Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) Lingua Inglesa 4 Código 613G01019
Titulación
Grao en Español: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Inglés
Prerrequisitos
Departamento Filoloxía Inglesa
Coordinación
Nuñez Puente, Carolina
Correo electrónico
c.nunez@udc.es
Profesorado
Nuñez Puente, Carolina
Correo electrónico
c.nunez@udc.es
Web http://www.udc.es
Descrición xeral Esta materia amplía a formación básica na descrición da lingua inglesa e a teoría e práctica do inglés. O obxectivo xeral é chegar ao nivel C1 de CEF.

Competencias do título
Código Competencias da titulación

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Competencia lectora: comprender unha variedade de textos auténticos procedentes da prensa, obras de ficción, documentos, materiais de promoción ou de publicidade. A1
A2
A6
A8
A11
A15
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B10
C2
C3
C4
C5
C6
C7
Escritura: saber redactar un artigo, un ensaio, textos informativos, propostas, queixas, informes e recensións. A4
A6
A10
A11
A12
B1
B5
B6
B10
C1
C2
C3
C7
C8
Comprensión auditiva: comprender distintos tipos de discurso auténtico; monólogos, avisos, programas de radio e televisión, relatorios, anécdotas, interaccións entre varios falantes á vez, entrevistas, debates A2
A6
A10
A11
B8
B9
B10
C2
C3
C5
C7
Competencias orais: saber desenvolverse oralmente con falantes nativos e non nativos; proporcionar información, expresar e xustificar opinións, realizar comentarios axeitados, expresar acordo e desacordo, comparar, describir e especular. En resumo, os alumnos deben ser capaces de levar a cabo a comunicación eficaz, e de responder plenamente aos estímulos orais. A5
A6
A15
A21
A22
A23
B4
B5
B6
B8
B10
C2
C4
C5
C7
C8
Lingua e uso: posuír un vocabulario xeral amplo; coñecer frases e colocacións comúns, matices, verbos con partícula, modos de enlazar oracións; realizar transformacións gramaticais con soltura A6
A8
A22
A23
B4
B5
B7
B8
B10
C2
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
-ESCRIBIR:
Como escribir tanto un ensaio argumentativo coma un ensaio de investigación en estilo MLA
Que é o estilo de escritura MLA? Estilo e rexistro; linguaxe formal e informal; connotación e denotación; post-estruturalismo e oposición binaria; puntuación; parágrafo; conectores; o ensaio (e.g. o argumentativo e o de investigación); título; introdución; (hipó)tesis vs. tema; corpo; conclusión; fontes de información (web e imprimidas); lista de obras citadas; as citas no corpo do texto; plaxio; notas ao pé e ao final
-LER: Como facer exercicios de comprensión lectora Que é o pensamento crítico? Diferentes niveis de comprensión dun texto; gramática; vocabulario; estrutura; figuras retóricas; historia e trama; temas; caracterización; inferencia; dedución; análise; alcance e repercusión; significado e interpretación; conclusións; etc.
-FALAR: Como falar en público; como facer unha presentación oral; como participar nun debate; como comportarse nunha entrevista de traballo Tipos de discursos; consellos para loitar contra o medo escénico; uso de pausas, entoación e ritmo na oralidade; linguaxe corporal; cohesión e coherencia; convencer e persuadir; etc.

Os debates de clase estarán relacionados con temas relevantes como: arte e literatura, sexismo, videoxogos, obsesión coa aparencia física, capitalismo, homosexualidade, etc. Se queda tempo, aceptarei suxestións dos/ás estudantes sobre outros temas.
-GRAMÁTICA: Repaso e consolidación de estruturas gramaticais importantes.

Oracións condicionais; voz pasiva; pasado con significado de presente e/ou futuro; verbos modais; verbos con partículas; casos especiais de concordancia substantivo-verbo; etc.
-ESCOITAR: Gravacións audiovisuais en torno á gramática e as entrevistas de traballo
Os exercicios auditivos estarán relacionados coa gramática vista en clase. Os/ás estudantes tamén traballaredes con entrevistas de traballo e practicaredes para a proba auditiva e o exame oral.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 25 25 50
Seminario 12 5 17
Traballos tutelados 4 8 12
Presentación oral 0.5 12 12.5
Obradoiro 25 25 50
Proba mixta 2.5 4 6.5
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. Esta sesión completarase con discusiones dirixidas.
Seminario Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema ou dunha lectura. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario.
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais).
Presentación oral Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado expón traballos.
Obradoiro Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas prácticas.
Proba mixta Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Estou a disposición dos estudantes no meu despacho nas horas de titoría, como tamén a través do teléfono e o correo electrónico.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Sesión maxistral (GRUPOS GRANDES con coordinadora): As clases consistirán en leccións teóricas, debates de estudantes e práctica de estudantes sobre fala, escritura e gramática. Antes dos debates, os/ás estudantes terán que ler NOTICIAS (ou ver VÍDEOS) que colgarei en Moodle. Os/ás estudantes DEBATERÁN sobre estas noticias/vídeos; despois, organizaranse en grupos e ESCRIBIRÁN as súas opinións nun ensaio argumentativo. Para ser coherente coas vosas presentacións orais en grupo (ver abaixo), introducirei un DATO DIVERTIDO in cada clase.

10
Obradoiro (GRUPOS MEDIANOS E PEQUENOS con lector): En parte dos grupos medianos e en todos os os talleres, practicaredes as vosas habilidades para falar, escoitar e traballar coa gramática. Prestarase especial atención a como realizar CV e entrevistas de traballo. En ocasións, teredes que facer deberes baseados en material que estará en MOODLE.
10
Traballos tutelados Teredes que facer dúas tarefas:
(1) un CV (para o lector) e
(2) unha lista de Obras Citadas en estilo MLA (para a coordinadora).

En clase darémosvos as pautas para escribir tanto o CV como a lista de Obras Citadas. En canto á última, debe ter un TEMA elixido polo/a estudante e proporcionar un listado estilo MLA de:

-un libro, un capítulo de libro, un artigo de JSTOR, unha páxina web e unha fonte electrónica extra (e.g. entrevista en YouTube) SOBRE O TEMA ELIXIDO
10
Presentación oral Os/as estudantes deberían facer un PROXECTO entre 5 e 10 persoas; o proxecto consistirá en inventar un PRODUTO ou MÉTODO para incentivar o sentido do HUMOR e/ou o ENTUSIASMO das persoas. Mentres se fala, os/as estudantes terán prohibido ler de calquera tipo de notas. Teredes que gravar e subir o VÍDEO do proxecto e mandalo o GUIÓN (en formatos Word e PDF) á coordinadora por correo electrónico nunha data por fixar; o resto das directrices explicaranse en clase.
10
Proba mixta As partes do exame organizaranse como segue:

-LECTURA (con coordinadora): Esta parte consiste nunha proba de comprensión lectora das LECTURAS OBRIGATORIAS LONGAS, que estarán en MOODLE, e que son distintas dos relatos breves tratados nos seminarios. As devanditas LECTURAS LONGAS serán explicadas na sesión de grupo grande o último día de clase. DATA DO EXAME: 28 de maio

-ESCRITURA (con coordinadora): Teredes que escribir un ensaio argumentativo sobre un tema relevante fixado pola profesora; o devandito ensaio poñerá a proba as vosas habilidades tanto coa gramática coma coa escritura tipo MLA. Así pois, o ensaio debe ter: título, introdución (hipó)tesis, corpo e conclusión. DATA DO EXAME: 28 de maio

-PROBA AUDITIVA (con lector): Test de elección múltiple sobre unha gravación dunha entrevista de traballo. DATA DO EXAME:
aprox. a principios de maio (anunciaranse os detalles no seu momento)

-EXAME ORAL (con lector): Entrevista de traballo. DATA DO EXAME: aprox. a principios de xuño (detalles por anunciar)
50
Seminario (GRUPOS MEDIANOS coa coordinadora): En parte destes grupos, faremos exercicios de comprensión lectora de RELATOS breves que estarán colgados en MOODLE. Os/ás estudantes deben LER estes textos breves por adiantado, como tamén preparar os EXERCICIOS deMoodle que serán corrixidos en clase.
10
 
Observacións avaliación

- Para poder superar a materia, hai que sacar polo
menos un 4 (sobre 10) en dúas partes descritas no cadro
de avaliación--que son TRABALLOS TUTELADOS e EXAMES--e
polo menos un 5 (sobre 10) na NOTA FINAL.

-Os/as estudantes repetidores/as que
queiran realizar as tarefas non obrigatorias (e.g. participación en
clase) e non poidan asistir a clase por incompatibilidade horaria deberán
poñerse en contacto comigo ao comezo do cuadrimestre. Entón, asignareilles
outras actividades con que suplir as devanditas tarefas non obrigatorias.



- As datas de entrega dos traballos tutelados e
do resto das actividades anunciarase a comezos do semestre en clase e na
plataforma Moodle.

- Os traballos deben entregarse en tempo e
forma. Só aceptaranse entregas con atraso única e exclusivamente se hai unha
causa debidamente xustificada (p. ex. cun xustificante médico).

- Os traballos que mostren signos de plaxio
serán cualificados cun 0.

- Valorarase o traballo voluntario extra dos/as
alumnos/as, que pode ser de tres formas: (1) escribir un ou dous ENSAIOS
ARGUMENTATIVOS de modo individual para a coordinadora (240/250 palabras), (2)
escribir un único ENSAIO DE INVESTIGACIÓN de modo individual para a
coordinadora (450/500 palabras), (3) participar en solitario ou en grupo nun ESPECTÁCULO que se celebrará no mes de
maio coa coordinadora e/ou o lector (entre 1 e 10 minutos por persoa e/ou grupo)-los detalles serán anunciados máis
adiante. O devandito traballo voluntario extra poderá valer ata un 10% que será
engadido sobre a nota final.

- En caso de folga de profesores/ás en días de
clase, se fose necesario, os/as docentes dotarán aos/ás estudantes de material
didáctico a través de Moodle. En caso de folga de alumnos/as, os/as docentes
poderían pedilos aos/ás estudantes a entrega de exercicios con que substituír o
traballo dese/vos día/s.

- Xa sexa na primeira ou a segunda oportunidade,
os/as estudantes que non vingan ao exame serán cualificados/ás como Non presentados/ás.

- Para a oportunidade de XULLO, ademais das
partes do exame (50%) e os traballos tutelados (10%), os/as estudantes poderán
facer as tarefas non obrigatorias da seguinte forma: (sesión maxistral: 10%)
resumos do material ofrecido nas clases teóricas e redacción de ensaios fixados
pola profesora; (seminario: 10%) exercicios de lectura similares aos realizados
en clase; unha presentación oral individual (10%); e exercicios equivalentes
aos efectuados no taller (10%). Chegado o momento, anunciarei os detalles en Moodle.

- Aqueles/ás alumnos/ás que se matriculasen
oficialmente a tempo parcial e teñan concedida a DISPENSA académica, como
establece a normativa desta Universidade, serán avaliados/as en xuño o xullo seguindo
os mesmos criterios estipulados na oportunidade de xullo.                                                        


Fontes de información
Bibliografía básica

BIBLIOGRAFÍA RECOMENDADA

Collins COBUILD Advanced Dictionary of English. London: Collins ELT, 2012. Print.

Collins COBUILD Students’ Dictionary plus Grammar (Book & CD). London: Collins ELT, 2005. Print.

Cunningham, Gillie, Jan Bell, and Theresa Clementson. Face2face Advanced. Student’s Book and DVD Rom. Cambridge: CUP, 2013. Print.

Downes, Colm. Cambridge English for Job Hunting. Cambridge: CUP, 2008. Print.

Hewings, Martin. Advanced Grammar in Use: a Self-study Reference and Practice Book for Advanced Learners of English; with Answers and CD-ROM. Cambridge: CUP, 2013. Print.

---. Cambridge Grammar for CAE and Proficiency with Answers and Audio CDs.Cambridge: CUP, 2009.Print.

Hopkins, Diana, and Pauline Cullens. Cambridge Grammar for IELTS with Answers: a Self-study Grammar Reference and Practice.Cambridge: CUP, 2007. Print.

OED. Oxford English Dictionary. OUP. Web. 1 July 2014.

The Purdue OWL Family of Sites. The Writing Lab and OWL at Purdue and Purdue U, 2008. Web. 1 July 2014.

Swan, Michael. Practical English Usage. Oxford: OUP, 1996. Print.

Vince, Michael. Advanced Language Practice: English Grammar and Vocabulary. Oxford: Macmillan, 2009. Print.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías