Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) Literatura Española dos Séculos XX e XXI Código 613G01040
Titulación
Grao en Español: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Filoloxía Española e Latina
Coordinación
Lopez Criado, Fidel
Correo electrónico
fidel.lopez.criado@udc.es
Profesorado
Lopez Criado, Fidel
Correo electrónico
fidel.lopez.criado@udc.es
Web
Descrición xeral Estudo dos autores/obras/períodos/movimentos literarios máis significativos/representativos da literatura española dos séculos XX e XXI.

Competencias do título
Código Competencias da titulación

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Conocimiento y valoración crítica de los autores/obras/períodos/movimientos literarios más significativos/representativos de la literatura española de los siglos XX y XXI, atendiendo a las siguientes competencias de la titulación: A1, A2, A10, A15, A16, B1, B3, B7, y C4. A1
A2
A5
A10
A14
A15
A16
A17
B7
C4

Contidos
Temas Subtemas
1. Literatura española (siglo XX) hasta 1939.

2. Literatura española (siglo XX) hasta 1975.

3. Literatura española (siglos XX-XXI) 1975- actualidade.

1.1. prosa: textos econtextos.
1.2. poesía: textos econtextos.
1.3. teatro: textos y contextos.

2.1. prosa: textos e contextos.
2.2. poesía: textos y contextos.
2.3. teatro: textos e contextos.

3.1. prosa: textos e contextos.
3.2. poesí: textos e contextos.
3.3. teatro: textos e contextos.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba mixta 0 28 28
Lecturas 5 36 41
Obradoiro 16 16 32
Sesión maxistral 21 25 46
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba mixta Haberá unha proba mixta (ou exame final) sobre diversos aspectos (autores, obras, movimentos, etc) da materia obxecto de estudo
Lecturas Oalumno leerá e reflexionará sobre as lecturas que o profesor lle asigne.
Obradoiro Mediante a combinación de diversas metodoloxías (discusión dirixida, debate, ejercicios, etc.) o alumno levará a cabo distintas actividades sobre diferentes aspectos do programa baixo a supervisión do profesor
Sesión maxistral O profesor explicará os fundamentos teórico-prácticos obxecto de estudo da asignatura.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Descrición
O alumno acudirá periódicamente a tutorías para aclarar dubidas sobre os temas suscitados na presentación do profesor.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Proba mixta Se valorará a capacidade de comprensión, pensamento crítico e dominio do idioma castellano. 50
Sesión maxistral Se valorará a participación activa do alumno, na que se reflexará a súa preparación (lectura e reflexión) das lecturas pertinentes. 10
Lecturas Mediante diversos controles de lectura, se valorará a capacidade de comprensión e expresión (en castelán) do alumno. 40
 
Observacións avaliación
  1. Na proba mixta é necesario obter unha cualificación mínima de catro sobre dez para superar a materia.
  2. Recibirán a cualificación de "Non Presentado" aqueles alumnos que non se presenten á proba mixta.
  3. Na segunda oportunidade, gardaranse as notas de todolas actividades superadas
  4. Para os estudantes con
    dedicación a tempo parcial ou de modalidades específicas de aprendizaxe e
    apoio
    a diversidade, o profesorado responsable poderá adoptar na guía docente
    opcións
    das actividades de avaliación continua e obrigatorias que considere
    oportunas
    para que o estudante poida superar a materia. Excepcionalmente, no caso
    de que
    o estudante, por razóns debidamente xustificadas, non puidera realizar
    todas as
    probas de avaliación continua, o profesor adoptará as medidas que
    considere
    oportunas para non prexudicar a súa cualificación. A saber: a nota da Proba mixta (ou Exame final) será o
    100% da cualificación.

Fontes de información
Bibliografía básica

Son de lectura obligatoria:


1. Dicenta, Joaquín. Juan José. Madrid: Marenostrum, 2005.

2. Linares Rivas, M. Aire de fuera. La Coruña: Diputación, 1999 (reservado en la biblioteca de la Facultad de Filología).

2. Antología del grupo poético del 27 (selección). Madrid, Cátedra, 2010.

3. Fernández Flórez, W. Cuentística (selección), La Coruña: Diputación 2001 (reservado en la biblioteca de la Facultad de Filología).

4. Cercas, Javier. Soldados de Salamina. Madrid, Cátedra, 2010.

5. Sánchez, Clara. Lo que esconde tu nombre. Madrid, Destino, 2010.

6. Lecturas bibliográficas deHCLE: volúmenes 6, 6/1, 7, 7/1, 8, 8/1, 9 y 9/1, relacionadas con los movimientos, autores y obras abarcados en la asignatura. (reservado en la biblioteca de la Facultad de Filología)

Como lecturas de ampliación bibliográfica (según necesidad del alumnos), se recomiendan:

  1. Prats i Cuevas, España: Siglo XX (1898-1931). Madrid,  Anaya 1988.
  2. Paniagua,Javier. Espana: Siglo XX (1931-39). Madrid. Anaya, 1988.
  3. Castelló,J.E. Espana: Siglo XX (1939-78). Madrid, Anaya, 1988.
  4. La novela en el siglo XX (Desde 1939)
  5. Ferreras, J. La novela española de nuestrra época. Madrid, Taurus, 1988
  6. Tusón,V. Poesía Española actual. madrid, Anaya, 1985.
  7. Huerta Calvo, Joaquín. Historia del teatro español. Siglo XX (Hasta 1939). Madrid, Gredos, 1988.
  8. Ferreras, J.i. El teatro en el siglo XX: Desde 1939. Madrid,Taurus, 1988.
  9. Díez Huélamo, Begoña. Obras clave de la lírica española en lengua castellana. Barcelona: Ciclo, 1990.
  10. Ferreres, Rafael. Los límites del modernismo y el 98.Madrid: Taurus, 1981.
  11. Jackson, G. Aproximación a la España Contemporánea, 1898-1975 .Barcelona: Grijalbo, 1980.
  12. Mainer, José Carlos.Modernismo y 98, VI. Historia y crítica de la literatura española.Barcelona: Crítica, 1980.
  13. Orozco, Emilio. Modernismo y barroco. Madrid: Cátedra, 1990.
  14. Shaw, Donald. La generación del 98 .Madrid: Cátedra, 1977.
  15. Zavala, Iris M. Fin de siglo: modernismo, 98 y bohemia .Madrid: Cuadernos para el Diálogo, 1974.
  16. Fernández Santander, Carlos.Bibliografía de la novela (1936-1986). La Coruña: Librería Arenas, 1986.
  17. Garrido Gallardo, Miguel Angel."La teoría de la literatura española en el último lustro: Ensayo bibliográfico", en Varia Bibliográfica:
  18. Homenaje a José Simón Díaz .Kassel: Reichenberger, 1988.
  19. González de Mendoza, Pilar. Catálogo bibliográfico de la novela española, 1960-1980;3 vols. Madrid: Universidad Complutense de Madrid, 1988.
  20. Martínez Cachero, J. M."Bibliografía crítica sobre la novela española entre 1936 y 1980". La novela española entre 1936 y 1980 .Madrid: Castalia, 1985; 481-589.
  21. Bousoño, Carlos. Poesía poscontemporánea (Cuatro Estudios y una introducción).Madrid: Júcar, 1985. Paulino Ayuso, José.
  22. Garcia Lorenzo, Luciano, y María Francisca Vilches de Frutos."El teatro español del siglo XX: Estado de lainvestigación y últimas tendencias". Siglo, 2 (1984-85), 1-14.
  23. García Posada, Miguel.La nueva poesía: 1975-1992. Barcelona: Crítica, 2009.
  24. Podol, Peter, et al. "El drama español del siglo XX: Estado de la cuestión bibliográfica".Estreno: 13 (1987), 32-36; 14 (1988), 59-63;15 (1989), 29-39.
  25. Romera Castillo, José."Bibliografía", en "Texto y representación desde la perspectiva semiótica: un estado de la cuestión", en Simposio "O Teatro e o seu Ensino".Coruña: Universidade da Coruña, 1993.
  26. García de la Concha, Victor. La poesía española de 1935 a 1975.Madrid: Cátedra, 1987.
  27. Lechner, J. El compromiso en la poesía española del siglo XX (II: 1939-1974) .Leiden: Universitaire Press, 1975.
  28. Paulino Ayuso, José. La poesía en el siglo XX; desde 1939. Madrid: Playor, 1983.
  29. Prat, Ignacio. Estudios sobre poesía contemporánea .Madrid: Taurus, 1983.
  30. Provencio, Pedro. Poéticas españolas contemporáneas: La generación del 70. Madrid: Hiperión, 1988.
  31. Sanz Villanueva, Santos. Literatura actual. Historia de la literatura española. Siglo XX, Tomo 6/2.Barcelona: Ariel, 1984.
  32. Se recomendarán/distribuirán en clase otras lecturas pertinentes.
Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías