Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) Lecturas de Literatura Española. Prosa Código 613G01027
Titulación
Grao en Español: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Optativa 4.5
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Filoloxía Española e Latina
Coordinación
Lopez Criado, Fidel
Correo electrónico
fidel.lopez.criado@udc.es
Profesorado
Lopez Criado, Fidel
Correo electrónico
fidel.lopez.criado@udc.es
Web
Descrición xeral A narrativa española dende 1975: lectura, estudo bibliográfico e análise de texto.

Competencias do título
Código Competencias da titulación

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española. Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos. Adquirir capacidade de autoformación. Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. A2
A5
A11
B5
B7
C4

Contidos
Temas Subtemas
1. Plantexamientos histórico-literarios. 1.1. A literatura como instrumento do poder.
1.2. Contextos histórico-literarios.
2. Estado da cuestión bibliográfica.
2.1. Consideracións críticas e historiográficas
(HCLE).
3. Case studies: lecturas. 3.1. Eugenio Suárez Galbán. Balada de la guerra hermosa. Madrid: Fundamentos, 1982.

3.2. Arturo Pérez Reverte. El Club Dumas. Madrid: Alfaguara, 1993.

3.3. Sánchez, Clara. Lo que esconde tu nombre. Madrid, Destino, 2010.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 16 16 32
Lecturas 5 25 30
Obradoiro 11 17 28
Proba mixta 0 20 20
 
Atención personalizada 2.5 0 2.5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral O profesor explicará os fundamentos histórico-literarios pertinentes da materia objeto de estudio.
Lecturas O alumno preparará as lecturas que o profesor lle asigne previamente, que serán avaliadas puntualmente.
Obradoiro Mediante a combinación de diversas metodoloxías (discusión dirixida, debate, ejercicios, etc.) o alumno levará a cabo distintas actividades sobor diferentes aspectos do programa baixo a supervisión do profesor
Proba mixta Haberá un examen final sobor diversos aspectos (autores, obras, movimientos, etc) da materia obxecto de estudo. Se valorará a capacidade de comprensión, pensamento crítico e dominio do idioma castelá..

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Descrición
O alumno acudirá periódicamente a tutorías para aclarar dúbidas sobre os temas suscitados na presentación do profesor.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Sesión maxistral Se valorará a participación activa do alumno, na que debe reflexar a súa preparación (lectura e reflexión) das lecturas asignadas. 10
Proba mixta Haberá un examen final sobre diversos aspectos (autores, obras, movimientos, etc) da materia obxecto de estudo. Se valorará a capacidade de comprensión, pensamento crítico e dominio do idioma castelán. 50
Lecturas Mediante diversos controles de lectura, se valorará a capacidade de comprensión e expresión (en castelán) do alumno. 40
 
Observacións avaliación
  1. Na proba mixta é necesario obter unha cualificación mínima de catro sobre dez para superar a materia.
  2. Recibirán a cualificación de "Non Presentado" aqueles alumnos que non se presenten á proba mixta.
  3. Na segunda oportunidade, gardaranse as notas de todolas actividades superadas
  4. Para os estudantes con
    dedicación a tempo parcial ou de modalidades específicas de aprendizaxe e
    apoio
    a diversidade, o profesorado responsable poderá adoptar na guía docente
    opcións
    das actividades de avaliación continua e obrigatorias que considere
    oportunas
    para que o estudante poida superar a materia. Excepcionalmente, no caso
    de que
    o estudante, por razóns debidamente xustificadas, non puidera realizar
    todas as
    probas de avaliación continua, o profesor adoptará as medidas que
    considere
    oportunas para non prexudicar a súa cualificación. A saber: a nota da Proba mixta (ou Exame final) será o
    100% da cualificación.

Fontes de información
Bibliografía básica

HCLE: volúmenes 6, 6/1, 7, 7/1, 8, 8/1, 9 y 9/1, relacionadas cos movimentos, autores e obras abarcados na asignatura. (reservado na biblioteca da Facultad de Filología)

5. Lecturas de ampliación bibliográfica:

  1. Prats i Cuevas, España: Siglo XX (1898-1931). Madrid,  Anaya 1988.
  2. Paniagua,Javier. Espana: Siglo XX (1931-39). Madrid. Anaya, 1988.
  3. Castelló,J.E. Espana: Siglo XX (1939-78). Madrid, Anaya, 1988.
  4. La novela en el siglo XX (Desde 1939)
  5. Ferreras, J. La novela española de nuestrra época. Madrid, Taurus, 1988
  6. Tusón,V. Poesía Española actual. madrid, Anaya, 1985.
  7. Huerta Calvo, Joaquín. Historia del teatro español. Siglo XX (Hasta 1939). Madrid, Gredos, 1988.
  8. Ferreras, J.i. El teatro en el siglo XX: Desde 1939. Madrid,Taurus, 1988.
  9. Díez Huélamo, Begoña. Obras clave de la lírica española en lengua castellana. Barcelona: Ciclo, 1990.
  10. Ferreres, Rafael. Los límites del modernismo y el 98.Madrid: Taurus, 1981.
  11. Jackson, G. Aproximación a la España Contemporánea, 1898-1975 .Barcelona: Grijalbo, 1980.
  12. Mainer, José Carlos.Modernismo y 98, VI. Historia y crítica de la literatura española.Barcelona: Crítica, 1980.
  13. Orozco, Emilio. Modernismo y barroco. Madrid: Cátedra, 1990.
  14. Shaw, Donald. La generación del 98 .Madrid: Cátedra, 1977.
  15. Zavala, Iris M. Fin de siglo: modernismo, 98 y bohemia .Madrid: Cuadernos para el Diálogo, 1974.
  16. Fernández Santander, Carlos. Bibliografía de la novela (1936-1986). La Coruña: Librería Arenas, 1986.
  17. Garrido Gallardo, Miguel Angel."La teoría de la literatura española en el último lustro: Ensayo bibliográfico", en Varia Bibliográfica:
  18. Homenaje a José Simón Díaz .Kassel: Reichenberger, 1988.
  19. González de Mendoza, Pilar. Catálogo bibliográfico de la novela española, 1960-1980;3 vols. Madrid: Universidad Complutense de Madrid, 1988.
  20. Martínez Cachero, J. M."Bibliografía crítica sobre la novela española entre 1936 y 1980". La novela española entre 1936 y 1980 .Madrid: Castalia, 1985; 481-589.
  21. Bousoño, Carlos. Poesía poscontemporánea (Cuatro Estudios y una introducción).Madrid: Júcar, 1985. Paulino Ayuso, José.
  22. Garcia Lorenzo, Luciano, y María Francisca Vilches de Frutos."El teatro español del siglo XX: Estado de lainvestigación y últimas tendencias". Siglo, 2 (1984-85), 1-14.
  23. García Posada, Miguel.La nueva poesía: 1975-1992. Barcelona: Crítica, 2009.
  24. Podol, Peter, et al. "El drama español del siglo XX: Estado de la cuestión bibliográfica".Estreno: 13 (1987), 32-36; 14 (1988), 59-63;15 (1989), 29-39.
  25. Romera Castillo, José."Bibliografía", en "Texto y representación desde la perspectiva semiótica: un estado de la cuestión", en Simposio "O Teatro e o seu Ensino".Coruña: Universidade da Coruña, 1993.
  26. García de la Concha, Victor. La poesía española de 1935 a 1975.Madrid: Cátedra, 1987.
  27. Lechner, J. El compromiso en la poesía española del siglo XX (II: 1939-1974) .Leiden: Universitaire Press, 1975.
  28. Paulino Ayuso, José. La poesía en el siglo XX; desde 1939. Madrid: Playor, 1983.
  29. Prat, Ignacio. Estudios sobre poesía contemporánea .Madrid: Taurus, 1983.
  30. Provencio, Pedro. Poéticas españolas contemporáneas: La generación del 70. Madrid: Hiperión, 1988.
  31. Sanz Villanueva, Santos. Literatura actual. Historia de la literatura española. Siglo XX, Tomo 6/2.Barcelona: Ariel, 1984.
  32. Se recomendarán/distribuirán en clase otras lecturas pertinentes.

El profesor asesorará al alumno sobre bibliografía específica (personalizada).

 

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías