Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Conocer la estructura interna de una red de comunicaciones, considerando Internet como un caso práctico de especial relevancia |
AI9
|
BI1 BI2 BI3 BI8
|
CM5 CM6 CM7 CM8
|
Comprender en qué consiste la recuperación de información, cuál es su problemática específica, qué tipo de técnicas y modelos se utilizan para resolverla, y cómo se evalúa el rendimiento de un sistema diseñado para intentar resolver esta tarea |
AI9
|
BI1 BI2 BI3 BI4 BI8 BI10
|
CM5 CM6 CM7 CM8
|
Considerar posibles técnicas de integración de las características morfológicas y sintácticas de los idiomas, como método de mejora de los buscadores actuales. |
AI9 AI10
|
BI2 BI4 BI6 BI10
|
CM6 CM7 CM8
|
Buscar información en el dominio de toda la web |
AI9
|
BI3 BI8 BI10
|
CM6 CM7
|
Reformular una búsqueda en la web para mejorar los resultados |
AI9
|
BI3 BI5 BI8 BI10
|
CM6 CM7
|
Buscar información no textual en la web |
AI9
|
BI5 BI8 BI10
|
CM5 CM8
|
Sintetizar todos los conceptos estudiados en ideas concretas que permitan abordar tareas de perfeccionamiento de un sistema de recuperación de información particular, adaptándolo a la problemática específica de un determinado organismo o empresa. |
AI9 AI10
|
BI1 BI2 BI3 BI4 BI7 BI10
|
CM5 CM6 CM8
|
Considerar otro tipo de procesos de nivel superior a la recuperación de información, como pueden ser las tareas de extracción de información o búsqueda de respuestas. |
AI9 AI10
|
BI1 BI2 BI4 BI5 BI8 BI10
|
CM5 CM6 CM7 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introdución a internet |
¿Que é internet?
O fluxo de información en internet
Protocolos
Direccións |
Arquitectura de información en sitios web |
URL
HTML e estándares web
Protocolo http
Navegadores
Web vs. Internet
Tipos de sitios web.
|
Principios de Recuperación de Información |
Conceptos básicos
Medidas de rendimento
Modelos de Recuperación de Información
Modelos de Recuperación de Información para a web |
Busca de información na web |
Conceptos básicos.
Motores de busca: funcionamento e tipos.
Elementos dunha consulta: términos e operadores.
Limitacións das buscas.
Como mellorar os resultados.
Buscadores temáticos
|
Integración do coñecemento lingüístico nas tarefas de recuperación de información |
Variación lingüística: conceptos xerais
Tratamento da variación lingüística
Introdución á Minaría de Textos |
Busca no textual |
Mecanismos de compartición de arquivos.
Licenzas de uso e distribución de software e contidos.
Buscas multimedia: imaxes, audio e vídeo.
Navegación cartográfica: mapas e rutas |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Proba de resposta breve |
2 |
4 |
6 |
Discusión dirixida |
4 |
4 |
8 |
Traballos tutelados |
1 |
7 |
8 |
Presentación oral |
1 |
3 |
4 |
Aprendizaxe colaborativa |
7 |
7 |
14 |
Solución de problemas |
5 |
5 |
10 |
Sesión maxistral |
10 |
10 |
20 |
|
Atención personalizada |
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba de resposta breve |
Prueba escrita con problemas de similar dificultad a los planteados durante el curso. |
Discusión dirixida |
Se valorará la capacidad de adquisición de conocimientos del alumno, así como su capacidad de síntesis y exposición. |
Traballos tutelados |
El enunciado será lo suficientemente abierto como para que el alumno pueda explorar diferentes soluciones alternativas, y proponer ampliaciones y mejoras, contando en todo momento con el asesoramiento y supervisión del profesor. |
Presentación oral |
Exposición oral de un tema. |
Aprendizaxe colaborativa |
Son el complemento perfecto de las sesiones teóricas. Los alumnos completarán prácticas tanto individuales como por grupos, mediante su asistencia continuada en sesiones programadas con antelación, y en las que se les indicará el material a utilizar. |
Solución de problemas |
Se realizarán como complemento de todas las demás actividades, en algunos casos de forma autónoma por parte del alumno y en otras ocasiones dirigidas por el profesor. |
Sesión maxistral |
La técnica que mejor se adapta a la impartición de los contenidos teóricos en nuestro contexto está constituida por las clases magistrales. En ellas, haremos un uso intensivo de la pizarra y de las transparencias, de modo que el ritmo de exposición de conceptos por parte del profesor y el de asimilación de los mismos por parte del alumno sean lo más acordes posible. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Discusión dirixida |
Traballos tutelados |
Presentación oral |
|
Descrición |
El desarrollo de las clases se realizará atendiendo al progreso de los alumnos en las capacidades de comprensión y asimilación de los contenidos impartidos, compaginando el avance general de la clase con una atención específica a aquellos alumnos que presenten mayores dificultades en la tarea del aprendizaje y con un apoyo adicional a aquellos otros que presenten mayor desenvoltura y deseen ampliar conocimientos.
Dado el carácter personalizado de las tutorías, éstas no deben dedicarse a extender los contenidos con nuevos conceptos, sino a aclarar los conceptos ya expuestos. El profesor debe además utilizarlas como una interacción que le permita extraer conclusiones respecto al grado de asimilación de la materia por parte de los alumnos.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
Participación nas aulas e outras actividades de avaliación |
10 |
Traballos tutelados |
Traballos (de carácter OBRIGATORIO e, polo tanto, NECESARIO para aprobar ) |
40 |
Proba de resposta breve |
Exercicio escrito (de carácter OBRIGATORIO e, polo tanto, NECESARIO para aprobar ) |
40 |
Solución de problemas |
Exercicios e actividades propostas |
10 |
|
Observacións avaliación |
No caso da proba escrita, o criterio fundamental de avaliación será a demostración por parte do alumno do seu dominio dos contidos teóricos da materia.
No caso das demais sesións, os criterios de avaliación serán o cumprimento dos requisitos e obxectivos formulados nos enunciados dos exercicios, o grao de asimilación das técnicas vistas nas sesións teóricas, a claridade das explicacións do alumno á hora de presentar a solución proposta, e a responsabilidade no uso axeitado dos recursos dispoñibles no laboratorio.
No caso dos traballos tutelados, os criterios de avaliación serán similares.
Recordar de novo que é imprescindible realizar e aprobar tanto o exame coma o traballo tutelado para aprobar a materia.
Os alumnos matriculados a tempo parcial que solicitasen e obtido dispensa académica poderán entregar as actividades avaliables nas condicións e prazos específicos que se establecerán para tal efecto e se comunicará ao alumnado afectado a principio de curso.
Aos alumnos que obteñan cualificación de suspenso ou non presentado na primeira oportunidade manteráselles a cualificación da proba escrita e do traballo tutelado para a segunda oportunidade; tendo a opción de realizar de novo a proba e/ou o traballo para mellorar a nota. Os alumnos que aproben a materia na primeira oportunidade (xuño) non poderán repetir o exame nin reentregar traballos para mellorar a súa cualificación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Martos Rubio, Ana (2006). Aprende a buscar en Internet. Edición 2006. Anaya Multimedia, Madrid
Gralla, Preston (2007). Cómo funciona Internet. Anaya Multimedia, Madrid
Calishain, Tara; Dornfest, Rael (2005). Google. Los mejores trucos (2ª edición). Anaya Multimedia, Madrid
Abaurrea Velarde, Jorge (2012). Internet. Edición 2013. Anaya Multimedia, Madrid
Christopher D. Manning, Prabhakar Raghavan, y Hinrich Schütze (2008). Introduction to Information Retrieval. Cambridge University Press, Cambridge
W. Bruce Croft, Donald Metzler y Trevor Strohman (2009). Search Engines: Information Retrieval in Practice. Pearson Education, Upper Saddle River, NJ, USA |
|
Bibliografía complementaria
|
Martos, Ana (2001). Herramientas de búsqueda en Internet. Prentice Hall, Madrid
Carballar Falcón, José A. (2005). Internet: Libro del navegante (4º ed). Ra-ma, Madrid
Peña Pérez, Rosario (2004). Internet: nuevo curso de iniciación (5º ed). Inforbooks, Barcelona
Ricardo Baeza-Yates y Berthier Ribeiro-Neto (2011). Modern Information Retrieval: The Concepts and Technology behind Search (2nd Edition). Addison-Wesley Professional and ACM Press, Harlow (England)
Tramullas Saz, Jesús (2001). Recuperación de información en Internet. Ra-ma, Madrid |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|