Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) Literatura Inglesa e Xénero Código 613G03043
Titulación
Grao en Inglés: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Optativa 4.5
Idioma
Inglés
Prerrequisitos
Departamento Filoloxía Inglesa
Coordinación
Gomez Blanco, Carlos Juan
Correo electrónico
carlos.gomezb@udc.es
Profesorado
Gomez Blanco, Carlos Juan
Simal Gonzalez, Begoña
Correo electrónico
carlos.gomezb@udc.es
begona.simal@udc.es
Web
Descrición xeral Estudio da producción literaria inglesa desde a perspectiva de xénero.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria.
A2 Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual.
A3 Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria.
A6 Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua inglesa.
A11 Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada.
A14 Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
A16 Ter un coñecemento avanzado das literaturas en lingua inglesa.
A19 Coñecer a situación sociolingüística da lingua inglesa.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B3 Adquirir capacidade de autoformación.
B6 Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.
B8 Apreciar a diversidade.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Saber facer presentacións orais ou escritas de traballos académicos en inglés. A1
A6
B1
B8
C3
Saber organizar e sintetizar coñecimento e traballo interpretativo persoal. A2
A11
A14
B3
B6
C4
Saber analizar de xeito crítico textos (literarios) de distinta época e procedencia. A1
A3
A11
A14
B3
B7
C4
Integrar os coñecimentos literarios co contexto sociohistórico. A11
A14
A15
A16
A19
B3
B6
B7
C4

Contidos
Temas Subtemas
1. A política da escritura: o tema do xénero na literatura en inglés.
2. Mitos de feminidade (e masculinidade).
3. Xénero e o canon literario.
4. Introducción as primeiras escritoras. Recepción e censura. Profesionais e amaters.
5. O século 20: a estética femenina.
1. Persoaxes e escritores/as. A perspectiva masculina.
2. Heroes e heroinas na cultura occidental. Unha visión panorámica enfocada dende o Renacimento ata agora.(Sin esquecer a cultura griega e a cristiana).
3. O papel do feminismo angloamericano e dos Gay Studies
4. Escritoras: Aphra Behn, Mary Astell, Mary Wollstonecraft, Hannah Moore, Jane Austen and the eighteenth-century novel by women.
Lecturas obrigatorias:
Aphra Behn. The Feigned Courtesans
Jane Austen. Sense and Sensibility & Pride and Prejudice
5. Feminismo(s)
TEMARIO PRÁCTICAS (TGR, B. Simal)
Tema 1. Xénero, sexo, sexualidade.
Tema 2. Xénero, clase, etnicidade.
Tema 3. Xénero na literatura e no cinema.
Tema 4. Xénero e idade.
Tema 5. Xénero e globalización.
Tema 1. Xénero, sexo, sexualidade: Eugenides, Twain.
Tema 2. Xénero, clase, etnicidade: Kingston, Morrison.
Tema 3. Xénero na literatura e no cinema: Atwood, Hwang.
Tema 4. Xénero e idade: Jen, Munro.
Tema 5. Xénero e globalización: Bobis, Divakaruni, Mukherjee.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Lecturas 0 25 25
Análise de fontes documentais 10 10 20
Discusión dirixida 5 5 10
Traballos tutelados 0 15 15
Presentación oral 1 1.5 2.5
Sesión maxistral 14 7 21
Proba mixta 2 15 17
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Lecturas Lectura das obras obrigatorias e dos extractos facilitados
Análise de fontes documentais DOCENCIA EXPOSITIVA (D.E.): aspectos xerais e analise textual.
PRÁCTICAS (TGR): Análise e comentario de fontes primarias.
Discusión dirixida PRÁCTICAS: análise dos textos literarios e debate sobre temas de xénero (vid. temario de PRÁCTICAS).
Traballos tutelados Sesiones maxistrais do Dr. C. Gómez (D.E): ensaio de 5 pax sobre un aspecto concreto de os textos de Behn ou Austen.
PRÁCTICAS: Análise dun ou máis textos literarios desde a perspectiva de xénero (vid. temario de PRÁCTICAS). O devandito traballo ocupará entre 6 e 8 páxinas en A4 a dobre espazo.
Presentación oral PRÁCTICAS: Exposición oral do PROJECT ou traballo tutelado.
Sesión maxistral DOCENCIA EXPOSITIVA: Exposición dos contidos da materia
Proba mixta Exame sumativo final.

Atención personalizada
Metodoloxías
Presentación oral
Traballos tutelados
Descrición
Elaboración dun traballo individual ou PROJECT, con titorías de seguimento para orientar os estudantes.
Exposición oral do PROJECT, con titorías de seguimento para orientar os estudantes.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Proba mixta Proba sumativa teórico-práctica.
Ensaio e comentario de texto.
30
Análise de fontes documentais Nas PRÁCTICAS/TGR, este tipo de metodoloxía corresponde ao comentario ou análise dos textos que se están a estudar en cada tema. A análise de fontes documentais será a metodoloxía máis utilizada nas aulas dos grupos pequenos (TGR), xunto coa discusión dirixida. Algúns destes exercicios, elaborados na clase, serán recollidos pola profesora e computarán a efectos de avaliación. PRÁCTICAS: 1.5 puntos sobre 10 (15% do total).
Tamén se levarán a cabo análises textuais nas clases de DOCENCIA EXPOSITIVA e nas probas finais, nas datas oficiais de exames (xaneiro e xullo, vid. PROBA MIXTA). Os comentarios de texto feitos durante as sesións expositivas serán ocasionais. Os recollidos terán un valor de 1 punto (10%).
25
Presentación oral Exposicion oral do PROJECT realizado nas clases prácticas (TGR). 5
Discusión dirixida Nesta actividade, partindo dos textos e das explicacións docentes, se animará ao alumnado a participaren por medio de preguntas ou temas de debate. Esta discusión dirixida pode complementar as sesións de DOCENCIA EXPOSITIVA ou DE, nas clases de grupo grande, ou ben a análise de fontes documentais nas PRÁCTICAS ou TGR.
10
Traballos tutelados 2 PROJECTs ou traballos tutelados individuais sobre temas de xénero na literatura en lingua inglesa (vid. temarios).
O traballo de prácticas é obrigatorio e terá un valor de 2 puntos (6-8 páx., 20%).
O traballo correspondente as sesións maxistrais terá un valor dun punto (5 páx., 10%).
30
 
Observacións avaliación

AVALIACIÓN D.E. (50% da materia; C. Gómez):

- Comentarios de texto 1 punto; Ensaio de 5 pax. 1 punto; exame: 3 puntos

- Os alumnos que non fagan ou entreguen os comentarios textuais feitos na clase e que non fagan o traballo tutelado farán un exame (5 puntos).

AVALIACIÓN PRÁCTICAS (50% da materia; B. Simal):

- 25% PROJECT (20%
TRABALLO DIRIXIDO + 5% EXPOSICIÓN)

- 15% ANÁLISE DE
FONTES DOCUMENTAIS (análise e comentario de textos)

- 10%
DISCUSIÓN DIRIXIDA


OBSERVACIÓNS:

Para facer media é necesario un mínimo de 2 puntos por parte/profesor. Na devandita media se debe acadar alomenos 5 puntos para superar a materia.

Os traballos escritos deberán ser entregados no prazo estipulado polo profesorado, e sempre antes do remate da docencia da materia.

Na oportunidade de xullo o alumnado terá que levar a cabo exercizos escritos ou orais (tipo "análise de fontes documentais") sobre os textos de estudo (50% da nota), ademáis do exame (50% da nota). Aqueles alunos/as que o longo do curso presentaran traballos satisfactoriamente non teñen que realizar ningun traballo ou exercizo adicional.

Os alunos/as que non se presenten ás probas obxectivas da primeira ou segunda oportunidade acadarán a cualificación de Non Presentado se non entregaron mais do 50% das actividades avaliables durante o curso. Segundo as directrices do Vicerreitorado de Organización Académica e Titulacións, os alunos/as que suspendan na primeira oportunidade e non se presenten á segunda oportunidade de xullo, figurarán coa nota de "suspenso".

O alumnado oficialmente matriculado a tempo parcial e con dispensa académica concedida terá que levar a cabo exercizos escritos ou orais (tipo "análise de fontes documentais") sobre os textos de estudo (50% da nota) e o exame (50% da nota). Ditos/as estudantes deberán comunicar a súa situación aos docentes ao inicio do curso.


Fontes de información
Bibliografía básica

FONTES PRIMARIAS:


Textos de lectura obrigatoria (Prof. Gómez):

Aphra Behn. The Feigned Courtesans

Jane Austen. Sense and Sensibility; Pride and Prejudice


PRÁCTICAS - Textos de lectura obrigatoria (Prof. Simal): 

Relatos ou extractos breves da obra de Eugenides, Twain; Kingston, Morrison; Atwood, Hwang; Jen, Munro; Bobis, Divakaruni, e Mukherjee.


Bibliografía complementaria


FONTES SECUNDARIAS:

  •  Susan Heinzelman (). Women Gender and Literature e-Journal. Univ. of Texas
  •  Lizbeth Goodman (1996). Literature and Gender. Routledge. London
  • Eagleton, Mary (1998). Feminist Literary Criticism. Longman. London
  • Miles, Rosalind (1987). The Female Form. Women Writers and the Conquest of the Novel.Routledge.London
    • Brizee, Allen. Gender Studies and Queer Theory. Purdue Univ. Indiana. 2010.
    • Gilbert, Sandra, & Susan Gubar. The Madwoman in the Attic. Yale Univ. Press, 2000.
    • Gilbert, S. Feminist Literary Theory and Criticism. Norton, 2007.
    • Glen A. Love. Practical Ecocriticism. Univ. of Virginia Press, 2003.
    • Ledger, Sally. Fiction and Feminism at the fin de siècle. Manchester: Manchester University Press, 1997.
    • Ledger, Sally and Luckhurst, Roger.The Fin de Siécle. A Reader in Cultural History, 1880-1900. Oxford: OUP, 2009.
    • Morris, Pam.Literature and Feminism.London: Blackwell, 1993.
    • Pykett, Lynn. Engendering Fictions. The English Novel in the Early 20th Century. London: Arnold, 1995.
    • Queertheory.com.
    • Ruthven, K.K. Feminist Literary Studies. An Introduction. Cambridge:CUP, 1984.
    • Showalter, Elaine. A literature of their Own: British Women Novelists from Brontë to Lessing. London: Routledge, 1989.
    • Stone, Lawrence. The Family, Sex and Marriage in England, 1500-1800. Abreviada. Penguin, 1990.
    • Todd, Janet. The Sign of Angellica: Women, Writing and Fiction, 1600-1800. Columbia UP, 1992.
    • Todd, Janet.Feminist Literary History. London: Polity Press, 1988.

    WEBBLIOGRAPHY:


    Recomendacións
    Materias que se recomenda ter cursado previamente

    Materias que se recomenda cursar simultaneamente

    Materias que continúan o temario
    Literatura Inglesa 1/613G03010
    Literatura Inglesa 2/613G03017
    Cultura e Civilización dos Países de Fala Inglesa/613G03022
    Literatura Norteamericana 1/613G03024
    Literatura Poscolonial/613G03026
    Técnicas de Redacción e Argumentación/613G03027
    A Literatura Inglesa e a súa Crítica/613G03032

    Observacións


    (*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías