Datos Identificativos 2014/15
Asignatura (*) Idioma Moderno 3: Italiano Código 613G03056
Titulación
Grao en Inglés: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Optativa 4.5
Idioma
Italiano
Prerrequisitos
Departamento Filoloxía Española e Latina
Coordinación
Vallin Blanco, Gema
Correo electrónico
g.vallin@udc.es
Profesorado
Tucci , Emiliana
Vallin Blanco, Gema
Correo electrónico
emiliana.tucci@udc.es
g.vallin@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
A15
B1
B3
B6
C2
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
1. Tempi verbali. 1.1 Ripasso dei tempi verbali studiati in precedenza.
1.2 Il congiuntivo.
1.3 Il condizionale.
1.4 L'imperativo.
2. Gli avverbi. 2.1 Studio e uso degli avverbi di giudizio.
2.2 Studio e uso degli avverbi di quantità.
2.3 Gradi e alterazioni dell'avverbio.
2.4 Posizione dell'avverbio.
3. I numerali 3.1 Ripasso dei numerali.
3.2 Numerali moltiplicativi.
3.3 Numerali frazionari, distributivi e collettivi.
4. La subordinazione. 4.1 La subordinata temporale.
4.2 La subordinata causale.
4.3 La subordinata finale.
4.4 La subordinata modale.
4.5 La subordinata consecutiva.
5. La voce passiva. 5.1 Uso e costruzione della voce passiva.
6. Lingua e cultura. Approfondimenti di cultura, musica e stili di vita italiani. 6.1 La musica.
6.2 La letteratura italiana.
6.3 Cenni di storia italiana.
6.4 I dialetti italiani.
6.5 L'arte in Italia.
7. La lingua italiana nella vita di tutti i giorni. 7.1 Le festività.
7.2 Le fasi della vita.
7.3 Gli animali e la natura.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba oral 0.5 3 3.5
Presentación oral 0.5 3 3.5
Prácticas a través de TIC 1 0 1
Discusión dirixida 3 9 12
Lecturas 1 3 4
Sesión maxistral 16 16 32
Proba mixta 4 28 32
Actividades iniciais 10 5 15
Resumo 0 7 7
 
Atención personalizada 2.5 0 2.5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba oral Realización dunha proba oral que permita coñecer os avances do alumno no coñecemento e a competencia da lingua falada
Presentación oral Exposición na aula dun tema proposto de antemán polo profesor.
Prácticas a través de TIC Prácticas a través de TIC para o coñecemento e o uso dos recursos da bibliografía e dos programas relacionados coa materia.
Discusión dirixida Participación do alumnado nun tema de debate suscitado polo profesor, seguindo para iso as pautas marcadas previamente polo profesor.
Lecturas Realización de lecturas fose e dentro da aula.
Sesión maxistral Clases de carácter teórico e práctico impartidas polo profesor sobre os contidos da materia.
Proba mixta Proba con preguntas de diversa índole que permite avaliar os coñecementos e as competencias adquiridas polo alumno nas diferentes destrezas.
Actividades iniciais Contan como actividades iniciais participación na aula (audicións, lecturas, comprensión oral...), exescizos en casa e nas aulas e a participación nas actividades programadas relacionadas coa materia.
Resumo Elaboración dun traballo de redacción e de síntese sobre a lectura obrigatoria.

Atención personalizada
Metodoloxías
Actividades iniciais
Discusión dirixida
Descrición
A aprendizaxe colaborativa, a discusión dirixida, e as prácticas de laboratorio así como a exposición oral dirixida realizaranse dentro da aula. Deste xeito esta metodoloxía permite que o tempo de atención divídase entre todos os alumnos. A proba oral será individual. Así mesmo, levarán a cabo sesións de titorías de carácter individual.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Actividades iniciais Considerase actividades iniciais o conxunto das seguintes actividades: exercizos en clase, participación nas aulas, lecturas, audicións 20
Proba mixta Proba escrita con preguntas de diverso carácter para avaliar os coñecementos e as competencias adquiridas 35
Resumo Terase en conta o grao de elaboración e corrección lingüísticas. O traballo terá que ser entregado no prazo indicado para poder ser avaliado. 10
Proba oral Avaliaranse os coñecementos así como as competencias relativas ao nivel falado da lingua 20
Presentación oral Terase en conta tanto a elaboración como a presentación, como o grao de corrección lingüística adquirido no nivel oral. 10
Sesión maxistral Terase en conta a asistencia a clase e a participación activa na aula. Non se adquirirá a puntuación se se produce unha falta de asistencia superior ao 10 %. 5
 
Observacións avaliación
Cabe a posibilidade de que eventualmente se produza algún cambio nas probas.

Criterios de avaliación: na primeira oportunidade, o alumno ten que cumprir as seguintes condicións:

1. Aprobar o conxunto da Proba mixta e da Proba oral.

2. Facer polo menos a metade das actividades propostas na avaliación.

Non se terán en conta as actividades entregadas fóra de prazo. Considerarase como Non Presentado aquel alumno que non faga o conxunto das Probas mixta e oral, salvo se realizou o 50% ou mais das actividades propostas.

Na segunda oportunidade se o alumno aprobou o conxunto das probas mixta e oral só terá que completar as actividades restantes. Se o alumno non aprobou o conxunto das probas mixta e oral terá que repetilas na sesión de xullo. No caso de non ter feitas ou suspendidas as demais actividades tamén terá que repetilas.

Obterá unha cualificación de "non presentado" quen non realice a proba mixta e, ademais, entregase menos do 50% das actividades do curso.

Ao comezo do curso darase un calendario onde se especifique os días de entrega dos traballos e das diferentes actividades de avaliación.

Os alumnos con dispensa académica de asistencia e a tempo parcial deberán presentarse ao comezo do curso para recibir indicacións sobre como aprobar o exame, e recibir avaliación continua ao longo de todo o curso.

Fontes de información
Bibliografía básica Carrera Díaz, M. (1994). curso de lengua italiana. Barcelona: Ariel
Boccaccio, Giovanni (1980). Decamerón. Einaudi
Londero, Eleanor (1999). diccionario Español-Italiano Italiano-Spagnolo. . Barcelona, Collins Grjalbo
Renzi, Lorenzo (1998). Grande grammatica italiana di consultazione.. Il Mulino
Arbia, M.T. (2006). Italiano: gramática esencial. Barcelona: Difusión

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Idioma Moderno 4: Italiano/613G03059

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Idioma Moderno 2: Italiano/613G03053

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías