Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) Técnicas de Investigación Literaria Código 613G01042
Titulación
Grao en Español: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Optativa 4.5
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Filoloxía Española e Latina
Coordinación
Lopez Criado, Fidel
Correo electrónico
fidel.lopez.criado@udc.es
Profesorado
Lopez Criado, Fidel
Correo electrónico
fidel.lopez.criado@udc.es
Web
Descrición xeral Estudo teórico-práctico das técnicas (recursos e estratexias) de investigación na literatura española e hispanoamericana.

Competencias do título
Código Competencias da titulación

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. A1
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. A2
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. A11
Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos A14
Coñecer a crítica textual e a edición de textos. A16
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. B1
Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas B2
Adquirir capacidade de autoformación. B3
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico B7
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. B9
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional. B10
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. C1
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. A11
C3
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. C8

Contidos
Temas Subtemas
O feito literario:
1. Creación.
2. Mediación.
3. Recepción.
Lectura:
1. Texto.
2. Contexto.
3. Proxección.
Recursos: 1. Revistas y libros (papel e www).
2. Actas de cursos e congresos.
3. "indexación".
Estratexias:
1. innovación (novación).
2. Producción.
3. Publicación.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 16 15 31
Lecturas 5 24 29
Obradoiro 11 10 21
Traballos tutelados 0 29 29
 
Atención personalizada 2.5 0 2.5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral O profesor explicará os fundamentos teórico-prácticos relativos á materia.
Lecturas O alumno preparará as lecturas que o profesor lle asigne.
Obradoiro Mediante a combinación de diversas metodoloxías (discusión dirixida, debate, ejercicios, etc.) o alumno levará a cabo distintas actividades sobre diferentes aspectos do programa baixo a supervisión do profesor
Traballos tutelados O alumno fará un traballo (consensuado e tutelado polo profesor) sobre calquer consideración pertienente ao objeto de estudo desta materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Oalumno acudirá a tutorías para:
1. aclarar cualesquera dudas sobre as recensions.

2. para informar ao profesor do desarrollo do seu traballo tutelado e aclarar cualquer dubida que poidera surxir na elaboración do mesmo.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Sesión maxistral Se valorará a asistencia do alumno a clase en términos da sua preparación das lecturas pertinentes e a sua participación activa en clase.
10
Traballos tutelados Se valorará o pensamento crítico orixinal, o razoamento ordeado, o uso adecuado da bibliografía e o uso correcto do idioma castelá. 50
Lecturas Mediante diversos controles de lectura, se valorará a capacidade de comprensión e expresión (en castelán) do alumno. 40
 
Observacións avaliación
  1. Recibirán a cualificación de "Non Presentado" aqueles alumnos que non entreguen puntualmente o traballo tutelaado.
  2. Na segunda oportunidade, gardaranse as notas de todolas actividades superadas
  3. Para os estudantes con
    dedicación a tempo parcial ou de modalidades específicas de aprendizaxe e
    apoio
    a diversidade, o profesorado responsable poderá adoptar na guía docente
    opcións
    das actividades de avaliación continua e obrigatorias que considere
    oportunas
    para que o estudante poida superar a materia. Excepcionalmente, no caso
    de que
    o estudante, por razóns debidamente xustificadas, non puidera realizar
    todas as
    probas de avaliación continua, o profesor adoptará as medidas que
    considere
    oportunas para non prexudicar a súa cualificación. A saber: a nota do traballo tutelado constituirá o
    100% da cualificación.

Fontes de información
Bibliografía básica Boves, Carmen (1978). Comentario de textos literarios. Oviedo, Cupsa
Díez Borque, José María. (1985). Comentario de textos literarios: método y práctica.. Madrid: Playor
Carmona, Ramón (1996). Cómo se comenta un texto fílmico. Madrid, Cátedra
Correa Calderón, E (1972). Como se comenta un texto literario. Madrid, Anaya
Jauralde , Pablo (1981). Manual de investigación literari. Madrid, Gredos

El profesor sugerirá otras lecturas bibliográficas específicas, según las necesidades individuales de cada alumno.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías