Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) Literatura e Cultura Código 613G01049
Titulación
Grao en Español: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Optativa 4.5
Idioma
Castelán
Galego
Prerrequisitos
Departamento Filoloxía Española e Latina
Coordinación
Paz Gago, Jose Maria
Correo electrónico
jose.maria.paz.gago@udc.es
Profesorado
Paz Gago, Jose Maria
Correo electrónico
jose.maria.paz.gago@udc.es
Web http://palabraartevida.com
Descrición xeral Trátase de estudar as relacións da Literatura con fenómenos culturais como as tecnoloxías, a Moda ou as Artes plásticas. Centraremos no estudo comparativo das obras de ficción coa Moda vestimentaria.

Competencias do título
Código Competencias da titulación

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
A1
A2
A3
A11
A15
A21
A22
A23
B1
B2
B3
B4
B6
B7
B8
B10
C1
C6
C8

Contidos
Temas Subtemas
1. Literatura e Moda. Unha relación interartística 1.1. A Moda como sistema artístico.
1.2. A Literatura como fonte da historia da Moda.
1.3. Literatura e moda contemporáneas.
2. Xénese da moda e da Alta Costura (1780-1880). 2.1. A Revolución Industrial e o nacemento da Industria Textil.
2.2. A Revolución Francesa, unha revolución de moda.
2.3. A moda na literatura romántica: de Balzac a Baudelaire.
3. Art-à-Porter. A Moda teatralizase (1880-1930) 3.1. A Moda e a literatura realista: de Zola a Galdós.
3.2. A Belle Èpoque: Moda e Teatro.
3.3. Os anos 20: Das vangardas a Scott-Fitzgerald.
4. Prêt-à-porter. A Moda se democratiza (1930-1980). 4.1. Os ambientes artísticos nos anos 30.
4.2. As revolucións sociais nos anos 60.
4.3. Moda, literatura e cinema: Truman Capote.
5. Net-à-porter. A Moda se globaliza (1980-2013). 5.1. As tecnoloxías da comunicación e a Moda.
5.2. A globalización económica e cultural.
5.3. A Moda na novela actual: de María Dueñas a Clermont-Tonnerre.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 11.5 20 31.5
Presentación oral 4 12 16
Lecturas 0 8 8
Obradoiro 16.5 38.5 55
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral El profesor explicará en clase los contenidos principales de la asignatura
Presentación oral Los alumnos presentarán en público los trabajos realizados
Lecturas Para completar y ampliar los contenidos de la asignatura los alumnos leerán aquellas obras recomendadas por el profesor en cada tema
Obradoiro Se practicará la metodología comparatista Literatura-Arte-Moda aplicada al trabajo de investigación exigido.

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Descrición
El profesor atenderá a los alumnos en su horario de tutorías

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Sesión maxistral Valoraráse a asistencia ás clases, tanto nas sesións expositivas como nos talleres. 10
Presentación oral


Presentarase ante os compañeiros o resultado do traballo realizado, explicando o proceso de realización e os aspectos relevantes.
20
Obradoiro
O traballo final será o resultado da aplicación dos coñecementos adquiridos. Valorarase la orixinalidad, a metodoloxía, e a presentación.
70
 
Observacións avaliación

Se calificará con un No presentado a aquellos alumnos que no realicen los trabajos incluidos en la metodología "Obradoiro"


Para la oportunidad de julio, los alumnos deben concretar con el profesor qué trabajo deben realizar

Para aquellos alumnos que tienen concedida la dispensa académica el profesor precisará individualmente la forma de aprobar la asignatura

Fontes de información
Bibliografía básica

H. de Balzac: Traité de la vie élégante (1830). La Comédie Humaine, Paris, du Seuil, 1965, pp. 564-579. Tratado de la vida elegante, La Comedia Humana.

Th. Carlyle: Sartor Resartus (1833).

Ch. Baudelaire: Le peintre de la vie moderne (1863). El pintor de la vida moderna.

E. Zola: Nana (1880)

B.Pérez Galdós: Fortunata y Jacinta (1886).

O. Wilde: The picture of Dorian Grey (1890). El retrato de Dorian Grey.

M. Proust: À la recherche du temps perdu (1912-1924). A la búsqueda del tiempo perdido.

Scott Fitzgerald: The Great Gatsby (1925). El gran Gatsby.

Truman Capote: Breakfast at Tiffany’s (1958). Desayuno con diamantes.

María Dueñas: El tiempo entre costuras (2009).

Adélaïde de Clermont-Tonnerre: Fourrure (2010).

Bibliografía complementaria

Roland BARTHES (1967), Système de la mode, Paris: Seuil. El sistema de la moda.

 

Jean BAUDRILLARD (1968), Le système des objets, Paris: Gallimard. El sistema de los objetos.

De la séduction (1987), Paris, Galilée. De la seducción.

Pierre BOURDIEU (1979), La Distinction, Paris, Minuit. Ed. esp.: La Distinción, Madrid, Taurus, 1998.

Patrizia CALEFATO (1986), Il corpo rivestito, Bari: Edizione dal Sul.

 

Patrizia CALEFATO ed. (1999), Moda e Cinema, Bari: Costa & Nolan.  Moda y cine, Valencia: Engloba.

Umberto ECO dir. (2002), Bellezza. Storia di un’idea dell’occidente (CDRom), Motta on Line. Historia de la belleza, Barcelona, Lumen, 2004.

Joan DEJEAN (2005), The essence of style: how the French invented high fashion, fine food, chic cafés, style, sophistication, and glamour. Ed. esp. La esencia del estilo. Historia de la invención de la moda y el lujo contemporáneo, San sebastián, Nerea, 2008.

Guido DORFLES (1979), Moda & Modi, Mazzota editori. Ed. esp., Moda y modos, Valencia, Engloba, 2002.

Algirdas J. GREIMAS (1948), La mode en 1830. Essai de de description du vocabulaire vestimentaire d’après les journaux de mode de l’époque.  Paris: PUF, 2000.

Gilles LIPOVETSKY (1987), L’empire de l’éphémère. La mode et son destin dans les sociétés modernes, Paris, Gallimard. El imperio de lo efímero.

(2003), Le luxe éternel. De l’âge du sacré au temps des marques, Paris, Gallimard. El lujo eterno.

(2006), Le bonheur paradoxal. Essai sur la société d’hyperconsommation, Paris, Gallimard. Ed. esp.: La felicidad paradójica, Barcelona, Anagrama, 2006.

Thorstein VEBLEN (1899), The Theory of the Leisure Class, Pennsylvania State University, Electronic Classics Series, 2003. Teoría de la clase ociosa.

Ugo VOLLI (1988), Contro la Moda, Milano: Feltrinelli

(2001), “¿Semiótica de la moda. Semiótica del vestuario?”, DeSignis, 1, pp. 57-68.

 

 


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías