Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Ser capaz de leer crítica y creativamente en inglés |
A1 A2
|
B5 B7 B8
|
C4
|
Ser capaz de situar un texto en su contexto sociocultural correspondiente, y de relacionarlo con otros textos, para apreciar similitudes y diferencias entre ellos |
A1 A3 A6 A7 A14 A15 A16
|
B5 B7 B8
|
C4
|
Saber argumentar una crítica oralmente en lengua inglesa, y saber escuchar las críticas de los/as compañeros/as, en los debates de clase |
A1 A2 A3 A6 A11 A14 A15 A16
|
B1 B4 B5 B7 B8 B10
|
C2 C4 C7
|
Saber redactar un ensayo literario en inglés |
A1 A2 A3 A6 A14 A15 A16 A23
|
B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10
|
C2 C3 C4 C6 C8
|
Trabajar en grupo (lecturas comentadas, exposiciones orales, etc) |
A9 A10 A11 A14
|
B3 B4 B6 B8 B9 B10
|
C4 C7
|
Respetar la literatura como arte, disfrutar de ella como muestra de la imaginación humana, y valorarla como una de las mejores productos del pensamiento crítico a nuestro alcance |
A1 A2 A3 A7 A15 A16
|
B5 B8 B10
|
C4 C7
|
Realizar las tareas de forma crítica y creativa en los plazos asignados |
A1 A2 A3 A6 A10 A11 A14 A15 A16
|
B3
|
C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introducción á materia.
|
Os novos retos da literatura en lingua inglesa (séculos XX e XXI) |
1. Literatura, (neo)colonialismo e globalización.
|
Textos de Bobis, Soyinka, Viramontes. |
2. Literatura e diversidade (clase, xénero, etnia).
|
Textos de Adiga, Kingston, Jen, Morrison. |
3. Literatura e cine. PROJECT.
|
Adaptacións de obras de Delillo, Hwang, Munro. |
4. Outros retos do nuevo milenio
|
Extractos da obra de Atwood e Yamashita. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
7 |
42 |
49 |
Discusión dirixida |
7 |
7 |
14 |
Sesión maxistral |
10 |
0 |
10 |
Proba mixta |
4 |
12 |
16 |
Traballos tutelados |
1 |
14 |
15 |
Presentación oral |
1 |
2.5 |
3.5 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
2 |
1 |
3 |
|
Atención personalizada |
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
Exercizos orais ou escritos de comprensión e interpretación das lecturas obrigatorias feitas previamente (en horas no presenciais). As lecturas serán fundamentalmente textos literarios breves (relatos, poemas ou extractos de libros) e máis algún artigo sinxelo. Na medida do posible, se proporcionará acceso a edicións bilingües ou traduccións para facilitar a análise dos textos orixinais (en lingua inglesa). |
Discusión dirixida |
Técnica de dinámica de grupos na que as/os estudantes debaten sobre un tema, xeralmente moderado pola profesora, quen tamén propón interrogantes e distintas opinións sobre o devandito tema. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Proba mixta |
Proba escrita ou oral na que se busca responder a preguntas cortas ou de certa amplitude, valorando a capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), creatividade e espírito crítico. Permite medir as habilidades que non poden avaliarse con probas obxectivas como a capacidade de crítica, de síntese, de comparación, de elaboración e de orixinalidade do estudante; polo que implica un estudo amplo e profundo dos contidos, sen perder de vista o conxunto das ideas e as súas relacións. |
Traballos tutelados |
Ver aptdo. "Avaliación/Evaluación/Assessment"... |
Presentación oral |
Ver aptdo. "Avaliación/Evaluación/Assessment"... |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Actividades realizadas polo alumnado que implica a participación en en congresos, simposios seminarios ou conferencias co obxectivo de profundar no coñecemento de temas de estudo relacionados coa materia e actualizar os devanditos coñecementos. Ao remate do evento científico-divulgativo haberá que elaborar un resumo ou recensión desta actividade. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Presentación oral |
|
Descrición |
A profesora estará a disposición dos/as estudiantes para calquera consulta académica, que se pode realizar por correo electrónico ou ben en persoa no gabinete da profesora, sempre no horario oficial de titorías (6 horas semanais), salvo excepción oficialmente aceptada (en caso de cambios ou permisos se deixará notificación na porta do gabinete). |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Discusión dirixida |
La profesora planteará diversas cuestiones para debatirlas en clase. Dichos debates servirán para evaluar el trabajo diario de los/as alumnos/as (e.g. lecturas). |
10 |
Traballos tutelados |
Cada estudiante elaborará un ensayo comparativo (correspondiente al tema 3, "Literatura y cine"), bajo la supervisión de la profesora. |
20 |
Análise de fontes documentais |
A lo largo del curso la/el estudiante realizará análisis de los textos obligatorios, tanto de forma oral como escrita, generalmente en las clases prácticas. Alguno de los ejercicios escritos se recogerán y computarán para la evaluación final. |
15 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Dependiendo de la naturaleza del evento, se solicitará una recensión o bien se realizará un ejercicio en clase acerca de los temas tratados en el congreso/conferencia al que se ha asistido. |
5 |
Proba mixta |
Habrá varias pruebas breves a lo largo del curso, que sumarán un total del 10%, además de una prueba sumativa final más larga y completa (dos horas), que tendrá un valor del 30% sobre el 40% de este apartado. Dicho examen final consistirá en distintos ejercicios teórico-practicos: pruebas de ensayo y preguntas más breves. La nota mínima exigida para hacer media con el resto de las pruebas evaluativas, será de 4 sobre 10. |
40 |
Presentación oral |
Exposición oral del trabajo tutelado o PROJECT. |
10 |
|
Observacións avaliación |
-Para acceder á
avaliación continua, a nota media ponderada das actividades de dentro e fóra de
clase deberá ser alomenos de 4. Aínda que o exame se poderá sumar se se acada
un 4 na devandita proba sumativa, non debe esquecerse que, para superar a
asignatura, a nota final ten que ser igual ou superior a 5, computando o exame. - Na oportunidade de
xullo o alumnado realizará un traballo (50% da nota) e o exame (50% da nota).
As/os estudantes que entreguen e expoñan o traballo comparativo (Project) e que
ademáis
realicen satisfactoriamente alomenos o 70% de las actividades
avaliables ao longo do curso, non teñen que presentar ningún traballo
adicional. - Os estudantes que non
se presenten ás probas obxectivas da primeira ou segunda oportunidade acadarán
a cualificación de Non Presentado se non entregarón mais do 50% das actividades
avaliables durante o curso. - Segundo as directrices
do VOAT,os estudantes que suspendan na primeira oportunidade e non se presenten
á segunda oportunidade de xullo, figurarán coa nota Suspenso na primeira
oportunidade. - DISPENSA
ACADEMICA, EN SU CASO: Aqueles/as estudiantes que oficialmente teñan sido matriculados a tempo parcial, e teñan concedida unha dispensa académica, como establece a Normativa de permanencia desta universidade, deberán contactar coa profesora da materia ao principio do curso e serán avaliados en calquera oportunidade seguindo os mesmos criterios que para a segunda oportunidade de xullo - A lingua empregada nos traballos,
exercizos e probas será a lingua inglesa. O inglés será a lingua habitual de
comunicación en el aula, aínda que se facilitará o acceso a los textos en
versión bilingüe o traducida cuando sea posible. Tamén se facilitará un
glosario básico (para a comprensión dos textos literarios) nas probas de
análise e comentario de textos.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Manzanas Calvo, Ana y Jesús Benito Sánchez (2001). ""I, Too, Sing America": la narrativa étnica". EN Historia crítica de la novela norteamericana (ed. Gurpegui, J.A.). Salamanca: Almar
Jehlen, Myra (1995). "Gender". EN Critical Terms for Literary Study (Lentricchia, Frank and Thomas McLaughlin, eds.).. Chicago: University of Chicago Press.
Barry, Peter (2002). Beginning Theory: An Introduction to Literary and Cultural Theory. . Manchester: Manchester University Press.
Steger, Manfred (2013). Globalization: A Very Short Introduction. Oxford: OUP
Culler, Jonathan (2000). Literary Theory: A Very Short Introduction. . Oxford: OUP
Bertens, Hans. (2008). Literary Theory: The Basics. . London: Routledge.
Ashcroft, Griffiths y Tiffin (2007). Postcolonial Literature: The Key Concepts. London/NY: Routledge |
*IMPORTANTE:* Para facilitar o acceso ás obras literarias, todas breves, deixarase unha copia das mesmas en Moodle ou en reprografía a modo de "apunte". Cada semana analizarase un extracto ou texto literario breve, maioritariamente narrativa contemporánea, obras de: - Adiga, Aravind. - Atwood,
Margaret. - Bobis, Merlinda. - Delillo, Don. - Hwang, David H. - Jen, Gish. - Kingston, Maxine H. - Morrison, Toni. - Munro, Alice. - Soyinka, Wole. - Viramontes, Helena M. - Yamashita, Karen T.
|
Bibliografía complementaria
|
(). . |
Ademáis da bibliografía secundaria recomendada, que consta de extractos ou capítulos dos libros que aparecen enriba, ao longo curso se facilitará a cada estudiante bibliografía complementaria para cada tema. Tambén se dará orientación sobre que textos e adaptacions cinematográficas son recomendables para realizar o traballo individual ou PROJECT. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Lingua Inglesa 1/613G01003 | Lingua Inglesa 2/613G01008 | Literatura Inglesa 1/613G01010 | Literatura Inglesa 2/613G01017 |
|
Observacións |
Recoméndase ter alcanzado un nivel de lingua inglesa medio-alto (B2), tendo superadas as materias de Lingua Inglesa de primeiro e segundo curso do grado. Para complementar o visto en Literatura Inglesa 1 y 2, materias obrigatorias de primeiro e segundo curso, nesta asignatura optativa se prestará especial atención aos temas máis representativos e novedosos da literatura publicada nas últimas décadas nos distintos países de fala inglesa. |
|