Jewitt, Carey
(ed.) (2009). The Routledge Handbook of
Multimodal Analysis. London & New York: Routledge. Kress,
Gunther (2005 [2003]). El alfabetismo en
la era de los nuevos medios de comunicación. Málaga: Enseñanza Abierta de
Andalucía. Kress,
Gunther (2010a). "A social semiotic multimodal approach to human
communication: implications for speech, writing and applied linguistics". En Rosario Caballero Rodríguez & Mª Jesús Pinar Sanz (eds.). Ways and Modes of Human Communication (=
Colección Estudios; 129), Cuenca, Ediciones de la Universidad de Castilla-La
Mancha & Asociación Española de Lingüística Aplicada, 77-92. Kress, Gunther R. (2010b). Multimodality: a social semiotic
approach to contemporary communication. London & New York: Routledge. Kress, Gunther & Theo van Leeuwen (2001 [1996]). Reading
Images: The Grammar of Visual Design. London & New York: Routledge.
[Nova edición anunciada para 2015]. O'Halloran,
Kay L. & Bradley A. Smith (eds.) (2011). Multimodal studies: exploring issues and domains. New York & London: Routledge. Royce, Terry
D. & Wendy L. Bowcher (eds.) (2007). New
Directions in the Analysis of Multimodal Discourse. Mahwah, NJ &
London: Lawrence Erlbaum Associates. Carrera, F.
(2013). Comunicar 2.0. El arte de
comunicar bien en el siglo XXI. Barcelona: Profit. Cassany, Daniel (2012). En_línea: leer y escribir en la red (= Argumentos; 441). Barcelona: Anagrama. Hagen, Rose-Marie & Rainer Hagen (2010). Los secretos de las obras de arte: del tapiz de Bayeux a los murales de Diego Rivera, 2 vols. Köln: Taschen GmbH. Kress, Gunther (2005). “Gains and Losses: new
forms of texts, knowledge and learning”, Computers and Composition, 22,
5-22. Kress, Gunther & T. van Leeuwen (2001). Multimodal
Discourse. The Modes and Media of Contemporary Communication. London:
Arnold. Kress, Gunther & J. Bezemer (2009). Writing
in a Multimodal World of Representation.The Sage Handbook of Writing
Development. London: Sage. Levine, Philip & Ron Scollon (eds.) (2004). Discourse and Technology: Multimodal Discourse Analysis (= Georgetown University Round Table on Languages and
Linguistics). Washington, D.C.: Georgetown University Press. Manghui,
Dominique (2011). “La perspectiva multimodal sobre la comunicación. Desafíos y
aportes para la enseñanza en el aula”, Revista
Electrónica Diálogos Educativos, 22. URL: http://www.umce.cl/dialogoseducativos/n22/manghi. O'Halloran, Kay L. (ed.) (2004). Multimodal Discourse Analysis:
Systemic-Functional Perspectives (= Open Linguistics Series). London &
New York: Continuum. Scolari, Carlos Alberto (2013). Narrativas transmedia: cuando todos los medios cuentan. Bilbao: Deusto Ediciones. |