Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A2 |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A3 |
Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria. |
A4 |
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua galega. |
A6 |
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua inglesa. |
A7 |
Coñecer as literaturas en lingua galega, española e inglesa. |
A15 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
A16 |
Ter un coñecemento avanzado das literaturas en lingua inglesa. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B2 |
Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas. |
B3 |
Adquirir capacidade de autoformación. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B8 |
Apreciar a diversidade. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Coñecemento xeral da historia da literatura de Irlanda.
Coñecemento dos principais movementos literarios.
Coñecemento da influencia entre Inglaterra e Irlanda e viceversa.
Coñecementos dos autores principales.
Coñecemento das obras máis importantes.
Coñecemento conxunto e razoado da importancia e das características fundamentais da literatura irlandesa.
Análise de diferentes textos e autores.
Comentarios e estudos de obras e autores: un estudo de análise técnica.
Desenvolver ferramentas para a análise literaria.
Desenvolver e aprender a utilizar as técnicas de lectura e interpretación textual.
Analizar as conexións entre os textos, características e calidades, comparando os persoaxes e escenarios;
Analizar o impacto do estilo, linguaxe, estrutura e forma;
Relacionar textos aos seus contextos sociais e históricos.
|
A1 A2 A3 A4 A6 A16
|
B1 B2 B3 B5 B8
|
C2 C3 C5
|
- Desenvolvemento dos hábitos de lectura, e de lectura crítica e analítica.Fomentar el interés por la literatura.
- Valoración duha obra literaria e da importancia dun autor nun contexto espacio-temporal.
- Desenvolvemento do traballo en equipa, colaboración e investigación.
- Desenvolvemento do traballo online e con novas tecnoloxias.
- Subliñara importancia das consultas e as titorías co profesor.
|
A1 A2 A3 A6 A7 A15 A16
|
B1 B2 B3
|
C2 C5 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introdución e antecedentes da historia e da literatura de Irlanda. 2. Os grandes temas e grandes nombres da literatura irlandesa. |
2.1. Irish Drama. The founding of a national theatre. The Abbey Theatre: Yeats, Lady Gregory, John Millington Synge. (The Playboy of the Western World) Sean O'Casey (The Dublin Plays)
2.2. The contemporary theatre. Beckett. Brian Friel John B. Keane and Martin McDonagh.
2.3 -. Joyce and his legacy. Dubliners (The Dead)
2.4 -. The poetry of Yeats. Other poets. Irish Renaissance and Irish Modernism. (The Tower)
2.5. Contemporary Irish Poetry: Kavanagh. Seamus Heaney. Meadh McGuckian. Bernard O'Donoghue. Irish Poetry Anthology.
2.7.-Frank O'Connor and John MacGahern.
2.8 - Contemporary Irish Fiction. Irish literature and film. Workshops of literature and film.
Further reading (optional literary works) (obras opcionais)
Memories - John MacGahern
Good Conduct - Molly Keane
He lighthouse Blackwater-Colm Tóibín |
OBRAS DE LECTURA OBRIGATORIA |
Estas obras deben ser coñecidas polos alumnos antes de acudiar ás clases nas que se van traballar. |
Obras de lectura obligatoria para o curso. |
The Playboy of the Western World, (Synge).
The Dublin Plays (O'Casey)
Mythologies (Yeats).
Joyce (The Dead e anacos doutras obras)
Translations (Brian Friel)
Dancing at Lunghasa (Friel)
Poems (unha selección)
Unha novela irlandesa do século 21st. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Discusión dirixida |
12 |
18 |
30 |
Traballos tutelados |
0 |
12 |
12 |
Lecturas |
0 |
40 |
40 |
Proba mixta |
4 |
5.5 |
9.5 |
Seminario |
20 |
0 |
20 |
|
Atención personalizada |
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Discusión dirixida |
Clases teóricas sobre os textos e os autors do programa, coa participación de todos os alumnos. |
Traballos tutelados |
Dirección e coordinacón de traballos dos alumnos para presentar na clase. |
Lecturas |
Tempo dedicado ás lecturas do curso. |
Proba mixta |
Os alumnos serán invitados a realizar dúas probas (unha a metade do curso, a outra sobre a data oficial do exame final) nas que os alumnos deben demostrar o dominio de contidos e habilidades das clases, seminarios e grupos pequenos. A nota mínima de 4/10 se esixe de cada un deles para que se poida engadir á puntuación xeral coas outras actividades. Senon, quedará pendente. |
Seminario |
Conversa fonda sobre os temas. Pequenos grupos para permitir unha maior participación e experiencia de lectura dun xeito indivualizado. Debate grupal. Os seminarios incluirán talleres e moitas actividades orais e escritas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Dirección dos traballos por parte dos profesores da asignatura, tanto en reunións como, sobre todo, en consultas online. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Seminario |
Traballo desenvolvido nos seminarios ao longo do curso. |
20 |
Traballos tutelados |
Pediránse aos alumnos dous traballos en inglés que non sobrepasen as cinco páxinas, sobre as lecturas realizadas o a experiencia práctica nas clases. |
30 |
Proba mixta |
Pedirase aos estudantes que realicen dúas probas (unha a metade de camiño, a outra na data oficial do exame final) na que os estudantes deben demostrar o seu dominio dos contidos e habilidades relacionadas coas clases, seminarios e grupos pequenos. Unha nota mínima de 4/10 é obrigatoria a partir de cada unha das probas para que a nota poida ser engadida á cualificación global xunto coas demais actividades. |
50 |
|
Observacións avaliación |
Na avaliación de xullo os estudantes presentarán dous ensaios sobre os estudos teóricos e/ou os textos (50%) e pasarán un exame (50%). Os estudantes que presentaron o traballo durante todo o curso e recibiron unha nota positiva non necesitan entregar un ensaio adicional. Na avaliación de xuño, os estudantes que non asistan a calquera dos dous exames durante o curso terán a cualificación de "non Presentado", sempre que non o fixeron polo menos o 50% do traballo de avaliación, tamén durante o curso.
IMPORTANTE: os estudantes a tempo parcial ou cun permiso especial deben contactar obrigatoriamente co profesor ao comezo do curso co fin de planificar cada situación individual e os cambios necesarios para compensar as porcentaxes resultantes do traballo do seminario e a participación, a lectura e os traballos supervisados.
Os ensaios, traballos ou actividades, incluíndo os que se realicen durante o curso en clase e fóra dela, nos que se comprobe e justifique a existencia de plaxio (copia), de fontes calquera, total ou parcial, serán cualificados invariablemente coa cualificación de 0.0 puntos, como sinala a normativa respecto diso.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
McGahern, John (2006). Amongst Women. London: Faber and Faber
Keane, John B. (1969). Big Maggie. L: The Mercier Press
Tóibín, Colm (2000). Blackwater lightship. London: Picador
Friel, Brian (1998). Brian Friel's Plays 1 (Aristocrats and The Freedom of the City). London: Faber and Faber
Heaney, Seamus (2000). Death of Naturalist. London: Faber and Faber
Keane, Molly (2012). Good Behaviour. London: Virago UK
Synge, John Millington (2009). Riders to the Sea. Bibliobazaar
O'Donoghue, Bernard (2008). Selected Poems. London: Faber and Faber
McDonagh, Martin (1998). The Beauty Queen of Leenane and other plays. London: Vintage
Deane, Seamus (1991). The Field Day Anthology of Irish Writing. London: Faber and Faber
Kinsella, Thomas, ed (1992-2000). The New Oxford Book of Irish Verse. London: Oxford UP
Yeats, William Butler (1999). The Tower. London: Penguin
Bushe, Paddy (2008). To Ring in Silence. Dublin: Dedalus Press |
Bartlett, Thomas, Chris Curtin, Riana O'Dwyer and Gearóid Ó Tuathaigh, eds. Irish Studies: A General Introduction. Dublin: Gill and Macmillan, 1988.
Dawe, Gerald and Jonathan Williams, eds. Krino 1986-1996: An Anthology of Irish Writing. Dublin: Gill & Macmillan, 1996.
Deane, Seamus, ed. The Field Day Anthology of Irish Writing. 5 vols Derry: Field Day Publications, 1991.
Deane, Seamus. A Short History of Irish Literature. London: Hutchinson, 1986.
Dunne, Seán, ed. An Introduction to Irish Poetry. Cork: Bookmark, Ossian Publications Ltd., 1991.
Gonzalez, Alexander, G., ed. Modern Irish Writers: A Bio-Critical Sourcebook. London: Aldwych Press, 1997.
Hogan, Robert, ed. Dictionary of Irish Literature. London: Aldwych Press, 1996.
Hurtley, J.A., B. Hughes, R.M. González Casademont, I. Praga y E. Aliaga. Diccionario cultural e histórico de Irlanda. Madrid: Ariel, 1996.
Hyde, Douglas.A Literary History of Ireland from Earliest Times to the Present Day. London, 1899.
Kennelly, Brendan, ed. The Penguin Book of Irish Verse. London: Penguin Books, 1981.
Kinsella, Thomas, ed. The New Oxford Book of Irish Verse. Oxford and New York: Oxford UP, 1992.
Pierce, David, ed. Irish Writing in the Twentieth Century: A Reader. Cork: Cork UP, 2000.
Kenneally, Michael, ed. Irish Literature and Culture. Gerrards Cross: Colin Smythe, 1992.
MacCarthy, Ann. A Search for Literary Identity in Irish Literature. Alicante: Departamento de Filología Inglesa, Universidad de Alicante, 1997.>McHugh, Roger, and Maurice Harmon. A Short History of Anglo-Irish Literature. Dublin: Wolfhound Press, 1982.
Welch, Robert, ed. The Oxford Companion to Irish Literature. Oxford: Clarendon Press, 1996. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Literatura Inglesa (Séculos XX e XXI)/613G03040 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Literatura Inglesa (Séculos XX e XXI)/613G03040 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Orientacións ao estudo: Lectura de textos literarios e de crítica literaria, consulta de páxinas web, traballos. Desenvolver destrezas para a explicación oral e a fala en publico. Destrezas traductolóxicas. Interpretación de textos literarios. Os alunos disporán de titorías individualizadas, tanto para resolver calquera tipo de dúbida relacionada coa teoría explicada na aula ou coas prácticas realizadas en común, así como para orientar ó aluno na realización dos seus traballos de investigación individual. Os alumnos disporán, asemade, dunha plataforma Moodle para traballar de xeito virtual, propia da materia, que é a plataforma da Universidade. |
|