Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A1
|
|
|
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A11
|
|
|
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
A15
|
|
|
Adquirir capacidade de autoformación. |
|
B3
|
|
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
|
B7
|
|
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional. |
|
B10
|
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
C4
|
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A2
|
|
|
Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria. |
A3
|
|
|
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua galega. |
A4
|
|
|
Coñecer as literaturas en lingua galega, española e inglesa. |
A7
|
|
|
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A11
|
|
|
Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos. |
A14
|
|
|
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
|
B1
|
|
Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas. |
|
B2 B6
|
|
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
|
B6
|
|
Apreciar a diversidade. |
|
B8
|
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. A literatura galega no século XX. |
1.1. Definición e caracterización xeral. |
2. O tempo das Irmandades da Fala. |
2.1. O grupo Nós.
2.2. As vangardas. |
3. Guerra Civil e posguerra. |
3.1. A Guerra Civil e a posguerra en Galiza.
3.2. A literatura na emigración e no exilio. |
4. Da posguerra ao réxime autonómico: continuidade e renovación. |
|
5. Da década de oitenta á actualidade: as últimas tendencias. |
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
1 |
0 |
1 |
Presentación oral |
1 |
6.5 |
7.5 |
Sesión maxistral |
10 |
10 |
20 |
Seminario |
10 |
20 |
30 |
Lecturas |
1 |
25 |
26 |
Análise de fontes documentais |
8 |
12 |
20 |
|
Atención personalizada |
8 |
0 |
8 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Presentación inicial da materia e dos materiais sobre os que deberá traballar o alumnado e sobre os que se desenvolverá o seminario. |
Presentación oral |
Presentación oral individual por parte de cada alumno e de cada alumna dun asunto relacionado cos contidos da materia e decidido entre a profesora e o/a estudante. |
Sesión maxistral |
Presentación por parte da profesora das liñas xerais de cada un dos temas contemplados no programa da materia co enfoque previsto no descritor. |
Seminario |
Traballo en grupo coa finalidade do estudo intensivo dun tema. Discusión, participación, elaboración de documentos e conclusións nas que se envolven todos os compoñentes do seminario. |
Lecturas |
Lectura obrigada dos textos literarios indicados no apartado 8 da guía, e dos textos críticos que a profesora indique na aula. |
Análise de fontes documentais |
Análise de textos críticos, historiográficos, xornalísticos que se desenvolverá na aula. Previamente, o/a estudante deberá ler e preparar os textos de forma individual. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Seminario |
Sesión maxistral |
Análise de fontes documentais |
Presentación oral |
|
Descrición |
A profesora orientará aos e ás estudantes na preparación dos seminarios, das presentacións orais e na metodoloxía de análise das fontes de información. Tamén en calquera cuestión das expostas nas sesións xerais nas que o/a estudante solicite orientación.
A atención persoal poderá ser presencial, no horario previsto a estes efectos, a través da plataforma moodle ou a través do correo electrónico.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Lecturas |
As lecturas obrigatorias deben realizarse para poder participar de forma efectiva no seminario e levar a cabo a presentación oral. A porcentaxe de avaliación de cada unha destas metodoloxías inclúe a correspondente á realización das lecturas. |
0 |
Seminario |
A profesora poderá solicitar a cada estudante a entrega por escrito das conclusións do seminario. |
20 |
Sesión maxistral |
Realizarase unha única proba escrita sobre os temas tratados na aula. |
35 |
Análise de fontes documentais |
A profesora porá a disposición do alumnado os materiais obxecto de análise. O alumnado deberá ler e analizar estes materiais e participar na exposición das súas conclusións na aula. |
10 |
Presentación oral |
O/a estudante exporá na aula, durante un mínimo de 20 minutos e un máximo de 1 hora, as súas conclusións sobre un asunto que escollerá de entre os tratados na materia. A exposición será necesariamente oral, aínda que poderá ser completada coa utilización de material audiovisual de apoio. |
35 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación terá en conta o exposto nos apartados anteriores: participación do alumnado na análise de fontes documentais (10 %), a entrega das conclusións por escrito do seminario (20%), a presentación oral (35%), a proba escrita (35%). Para poder levar a cabo con éxito estas tarefas, o/a estudante deberá realizar necesariamente as lecturas indicadas pola profesora. Quen non supere a materia no mes de xuño, terá unha segunda oportunidade para facelo no mes de xullo. Nesta segunda oportunidade, deberánse presentar/realizar as actividades non superadas ou non presentadas anteriormente, de acordo coas indicacións específicas que dará a profesora. Terá a cualificación de "non presentado" quen non realice a presentación oral ou a proba escrita; ou quen non asista e participe cando menos no 50% das sesións presenciais.
O/a estudante que solicite e obteña dispensa académica terá condicións especiais de avaliación, que substituirán as actividades presenciais por outras equivalentes, tendo en conta a disponibilidade do/a estudante. A fin de programar axeitadamente estas actividades, o/a estudante nesta situación deberá porse en contacto coa profesora antes do inicio das aulas, enviando un correo electrónico a t.lopez@udc.es.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Conforme o exposto no descritor da materia, serán obras de lectura obrigada as seguintes:
Cabanillas, Ramón e Vilar Ponte, Antón, O Mariscal en Cabanillas, Ramón, Obra en galego completa (ed. de Xesús Alonso Montero), Akal, Madrid, 1979. Cortezón, Daniel, Prisciliano. Traxidrama en dous aitos, Galaxia, Vigo, 1970. Cunqueiro, Álvaro, Merlín e familia, Galaxia, Vigo, 1955.
Méndez Ferrín, Xosé Luís, Percival e outras historias, Galaxia, Vigo, 1958.
Queizán, María Xosé, Amantia, Xerais, Vigo, 1984.
Seoane, Luís, A soldadeira, Edicións do Castro, Sada, 1996.
A profesora facilitará, a través da plataforma moodle, unha pequena selección de textos poéticos que o/a estudante tamén deberá ler.
Como obras de referencia de carácter xeral, pódense consultar as seguintes:
Carballo Calero, Ricardo, Historia da Literatura Galega Contemporánea, Galaxia, Vigo, 1981. Lourenzo, Manuel e Pillado Mayor, Francisco, Dicionario do teatro galego, Sotelo Blanco, Barcelona, 1987. Tarrío, Anxo, Literatura galega. Aportacións a unha historia crítica, Xerais, Vigo, 1997. Tarrío, Anxo (coord.), Galicia. Literatura (vols. XXXII-XXXIV), Hércules de edicións, A Coruña. Tato Fontaíña, Laura, Historia do teatro galego. Das orixes a 1936, A Nosa Terra, Vigo, 1999. Vilavedra, Dolores (coord.), Diccionario da Literatura Galega, Galaxia, Vigo, 1995-2000. Vilavedra, Dolores, Historia da Literatura Galega, Galaxia, Vigo, 1999. VV. AA., Historia da Literatura Galega, A Nosa Terra, Vigo, 1996.
|
Bibliografía complementaria
|
|
A profesora facilitará, a través da plataforma virtual moodle, a bibliografía e os recursos bibliográficos complementarios pertinentes para cada un dos temas e cada unha das obras obxecto de estudo nesta materia. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para calquera dubida, poden pórse en contacto coa profesora, en horario de atención ao alumnado, ou concertando cita previa no enderezo electrónico t.lopez@udc.es. |
|