Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Ter un coñecemento das produccións culturais da Humanidade (Arte, Pensamento, Literatura) |
A7 A17 A18
|
B3 B8
|
|
Coñecer os principais autores do Século de Ouro español,e valorar críticamente as súas produccións (particularmente os textos en prosa). |
A17 A18
|
|
|
Coñecer as técnicas e método de traballo e análise da ciencias humanas e sociais |
A1 A10 A11 A16
|
B1 B2 B7
|
C6
|
Valorar críticamente a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que debe enfrontarse e ser capaz de aproveitala para aprender e desenvolver o coñecemento |
|
B1 B2 B7
|
C3
|
Ter capacidade para comunicar os coñecementos adquiridos |
A5
|
B4
|
C1
|
Traballar de forma autónoma e con iniciativa |
|
|
C5
|
Utilizar as TIC'S para o exercicio como ferramenta de aprendizaxe |
|
|
C3
|
Capacidade para interrelacionar os distintos ámbitos da Filoloxía e da Cultura |
A9
|
B5
|
C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introducción.
|
Contexto histórico e filolóxico. O Humanismo renacentista. |
2. A prosa no s. XVI |
Xéneros e modelos |
3. A prosa de ideas
|
3.1. diálogo
3.2. A prosa epistolar
3.3. As misceláneas
3.4. Outros géneros: paremioloxías, biografías, historiografías, a literatura emblemática
|
4. A prosa de ficción:
|
4.1 O relato sentimental
4.2. Os libros de cabalerías
4.3. Os relatos moriscos
4.4. Obras celestinescas
4.5. O xénero picaresco
4.6. A novela corta e as coleccións de contos
4.7 Os relatos bizantinos
4.8 Os libros de pastores
|
5. O s. XVII. |
O Conceptismo |
6. A prosa no s. XVII. Xéneros e modelos. |
|
7. Grandes autores (I). Lope de Vega |
|
8. Grandes autores (II). Miguel de Cervantes |
|
9. Grandes autores (III). Francisco de Quevedo |
|
10. Grandes autores (IV). Gracián |
|
11. La literatura emblemática. Saavedra Fajardo. |
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
15 |
0 |
15 |
Aprendizaxe colaborativa |
8 |
10 |
18 |
Traballos tutelados |
0 |
30 |
30 |
Análise de fontes documentais |
12 |
10 |
22 |
Lecturas |
2 |
40 |
42 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
3 |
0 |
3 |
Proba mixta |
2 |
14 |
16 |
|
Atención personalizada |
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Nas clases expositivas o ritmo da clase recaerá fundamentalmente no profesor, que tratará de profundizar en cada un dos aspectos máis relevantes das obras e autores nos que se centra o programa e ofrecer e comentar a bibliografía coa que se ha de completar o tema. A exposición do profesor complementarase sempre coa lectura de textos literarios e comentario, e a intervención pertinene dos alumnos que o consideren. |
Aprendizaxe colaborativa |
Nas sesións de titorías en grupos reducidos traballaranse os textos con esta metodoloxía |
Traballos tutelados |
Os alumnos terán que realizar un traballo tutelado ao longo do curso. O tema e a extensión decidiráse coa profesora. |
Análise de fontes documentais |
Será fundamental traballar coas fontes documentais, tanto bibliografícas, como textos dos autores do Século de Ouro que se estudan en esta materia. Para iso leranse e comentaranse os textos, procederase o seu estudo material, textual, filolóxico e estilístico. |
Lecturas |
Será fundamental que a lectura dos textos de lectura obligatoria se faga con antelación a explicación dos temas. Ademais de esas lecturas, as clases centraranse nos textos e complementaranse con lecturas complementarias. |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Ao longo do curso celebraranse diversos eventos científicos ou divulgativos, coma conferencias, etc. sobre os temas obxeto do program ao que é conveniente que asistan os alumnos. |
Proba mixta |
Ao final do cuadrimestre realizarase unha proba mixta escrita que permitirá avaliar os coñecementos que se obtiveron ao longo deste período acerca da materia.
Para aqueles que non superen a proba haberá unha segunda oportunidade no mes de xullo.
Será preciso obter unha nota mínima de 4 sobre 10 (e compensar coas outras fontes de avaliación) para poder superar a materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Análise de fontes documentais |
Aprendizaxe colaborativa |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Os traballos tutelados requerirán de, polo menos, 2 titorías co profesor antes da entrega.
O alumno poderá sempre, se for preciso, requerir a atención personalizada do profesor, tanto nas sesións de tutorías en pequeno gurpo nas que se traballe coa metodoloxía da aprendizaxe colaborativa, como nas 6 horas de titorías semanais que cada docente ten asignadas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
Na avaliación do traballo tutelado teráse en conta os seguintes aspectos: a correcta presentación formal, segun os criterios marcados polo profesor, a correción ortográfica e gramatical, a estructuración adeucada, a claridade expositiva,a orixinalidade e a madurez dos contidos e a utilización de bibliografía e fontes documentais axeitadas ao nivel do alumno e do tema. |
50 |
Proba mixta |
En cada unha das oportunidades (final de cuadrimestre e xullo), realizarase nas datas oficiais unha proba mixta que consistirá en unhas preguntas sobre os contidos e un comentario ou un exercicio sobre un ou varios textos.
Aplicaranse os mesmos criterios citados anteriormente e, ademáis, a adecuación da resposta á pregunta formulada. |
50 |
|
Observacións avaliación |
Só se aceptarán traballos, actividades, etc. que se entreguen na data establecida, en soporte papel, e seguindo as normas para a entrega de traballos escritos. Non se poderá aprobar a materia sen ter unha cualificación mínima de 4 sobre 10 na proba mixta. Na segunda oportunidade (xullo), a data de entrega das actividades do alumno será o mesmo día que a fixada oficialmente para o exame. MOI IMPORTANTE: O alumno será avaliado e calificado sempre que acuda ao exame. Recibirá a cualificación de "NON PRESENTADO" cando non acuda o exame. Arbitraránse medidas para atender e avaliar aos alumnos a tempo parcial con dispensa académica recoñecida.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
OBRAS DE LECTURA OBLIGATORIA: S. XVI: Ana Vian Herrero (ed.), Diálogos españoles del Renacimiento. Almuzara. Toledo, 2010 (selección). Montemayor, Jorge de, La Diana, ed. A. Rallo Gruss, Madrid, Cátedra, 1991 edición, prólogo y notas de Juan Montero; con un estudio preliminar de Juan Bautista de Avalle-Arce, Barcelona, Crítica, D.L. 1996 [selección]. Antología de los libros de caballerías castellanos, ed. de José Manuel Lucía Megías, Alcalá de Henares, Centro de Estudios Cervantinos, 2001. [selección] S. XVII Quevedo, Francisco de, Los Sueños, ed. de Ignacio Arellano, Madrid, Cátedra, 1999. [selección] Cervantes, Miguel de, El Quijote, ed. de Francisco Rico, ed. Crítica, 1998. Gracián, Baltasar, El Discreto,ed. Aurora Egido, Madrid, Alianza, 1997 [selección]. Saavedra Fajardo, Diego, Empresas Políticas, ed. Sagrario López Poza, Madrid, Cátedra, 1999 [selección]. Selección de textos en prosa [Ovidio, Aristóteles, Luciano de Samosata, Séneca, Petrarca, Dante, Bembo, Leon Hebreo, Boccacio...] de diferentes autores proporcionados pola profesora e que son fundamentais para entender o desenvolvemento da prosa dos Séculos de Ouro que se leráo ou aos que se fará referencia ao longo do curso e que o alumno podrá consultar, ler ou obter en Moodle. |
Bibliografía complementaria
|
|
ALBERICH, J. et al. , (dir), Historia de la Literatura Española, Madrid, Cátedra, 1990, 2 vols. CARRASCO URGOITI, S. , F. LÓPEZ ESTRADA y F. CARRASCO, La novela española en el siglo XVI, Madrid, Iberoamericana, Vervuert, 2001. MAINER, J. C (dir), Historia de la literatura española, vol. 3 (de 1598 a 1691), Pedro Ruiz (coord.), Crítica, 2009. PEDRAZA, Felipe B. y Milagros Rodríguez, Las épocas de la literatura española, Madrid, Ariel, 1990. PRIETO, Antonio, La prosa española del siglo XVI, M., Cátedra, 1986 RALLO GRUS, A., La prosa didáctica en el siglo XVI, Madrid, Taurus, 1987. RALLO GRUS, A., La prosa didáctica en el siglo XVII, M., Taurus, 1988. RICO, Francisco (dir)., Historia y crítica de la literatura española, Barcelona, Crítica, 1994, vols. II, III y suplementos. RODRÍGUEZ CACHO, Lina, Manual de historia de la literatura española, Castalia, 2009,vol 1. En cada tema facilitarase bibliografía específica. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Introdución aos Estudos Literarios/613G01005 | Lingua e Cultura Clásica/613G01006 | Literatura Española/613G01011 | Literatura Española Medieval/613G01022 | Literatura Española do Século de Ouro 1/613G01023 |
|
|