Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) Teoría Económica Internacional Código 611G01029
Titulación
Grao en Economía
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Galego
Prerrequisitos
Departamento Análise Económica e Administración de Empresas
Coordinación
Mendez Naya, Jose
Correo electrónico
jose.mendez@udc.es
Profesorado
Mendez Naya, Jose
Correo electrónico
jose.mendez@udc.es
Web
Descrición xeral Análise teórica dos principais problemas de economía internacional, empezando pola presentación das principais teorías do comercio internacional, a análise das políticas comerciais e a instrumentación das políticas macroeconómicas no contexto dunha economía aberta. Para seguir as explicacións son necesarios uns coñecementos básicos de teoría económica, tanto microeconómica coma macroeconómica.

Competencias do título
Código Competencias da titulación

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Análise crítico de diferentes fontes de información relacionadas coa economía internacional, elaboración de informes e traballo en equipo. A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A10
A12
A13
C1
C3
C4
C6
C7
C8
Aplicación da metodoloxía económica ao estudo de diferentes problemas relacionados coa economía internacional. A1
A2
A3
A4
A7
A8
A9
A12
C1
C6
C7
C8
Análise e exposición de textos e lecturas especializadas. A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A12
A13
C1
C3
C5
C8
Iniciación ao proceso de investigación na materia. A2
A3
A4
A6
A7
A9
A10
A12
C1
C5
C6
C8

Contidos
Temas Subtemas
INTRODUCIÓN 1- A globalización da economía.

2- O alcance da economía internacional.

3- As ganancias do comercio internacional.

4- O proteccionismo.

5- A balanza de pagamentos e os mercados cambiario.

6- As políticas macroeconómicas nunha economía aberta: coordinación internacional de políticas.
PARTE I:TEORÍAS DO COMERCIO INTERNACIONAL I.1- Teorías clásicas do comercio internacional. O modelo Ricardiano de comercio.

I.2 Teoría neoclásica do comercio internacional: o equilibrio internacional.

I.3 Dotación de recursos e comercio internacional: o modelo de Heckscher-Ohlin.

I.4 As novas teorías do comercio Internacional: Economías de escala, competencia imperfecta e comercio internacional.
PARTE II: POLÍTICA COMERCIAL INTERNACIONAL II.1- Os instrumentos de política comercial

II.2- A economía política da política comercial

II.3 Teoría da integración económica
PARTE III: TEORÍA MONETARIA INTERNACIONAL III.1- Introdución: balanza de pagamentos e mercado de divisas

III.2- Mecanismos de axuste automático da balanza de pagamentos.

III.3 Políticas de axuste


Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 17 34 51
Discusión dirixida 10 14 24
Estudo de casos 10 10 20
Lecturas 5 15 20
Seminario 4 0 4
Proba obxectiva 2 18 20
 
Atención personalizada 11 0 11
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe
Discusión dirixida Cuestións teóricas e prácticas para resolver en sesións interactivas
Estudo de casos Formúlase un caso real e o alumno, sobre a base dos coñecementos teóricos adquiridos, debe de analizalo e comentalo
Lecturas Análise de lecturas complementarias e exposición das principais ideas recollidas nestas
Seminario Desenvolvemento de aspectos específicos dos temas expostos nas sesións maxistrais así como aclaración de dúbidas relacionadas coa materia. Estes seminarios desenvolveranse en grupos reducidos dun máximo de 15 alumnos.
Proba obxectiva Proba escrita que pode combinar exercicios con preguntas de resposta múltiple, de resposta breve e/ou de desenvolvemento.

Atención personalizada
Metodoloxías
Lecturas
Discusión dirixida
Estudo de casos
Seminario
Descrición
Durante o desenvolvemento das sesións interactivas e seminarios atenderase de forma individualizada ou en grupo aos alumnos, facendo un seguimento dos problemas que se lles poidan presentar así como a aclaración das distintas cuestións formuladas. A parte, atenderase de forma individualizada aos alumnos no horario de titorías.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Lecturas Valorarase a exposición da lectura e as respostas dadas ás preguntas formuladas. 10
Discusión dirixida Valoraranse as respostas ofrecidas polos alumnos ás cuestións prácticas e teóricas formuladas nas sesións interactivas 10
Estudo de casos Valoraranse as solucións propostas así como os comentarios realizados sobre a base dos conceptos teóricos da materia 10
Proba obxectiva Cualificarase a proba escrita con diferentes ponderacións para as diferentes cuestións formuladas en función da súa dificultade e importancia para a materia. En xeral, as cuestións abranguerán todos os temas expostos nas clases presenciais e haberá que contestalas de forma concisa e clara 70
 
Observacións avaliación

La asistencia a las sesiones interactivas es imprescindible para la valoración de casos, discusiones y exposiciónes. Para superar la asignatura es imprescindible obtener un mínimo de 3,5 puntos sobre 7 en la prueba objetiva. Aquellos alumnos que participe en actividades de evaluación (continua y/o final) y no supere la asignatura serán calificados con la nota de suspenso.


Fontes de información
Bibliografía básica Feenstra, R. C. y Taylor, A. M. (2011). Comercio Internacional. Barcelona: Reverte
Pugel, T. A. (2004). Economía Internacional. Madrid: McGraw-Hill
Salvatore, D. (2005). Economía Internacional. México: Limusa Wiley
Tugores, J. (2005). Economía Internacional. Madrid: McGraw-Hill
Chacholiades, M. (1992). Economía Internacional. México: McGraw-Hill
Tugores, J. (2006). Economía Internacional. Globalización e Integración Regional. Madrid: McGraw-Hill
Krugman, P. R.; Obsfelt, M. y Melitz, M. (2012). Economía Internacional. Teoría y Política. Madrid: Pearson
Krugman P. R. y Obsfelt, M. (2012). Economía Internacional. Teroría y Política. Madrid: Addison Wesley

Bibliografía complementaria Bhagwati (1984). Comercio Internacional: Textos Escogidos. Tecnos
Bengoechea, A. y otros (2002). Ejercicios de Economía Internacional. Madrid: Prentice Hall
Williamson, J. (1994). Estimating Equilibrium Exchange Rates. Washington D.C.:Institute for International Economies
Bilson, E. O. y Marston, R. C. (1984). Exchange Rate Theory and Practice. Chicago: University of Chicago Press
Samuelson, P. (1948). International Trade and the Equalizaion of Factor Prices. Economic Journal 58, pp. 163-184
Bhagwati (1987). International Trade: Selected Readings. M.I.T. Press
Porter, M. (1991). La Ventaja Competitiva de las Naciones. Barcelona: Plaza y Janés
Helpman, E. y Krugman, P. (1985). Market Structure and Foreign Trade. Cambridge: Mit Press
Bhagwati, J. (1988). Protectionism. Cambridge: MIT Press
Harold, J. (2001). The End of Globalization: Lessons from the Great Depression. Cambridge: Harvard University Press
Argy, V. y Porter, M. (1972). The Forward Exchange Market and the Effects of Domestic and External Disturbances under Alternative Exchange Rates Systems. International Monetary Fund Staff Papers 19, Pgs. 503-32
Ricardo, D. (1963). The Principles of Political Economy and Taxation. Homewood, IL: Irwin
Corden W. M. (1971). The Theory of Protection. Oxford: Clarendon Press


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Principios de Microeconomía/611G01001
Principios de Macroeconomía/611G01005
Matemáticas I/611G01009
Microeconomía e Mercados/611G01012
Macroeconomía/611G01017

Observacións

Para seguir a materia recoméndase que o alumno cursase as materias de microeconomía e macroeconomía a nivel intermedio.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías