Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Obtener un conocimiento detallado sobre la corrección idiomática y los principales aspectos normativos de la lengua española. |
A5
|
|
|
Conocer y aprender a manejar diversos recursos para resolver dudas sobre la norma del español. |
|
B1 B2
|
C1 C6
|
Saber localizar en textos reales errores idiomáticos y corregirlos razonadamente. |
A15
|
B6
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. A corrección idiomática. A lingua estándar. A Gramática normativa. |
1.1. A teoría do falar de E. Coseriu.
1.2. A lingua estándar ou lingua exemplar.
1.3. A norma do español. |
2. Ortografía e ortoloxía do español. |
2.1. Ortografía.
2.2. Ortoloxía.
|
3. Cuestións normativas e clases de palabras. |
3.1. Substantivo e adxectivo.
3.2. Determinantes e numerais.
3.3. Verbo.
3.4. Pronome.
3.5. Preposición.
3.6. Conxunción.
3.7. Adverbio. |
4. Aspectos léxico-semánticos. |
4.1. Erros no uso do léxico.
4.2. Préstamos e estranxeirismos. |
5. Cuestións normativas na construción sintáctica. |
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
14 |
24 |
38 |
Lecturas |
2 |
4 |
6 |
Obradoiro |
24 |
34 |
58 |
Proba mixta |
2 |
40 |
42 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
4 |
0 |
4 |
|
Atención personalizada |
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición teórico-práctica, por parte do profesor, dos contidos da materia. |
Lecturas |
Lectura de artigos puntuais sobre aspectos concretos do temario. |
Obradoiro |
Realización de prácticas sobre temas concretos do temario, nas que se inclúen busca de solución a determinados problemas, probas de discriminación, probas de completar, corrección de textos, aplicación de normas, análise crítica de determinadas lecturas, traballo en grupo. |
Proba mixta |
Exame final no que se mostrarán os coñecementos e competencias adquiridos, tanto dende o punto de vista teórico como aplicado. |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Asistencia a conferencias e seminarios relacionados coa materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Proba mixta |
|
Descrición |
As profesoras estarán dispoñibles en horario de titorías co fin de resolver as dúbidas que poidan ir xurdindo.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
Exercicios prácticos e probas sobre algún aspecto concreto do temario. |
50 |
Proba mixta |
Examen final no que se mostrarán os coñecementos e competencias adquiridas, tanto dende o punto de vista teórico como aplicado. |
50 |
|
Observacións avaliación |
1. Para superar a materia a cualificación mínima da proba mixta deberá ser de 4 puntos sobre 10. 2. Na realización das actividades avaliables ao longo do curso e na dos exames será imprescindible seguir as normas proporcionadas no seu momento. 3. No caso dos exercicios e traballos, ademais, deben terse presentes as seguintes indicacións:
-o alumno deberá axustarse ao prazo de entrega fixado;
-evidentemente, o plaxio (é dicir, a utilización de textos ou ideas doutros autores sen indicar a fonte de procedencia), mesmo parcial, ou calquera outra falta de honradez académica, supoñerá o suspenso automático da actividade avaliada. 4. Para aprobar a materia será imprescindible mostrar un correcto dominio do español (ortografía, acentuación, puntuación, expresión, etc.). Cada falta de ortografía ou
de puntuación descontará 0,5 puntos da nota do exame, traballo ou exercicio. En caso de faltas moi graves, 1 punto. 5. Cualificarase como "non presentado", na primeira edición de actas (mes de xaneiro), a quen non se presente ao exame oficial. 6. Na segunda edición de actas (mes de xullo) o alumno poderá recuperar todos os instrumentos de avaliación arriba descritos, coas mesmas porcentaxes que na edición anterior. En caso de que non realice ningunha proba, será cualificado como "non presentado". 7. Os estudantes a tempo parcial con dispensa académica recoñecida realizarán actividades compensatorias dos talleres, logo de acordó co profesor. 8. A materia poderá ser adaptada a estudantes con minusvalideces e aos que non teñan un nivel de español similar ao nativo.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Coseriu, Eugenio ((1992)). Competencia lingüística. Gredos, Madrid
Real Academia Española ((2001)). Diccionario de la lengua española. Espasa-Calpe, Madrid, 22.ª ed. (avance de la 23.ª ed. en http://www.rae.es)
Martínez de Sousa, José ((2008)). Diccionario de usos y dudas del español actual DUDEA. Trea, Gijón, 4.ª ed.
Real Academia Española-Asociación de Academias de la Lengua Española ((2005)). Diccionario panhispánico de dudas. Santillana, Madrid. En línea en http://www.rae.es.
Real Academia Española-Asociación de Academias de la Lengua Española ((2013)). El buen uso del español. Espasa, Barcelona
Casado Velarde, Manuel ((2008)). El castellano actual. Usos y normas. EUNSA, Pamplona, 9.ª ed.
Gómez Torrego, Leonardo ((2011)). Hablar y escribir correctamente. Gramática normativa del español actual. Arco Libros, Madrid, 2 vols., 4.ª ed. (act.)
Montolío, Estrella (coord.) ((2008)). Manual práctico de escritura académica. Ariel, Barcelona, 3 vols., reimpr.
Real Academia Española-Asociación de Academias de la Lengua Española ((2011)). Nueva gramática básica de la lengua española. Espasa, Madrid
Real Academia Española-Asociación de Academias de la Lengua Española ((2010)). Nueva gramática de la lengua española. Manual. Espasa, Madrid
Real Academia Española-Asociación de Academias de la Lengua Española ((2010)). Ortografía de la lengua española. Espasa, Madrid
Martínez de Sousa, José ((2008)). Ortografía y ortotipografía del español actual. Trea, Gijón, 2.ª ed. |
A bibliografía complementaria darase en cada tema. Documentación na plataforma Moodle da UDC. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Recoméndase a asistencia a todas as sesións e o traballo diario. |
|