Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) Principios de Microeconomía Código 611G01001
Titulación
Grao en Economía
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Análise Económica e Administración de Empresas
Coordinación
Couñago Garrido, Celia
Correo electrónico
c.counago@udc.es
Profesorado
Couñago Garrido, Celia
Correo electrónico
c.counago@udc.es
Web
Descrición xeral Con respecto a docencia:
a- Como é unha materia troncal no grao de Economía, o futuro graduado necesita un dominio riguroso destas temáticas.
b- Abórdase cun nivel introductorio, o que implica que os diversos temas que analizan o comportamento de consumidores, empresas e mercados trátanse dunha maneira intuitiva e sinxela , sin perder por iso rigurosidade na explicación. Preténdese sentar as bases para unha maior profundización en niveis intermedios e avanzados.

Competencias do título
Código Competencias da titulación

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Entender as decisións dos principais axentes microeconómicos: consumidores e productores A3
Aplicar a análise do comportamento dos axentes microeconómicos no estudo do funcionamento dos diferentes tipos de mercado A3
Coñecer os conceptos e relacións básicas da Microeconomía A1
A2
A3
A4
A6
A7
A11
C1
C3
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
Bloque 1: Introdución Tema 1: Natureza, obxecto e método da Microeconomía
Tema 2: Teoría elemental da Oferta e a Demanda
Bloque 2: Consumo Tema 3: Teorías da Conducta del Consumidor
Bloque 3: Teoría da Empresa Tema 4: Teoría da Producción
Tema 5: Teoría dos Costes
Bloque 4: Mercados Tema 6: Competencia Perfecta
Tema 7: O poder do mercado

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 17 34 51
Solución de problemas 5 15 20
Estudo de casos 10 10 20
Seminario 4 0 4
Discusión dirixida 10 14 24
Proba mixta 2 18 20
 
Atención personalizada 11 0 11
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuales e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes coa finaliddad de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe
Solución de problemas Cuestións prácticas para resolver en sesións ineteractivas.
Estudo de casos O alumno sitúase ante un problema concreto (caso) que lle describe unha situación real ou suposta da vida profesional e debe ser capaz de analizalo e resolvelo
Seminario
Se impartirá en grupos de 15 alumnos, resolvendo dúbidas relativas á temática da asignatura, á forma de avaliación, etc.
Discusión dirixida Cuestions teóricas e prácticas para resolver en sesions ineteractivas
Proba mixta Proba escrita que pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve e/ou de discriminación

Atención personalizada
Metodoloxías
Solución de problemas
Estudo de casos
Discusión dirixida
Seminario
Descrición
Nas sesións interactivas aténdese individualmente aos alumnos facendo un seguimiento das diferentes cuestións suscitadas

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Solución de problemas Valoraranse as respostas ofrecidas polos alumnos ás cuestións prácticas suscitadas nas sesións ineteractivas 10
Estudo de casos Valoraranse as solucións propostas polos alumnos á resolución dos casos suscitados 10
Proba mixta Durante o período lectivo podranse realizar probas escritas que complementarán a avaliación continua e computarán cara a cualificación final . No caso de non alcanzar na avaliación continua de clase ( composta por discusión dirigida, estudo de casos, solución de problemas e probas escritas) a valoración polo menos de aprobado, realizárase unha proba obxetiva escrita final, a cal computará o 70 por cento da cualificación. A proba final consistirá nunha serie de preguntas curtas e exercicios sobre toda a materia do curso. A cualificación mínima esixida para superar esta proba e de 2,8 sobre 7. En calquera caso,a suma do resultado desta proba valorada sobre 7 máis o resultado da evaluaación continua formará a nota final que deberá ser igual ou superior a 5 para superar a asignatura. 70
Discusión dirixida Valoraranse as respostas ofrecidas polos alumnos ás cuestións prácticas e teóricas suscitadas nas sesións ineteractivas 10
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica (). .
Celia Couñago Garrido (2009). Apuntes sobre Principios de Microeconomía. Reprografía noroeste,S.L.
Delgado Alvarez, M. Henandez Romám, A. (2003). Ejercicios de Microeconomía. Cuestiones y problemas. Desclée de Brouwer
Paul Krugman, Robin Wells (2006). Introducción a la Economía. Microeconomía. Reverté
Pindyck, R.S. y Rubindeld,D.I. (2009). Microeconomía. Prentice Hall
Robert H. Frank (2005). Microeconomía y Conducta. McGraw-Hill
Barreiro Viñán, Couñago Garrido, García Lorenzo. (2004). Prácticas de Microeconomía para un curso de Introducción. Reprografia noroeste, S.L.
Karl,E. Case, Ray C. Fair (2008). Principios de Microeconomía. Prentice Hall

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Teoría Microeconómica/611G01023

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Asistencia ás clases co maior grado de participación posible. Utilización da bibliografía recomendada no programa. Resolver sempre todas as dúbidas que xurdan durante o desenvolvemento das sesións, recorrendo á atención personalizada cando fose necesario.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías