM2 CM3 CM6 CM7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
El objetivo financiero de la empresa |
La función financiera en la empresa. Concepto y objetivo financiero. |
El valor; especificación y contenido. |
Descuento de flujos y coste de capital. |
Valoración de empresas. |
¿Por qué preocuparse del valor de la empresa? Valor económico y valor financiero. El enfoque de valor completo. Métodos de valoración de empresas. |
Valoración de intangibles. |
¿Qué es un factor intangible de valor? Variables determinantes del valor incremental de la empresa. Intangibles, opcionalidad y crecimiento. |
Selección de inversiones. |
Cuantificación y determinación de las variables del modelo.
Delimitación del entorno de certeza. |
Riesgo e incertidumbre. |
La aleatoriedad. Definición, captación y ajuste del riesgo. Análisis de sensibilidad de un proyecto de inversión |
Multicriterio. |
Análisis de los modelos de decisión multicriterio más difundidos. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Presentación oral |
4 |
0 |
4 |
Proba mixta |
4 |
4 |
8 |
Proba mixta |
5 |
5 |
10 |
Solución de problemas |
10 |
10 |
20 |
Sesión maxistral |
15 |
15 |
30 |
|
Atención personalizada |
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Presentación oral |
Presentación dun caso particular por grupos, previa a sua discusión. |
Proba mixta |
Proba de avaliación escrita, de contido teórico e práctico. |
Proba mixta |
Actividades a desenvolver diante do ordenador: busca de información, desenvolvemento de modelos, etc. |
Solución de problemas |
Traballo práctico do alumno baseado en exercicios, casos e/ou problemas. |
Sesión maxistral |
Presentación dos aspectos básicos dos capítulos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Proba mixta |
Solución de problemas |
Presentación oral |
|
Descrición |
Os alumnos poden acudir ás titorías no horario e condicións que sinale cada profesor.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
Pretende medir a calidade xeral da aprendizaxe e as habilidades desenvolvidas polo alumno, o grao de interiorización e asunción, e a capacidade para aplicalas á solución de problemas (cuasi)reais. Poden incluir cuestións test, numéricas, de desenvolvemento teórico, e/ou de razonamento e interpretación. |
50 |
Proba mixta |
Probas escritas periódicas destinadas a controla-lo progreso do alumno ó longo do curso. Poden incluir cuestións test, numéricas, de desenvolvemento teórico, e/ou de razonamento e interpretación. |
50 |
|
Observacións avaliación |
De conformidade coas orientacións establecidas pola Facultade e os ecriterios de coordinación acordados para a área, -
As oportunidades de Xuño e Xullo avaliaranse calculando unha media
entre os resultados da avaliación continua e da proba final, ponderados ó
50% - Oportunidade adiantada: avaliarase en función do resultado
dunha proba mixta comprensiva de tódolos contidos e competencias propios
da materia Tódalas probas deberán realizarse nas datas e horas
sinaladas a tal efecto polos profesores ou, cando proceda, polos órganos
da Facultade, agás nos supostos que no seu caso prevea a normativa
académica; de non se realizar, cualificaranse como cero a efecto de
calcula-la cualificación final. De conformidade coa normativa da
Facultade, cualificarase como "non presentado" exclusivamente ós alumnos
que desenvolvan tarefas que ponderen menos dun 20% na avaliación xeral
do curso, con independencia da cualificación acadada. Caso de se considerar conveniente publicarase un
documento de “normas de exame” con aclaracións adicionais de cara á realización
das probas. Exclusivamente nas probas finais, as normas de exame poderán
preve-la posibilidade de que os alumnos usen determinado material de apoio,
sempre de forma voluntaria; en ningún caso se permitirá o uso de documentos en
formato electrónico nin de material que vulnere a lexislación sobre propiedade
intelectual, en particular de libros fotocopiados. Durante as aulas, salvo
autorización expresa por parte dos profesores, os móbiles, ordenadores e
aparellos electrónicos similares permanecerán en todo momento fóra da vista; durante
os exames deberán ademais estar apagados. O incumprimento destas normas ou o
uso indebido destes aparellos serán causas de expulsión da aula ou dos exames,
e neste último caso terán a interpretación de fraude. A comisión de fraude poderá
implicar que o alumno deba examinarse de forma oral ante un Tribunal composto
polo equipo docente da materia, sen perxuizo doutras consecuencias académicas
que se poidan derivar.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Piñeiro, de Llano, Álvarez (2006). Dirección Financiera; modelos avanzados de decisión con Excel. Madrid, Delta
Piñeiro, de Llano (2009). Dirección financiera; un enfoque centrado en valor y riesgo. Madrid, Delta
Piñeiro, C., de Llano, P. (2012). Finanzas Empresariales. Teoría y Modelos con hoja de cálculo.. Andavira, Santiago
de Llano, P., Piñeiro, C. (2007). Modelos de Gestión Financiera. Madrid, McGraw Hill
Piñeiro, de Llano (2009). Principios y modelos de dirección financiera. Santiago, Tórculo ediciones |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|